Nu Online
Momenteel zijn er 143 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ervaringen e.d. ivm videograaf

  30-5-2017 19:19:28

Hey allemaal,

Wij trouwen op 25 mei 2018. Ik had altijd gedacht dat ik een videograaf niet nodig vond. Nu zie ik de laatste tijd echter meer en meer korte trailers van huwelijksfilms, via Facebook enzo, en begin ik toch te twijfelen. Ik krijg telkens kippenvel, als ik zo'n trailer zie, en dan is het nog niet eens van mijn eigen huwelijk.
Het enige wat mij, uiteraard, tegenhoudt is de prijs. Tot nu toe heb ik één iemand gecontacteerd die €900 vraagt, één iemand vraagt €1300 en nog een andere €1750. Dat is telkens de prijs voor de volledige dag en voor uiteindelijk een film van 1,5 à 2u. Als je zo'n korte trailer erbij wilt, bv. om aan vrienden te laten zien, komt er €150 bij.
Ik vind dat eigenlijk nogal duur, zeker omdat onze fotograaf ook al niet van de goedkoopste was.
Wat zijn jullie ervaringen met videografen? Hebben jullie aanraders in de regio Kortrijk-Waregem?
Alvast bedankt!


Marie
25-5-2018
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 2065


WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik31-5-2017 11:43:37

De prijs van een videoreportage valt al bij al nog mee in Vlaanderen.
Men moet natuurlijk rekening houden met de hoeveelheid tijd men investeert in het monteren van de film achteraf.
Een trailer kost bij mij 100€ bruto.
Daar werk ik zo'n 12 uur aan.
Of anders gezegd, ik verdien met gelijk welke andere job veel beter geld toch? ;-)



Jacky

 Meld misbruik31-5-2017 19:08:38

In bissgem heb je een goede namelijk hervé, ik denk ook de goedkoopste regio kortrijk. http://www.hvcvideo.net/contact.html



Stephanie

 Meld misbruik1-6-2017 11:12:44

Ik denk dat een videograaf een heel slechte investering is hoor. Je bekijkt de film immers maar een paar maal en daarna gaat hij een kast in en hij komt er niet meer uit.
Is er niemand in je vriendekring die een recent fototoestel heeft? Hiermee kan er tegnwoordig ook gefilmd worden.
Echte professionele videografen filmen natuurlijk niet met goedkope fototoestellen maar met echte filmcamera’s en die zijn dan daardoor natuurlijk duur. Mijn buurman is een echte cameraman van NARAFI en hij zegt dat er in de videowereld heel wat chalatans rond lopen die filmpjes maken met fototoestellen en daarvoor veel aanrekenen.

Succes nog verder.



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik1-6-2017 17:56:15

1. Met 1 fototoestel film je best geen huwelijk, of wel indien je voortdurend wazige beelden wil....autofocus? Ik film een ceremonie met 3 camera's.
2. Een huwelijk filmen is 1 zaak.... En wat met geluid tijdens een ceremonie?
Ik gebruik 4 geluidsrecorders.
3. De charlatan uithangen moet je niet proberen, de dag van tegenwoordig, diegenen die dit verkondigen staan als stuurlui aan wal en hebben zelf geen ervaring me dunkt



Raf

 Meld misbruik22-6-2017 0:13:21

Nou, hier wil ik even op reageren. Zelf film ik uitsluitend met een DSLR. Ja....een fototoestel. Waarom zou je hier geen mooie beelden mee kunnen maken? Ik ga gewoon een klein voorbeeldje geven van de camera waar ik mee film want....beelden zeggen meer dan woorden in mijn wereld ;-)

https://www.youtube.com/watch?v=9UATZAeszIM



stijn
14-7-2017
 Meld misbruik30-7-2017 17:45:33

Ik wil graag ook even reageren met de stelling dat je als complete leek, met een éénvoudig fototoestel ook best een Ok resultaat kan bereiken.
Ikzelf ben 2 weken geleden getrouwd. Heb geen dure camera en geen enkele ervaring als videograaf en heb mij toch gewaagd aan een zelfgemaakt filmpje. En Ik ben toch best wel trots op het resultaat dat ik heb bereikt met gewoon een klein beetje creativiteit.
Het klopt dat die tarieven op zich inderdaad als redelijk duur overkomen maar ik heb aan mijn filmpje toch ook nog bijna 20 uren gemonteerd. Dat is zeker zeer arbeidsintensief en daarmee kom je dan gemakkelijk tot zulke bedragen.
Ik ben uit je regio en wil me wel aanbieden als amateur 'charlatan'... maar zou toch ook tot een vergelijkbare prijs komen. Haha.
Oordeel maar zelf over het resultaat:
https://youtu.be/giM8lcr1QNo



esther

 Meld misbruik26-9-2017 12:57:18

Vraagje, waarom mag een fotograaf wél prijzen boven 1000€ vragen en een videograaf niet???
Antwoord: Een fotograaf wordt standard in het budget van een huwelijk meegenomen en een videograaf wanneer er nog wat budget moest overzijn....

Wie heeft het meeste werk met nabewerkingen? mijn man heeft met beide ervaring (foto en video) en aan een film heeft hij een pak meer werk dan aan de foto's. Maar als videograaf ben je met 600€ te duur en een fotograaf mag makkelijk het dubbele vragen.

Heeft te maken met vraag en aanbod dus...

Stefanie, waarom zou een videograaf een slechte investering zijn?
mijn foto album ligt immers ook al jaren in de kast zonder na het eerste jaar nog bekeken te hebben... ik weet zeker dat een mooie samenvatting je jaren later nog kippenvelmomenten zal geven....



kurt

 Meld misbruik28-2-2018 17:28:31



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info