Nu Online
Momenteel zijn er 136 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ongeschreven regel... Of ben ik gek?

  16-4-2016 21:43:35
Hey medebruidjes! Ik wou gewoon even jullie mening horen.. Om te checken of ik gek ben of niet. Mijn tante (niet in de suite) vertelde vorige week heel trots en gelukkig dat ze dé jurk had gevonden voor onze trouwdag. Ze heeft er heel erg veel geld aan gegeven maar wou er goed uitzien voor onze dag. Maar dan komt het. Hij is ecru, met kant.. Hallo? Niemand durft iets te zeggen om haar niet te kwetsen, maar ben ik nu de enige die vondt dat je geen wit of ecru (en met kant er dan nog bij) draagt op een huwelijk? Tenzij je de bruid bent?! Kan er niks meer aan doen uiteindelijk, ze is er zo blij mee.. Maar het raakt me wel..

Valerie
26-8-2016
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 2258


Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik17-4-2016 8:03:48

Dat is inderdaad héél vervelend.

Het is inderdaad een ongeschreven regel dat enkel de bruid wit of écru draagt en de gasten niet.

Je zegt dat het je tante is dus ik veronderstel de zus van je mama of papa. Als het je dwars zit, zou ik dit toch even aankaarten bij je mama of papa en vragen of zij subtiel je tante hierover kunnen aanspreken. Misschien gaat ze dan alsnog op zoek naar een ander kleed.



Veronique
25-6-2016
 Meld misbruik17-4-2016 9:13:39

Ooh wat vervelend voor jou zou ik ook niet zo leuk vinden hoor. Nu gaat mijn mama ook wel voor een stukje in het ecru maar ik was er zelf bij en ze stond er zo goed mee. Het is wel een lichte broek met wat glitter in en een ecru blazer er op maar de blouse die ze draagt is wel een andere kleur dus ja niet volledig en het is ook een broek daarom dat ik er niet mee in zat. Misschien kan jou tante een kleur accent gebruiken bv ik zeg nu maar iets. Een blauwe band om haar middel of een andere kleur sjaal of vest rond haar schouders zodat het toch niet zo opvalt.
Maar eerlijk ik geeft je wel gelijk zoiets doe je niet zonder eens eerst te checken bij de bruid wat zei daar van vind.

Succes hopelijk draait het nog goed uit



Els
30-6-2012
 Meld misbruik17-4-2016 11:48:33

Mijn schoonmama had een ecru kanten kleedje aan op onze trouw, mijn mama een wit kleedje met heel veel blauwe bloemen. Laatste heb ik zelf mee helpen kiezen. Kleedje van schoonmama was kort, mijn kleed was lang en heel andere stijl. Het was me de dag zelf niet opgevallen maar ook een vriendin had op het feest een ecru kleedje aan, Zelf zou ik het niet doen want het is idd een ongeschreven regel. Maar blijkbaar staat niet iedereen daar bij stil en eerlijk gezegd voor ik getrouwd ben, ik ook niet.

Jammer dat ze je tante daar in de winkel niet op attent hebben gemaakt. Waarschijnlijk is haar kleed ook een heel andere stijl (trouw jij int lang en is kleed van tante kort ?). Ze zal wss ook niet op alle foto's erbij staan. Of idd zoals hierboven gesuggereerd met accentkleur werken
Zowieso ben jij de eyecatcher, dat neemt niemand op je trouwdag van je af :-) maar kan me goed voorstellen dat je het vervelend vindt.

Geniet vooral van je trouwdag en jouw once-in-a-lifetime kleed.





Eveline
20-8-2016
 Meld misbruik17-4-2016 13:45:46

Je bent niet gek. :) Kan niemand met een grapje haar de waarheid zeggen? Iets in de trant van 'pas maar op dat ze jou niet verwarren als bruid en jou komen feliciteren'.
Ik weet dat mijn tante trouwde haar schoonzus ook een witte korte jurk droeg. Ik was toen nog klein en ik dacht dat zij ook trouwde :)
Nu dat is de gedachtengang van een kind. Ik geloof dat je voor de volwassenen sowieso de eyecatcher zal zijn. Waar ik wel mee zou zitten zijn de foto's.
Op de foto's van toen valt het oog niet direct op de bruid, je kijkt automatisch meteen naar de witte figuur aan de zijkant.
Maar aangezien zij 'slechts' tante is, zal zij niet op iedere foto staan.



Valerie
26-8-2016
 Meld misbruik17-4-2016 19:07:27

Hoera, nog mensen die hetzelfde denken! Mijn mama en andere tante hebben er haar heel subtiel op gewezen, maar toen werd ze heel erg defensief.. Dus ja, zal het maar laten rusten en er misschien iets op morsen die dag (grapje).



Karin
20-5-2017
 Meld misbruik19-4-2016 13:29:20

Hey Valerie,
Inderdaad niet zo leuk maar ik ben zeker dat jij die dag zoooooooooo gaat stralen dat niemand op jouw tante gaat letten.
Laat het vooral niet de pret bederven en geniet van jouw dag !!!!
En ja ..... dat morsen ..... nog zo geen gek idee ;)



Sanne
16-7-2016
 Meld misbruik21-4-2016 10:17:53

Ik heb zelf ondervonden dat er in winkels reclame gemaakt wordt voor suitekleding in wit/ecru met kant. Dit zou de mode zijn nu... Jammer genoeg is niet iedereen op de hoogte van deze ongeschreven regel.


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...