Nu Online
Momenteel zijn er 120 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gescheiden ouders (haten elkaar) op je trouwfeest die je chanteren

  6-5-2015 20:38:15
Nog mensen met gescheiden ouders die absoluut niet in elkaar aanwezigheid willen vertoeven op je trouw? 'Ik zit daar niet mee in dezelfde ruimte, laat staan aan dezelfde tafel!', 'Jouw stiefpapa mag niet met u dansen, ik ben uw vader!! En ik geef u weg!! --> langs de andere kant: Zie maar dat uw stiefpapa u weggeeft en met u danst, hij heeft zo fantastisch goed voor u gezorgd! Telt dat dan niet?? Uw papa heeft ons slechte dingen aangedaan, doet u dat niks?? ... Dan gade hem toch niet uitnodigen??? Als hij komt, komen wij niet!! (en andersom)
Met andere woorden: je moet kiezen en tonen wie je het liefst ziet! (Zo werkt dat toch helemaal niet????) Ik ben dat een beetje kotsbeu allemaal. Ik zit eraan te denken om in het buitenland te trouwen met vrienden, zonder ouders, maarja dan ga ik misschien weer spijt hebben achteraf en dan zullen mijn schoonouders er ook niet bijzijn, wat wel zonde is. En dan kan je wel zeggen 'nodig je ouders uit, en als ze niet willen komen, hun probleem'. Maar ik weet nu al dat ik daar enorm wakker van ga liggen en dat dan WO 3 uitbreekt, dat wil ik ook weer niet.
Waarom kunnen volwassenen zich niet gewoon volwassen gedragen en in plaats van zelfmedelijden te hebben aan hun dochter denken?

Ik wou het even van mijn hart! Gaat al heel mijn leven zo en ik ben het een beetje beu. :(

fleur
11-6-2016
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 2393


Floshken

 Meld misbruik6-5-2015 21:32:48

Hey Fleur,

Inderdaad heel triest en tegelijk heel egoïstisch van je ouders!

Die dag moeten ze hun eigen gevoelens opzij zetten en jou laten genieten van jouw dag....

mocht ik in jouw plaats zijn, zou ik dat zeker zo zeggen... En indien je dat niet durft eventueel mits een persoonlijke geschreven brief naar beide partijen?


Alvast succes en kop op hé

groetjes,

Sarah





Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik6-5-2015 23:49:00

Ik weet niet hoe lang ze al uit elkaar zijn ...
Maar als dat al langer dan 5 à 10 jaar is zou ik toch echt wel iets hebben van
"Mama, papa, ik trouw. Als jullie het voor jezelf wil verpesten, je doet maar. Maar je wordt allebei uitgenodigd met partner. Wie niet komt, die heeft pech gehad. En wie ruzie gaat zoeken op MIJN grote dag die vliegt eruit."

Hier heeft mijn oom erover gedacht om een apart feest te organiseren voor de trouw van zijn zoon omdat hij niet door 1 deur kan met de nieuwe partner van zijn ex. Zijn ex is het bij hem afgetrapt met die kerel en na 20 à 25 jaar kan hij daar nog altijd niet mee om.
Uiteindelijk heeft mijn neef zijn stiefvader en zijn vader elk aan de andere kant van de zaal gezet (2 feesten zag hij echt niet zitten en - op mijn oom na - eigenlijk niemand in de familie). En is mijn oom de drank in gevlogen die avond.
Maar hij was wel aanwezig op 't trouwfeest van zijn zoon.


In 't buitenland trouwen is natuurlijk ook een optie, maar dan gaan je ouders gegarandeerd ook achteraf kwaad zijn dat ze er niet bij waren.
Je kan hen natuurlijk ook duidelijk maken dat je wel wil trouwen. Maar dat ZIJ ervoor zorgen dat je bijna durft / niet kan omdat het zo'n ruzies in de familie en tussen hen geeft.



Kathleen
13-8-2016
 Meld misbruik7-5-2015 5:06:50

Ik kan dat echt niet begrijpen dat mensen zo egoïstisch kunnen zijn. Ik heb zelf een vijftienjarige dochter uit een vorige relatie. in het belang van onze dochter, hebben we er steeds voor gezorgd dat er zo weinig mogelijk wordt gekibbeld. Dus als ze ooit zal trouwen, hebben we totaal geen probleem.
Ik begrijp hoe jij je nu moet voelen. Beide partijen zouden hun gevoelens moeten opzij schuiven want het is JOUW dag. En ik zou inderdaad Floshken haar raad opvolgen en dit heel duidelijk maken, is het niet face to face, dan per brief.
Hopelijk komt het in orde.

Groetjes,



Lien
23-4-2016
 Meld misbruik7-5-2015 8:28:06

Hier ook een beetje hetzelfde probleem. Ook mijn ouders zijn gescheiden en vooral mijn vader wil mijn moeder niet meer zien. Voor de babyborrel van mijn broer z'n kindje, heeft hij zelf gevraagd of het mogelijk was dat ze op verschillende tijdstippen kwamen. Mijn broer heeft toegegeven, en op een babyborrel lukt dit nu nog wel, maar voor een trouwfeest gaat dit iets moeilijker.

Ik wil mijn beide ouders en graag bij hebben, zowel op het feest als voor de familiefoto's, zonder dat ik mij zorgen moet maken dat de boel tussen hen zal ontploffen.

Wij zetten ze sowieso al aan aparte tafels voor het avondfeest en we zullen de tafels van de ouders van mijn verloofde tussen hen inzetten. Op die manier zitten alle ouders dicht bij de eretafel, maar zit er genoeg plaats tussen mijn ouders.

Hopelijk komt alles goed voor jou, want dit is iets waar je je geen zorgen over wil maken op jouw speciale dag.

Groetjes.



danny

 Meld misbruik7-5-2015 8:49:23

Ze verplichten je nu al om te kiezen dus dat komt toch niet goed en wat je ook zal doen, er zal er altijd eentje zijn die je dit kwalijk zal nemen. Ik weet niet wie je feest betaald maar als het uit je eigen zakken komt dan doe je gewoon waar je zin in hebt, wil je geen discussie tijdens je huwelijk, trouw dan in het buitenland met vrienden zodat dit tenminste een fijne ervaring is, dan moet je achteraf waarschijnlijk op een paar lastige koppen kijken maar je bent dan getrouwd dus leef je eigen leven en als je familie je graag ziet, dan begrijpen ze je keuze wel en zetten ze zich hier wel overheen, kunnen ze dat niet dan is dat hun beslissing, daar moet jij dan niet meer van wakker liggen.



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik7-5-2015 9:49:45

Ik ken je gevoel, maar mijn moeder heeft uiteindelijk zodanig veel dingen gedaan (of dingen niet gedaan, die je als ouder wel dient te doen), dat ik 6 jaar geleden zelf al het contact van haar uit geblokkeerd heb.

Maar mij lijkt het beste:
Je maakt duidelijk dat alles ouders en stiefouders op het feest aanwezig zullen zijn.
Als ze daar niet mee kunnen leven of jou de mooiste dag uit je leven niet willen gunnen, dan zijn ze niet uitgenodigd.
Dat zal voor jou inderdaad moeilijk zijn, maar het is ook niet aan hen om jouw grote dag te gaan verpesten. Er zijn nog genoeg andere dagen in hun leven waarin ze kunnen ruzie maken als ze dat zo graag doen, maar NIET op jouw dag!

Ik zou dat eens heel duidelijk maken... Doen ze toch op deze manier verder, dan is 't zonder hen. En da's dan meer zonde voor je ouders en voor jou, vind ik.
Maar ik ben gedurende de jaren nogal hard geworden als het op mijn ouders aan komt (heb met beide niet zo'n schitterende band, gezien de opvoeding die ik kreeg)...



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik7-5-2015 9:51:06

Meer zonde voor je ouders dan voor jou, bedoelde ik ;-)



sabrina

 Meld misbruik7-5-2015 11:54:11

Hey meid,

Mijn ouders zijn al bijna 30 jaar gescheiden, ik was maar 1 jaar.
Ik heb ook een hele tijd mijn papa niet gezien door omstandigheden en als ik met mijn mama over de toekomst praatte zei ze dat ook allemaal.

Toen ik bevallen ben van onze dochter zei ze ook dat wanneer ze mijn papa zou zien in het ziekenhuis zij hem zijn 7 zaligheden zou geven.
Maar hier is alles heel goed uitgedraaid.
Ik kan ze beide uitnodigen op feestjes en dergelijke wat zeer fijn. Mijn ouders doen gewoon tegen elkaar en ook mijn stiefmoeder, die soms nogal jaloers reageerde op mijn mama, doet heel normaal en gewoon. Onze dochter zegt ook gewoon moeke tegen haar. Nu mijn pa is al 20 jaar met haar samen dus ;-)

Maar om op uw verhaal verder te komen.
Ik zou ook gewoon op dat moment van mijn hart een steen maken. Jij trouwt ten slotte maar 1 keer!
Zij kunnen hun die dag toch wel wat gedragen niet?
Trouw je voor de kerk en voor de wet? Dan kan je misschien doen dat eerst je papa je weggeeft en daarna je stiefpapa?
En met de dans, misschien met beide dansen?
Het is maar een idee :-)



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik7-5-2015 13:36:59

Wat de tweede dans betreft (vader of stiefvader) stel ik voor om dit gewoon niet te doen, maar iedereen erbij uit te nodigen in de tweede helft van het nummer. Je spreekt op voorhand af met je beste vriendinnen, dichtste jonge generatie familieleden dat ze bij het horen van die aankondiging onmiddellijk rond jullie mee komen dansen. Opgelost. Er volgt bv. nog een slow en dan kan je met je man blijven dansen, of gewoon lekker de mannelijke getuige als danspartner nemen. Het valt ook als niet op want je zult merken dat anderen uit de zaal het voorbeeld volgen en de dansvloer volloopt. Dans dan eens met je vader en met je stiefvader op een ander moment in de avond. Of niet. Maak jij zelf uit. Het allerbeste!



fleur
11-6-2016
 Meld misbruik7-5-2015 16:08:52

Wauw! Wat leuk dat jullie mij zo een hart onder de riem steken. Mijn ouders zijn al meer dan 16 jaar geleden gescheiden... toen ik 10 jaar was. Altijd misérie geweest.
Het lijkt mij misschien gewoon het beste om in het buitenland te trouwen en ze allemaal uit te nodigen. Als ze niet willen komen, dan is dat hun beslissing. (Ben dat kinderachtig spelletje kotsbeu )We willen trouwens ook het liefst van al een trouwfeest met bv de 15 personen die we het liefst zien. Dus romantisch op een tropisch strand leek ons wel geschikt. Bedankt allemaal!



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik7-5-2015 19:30:24

Ooh meid echt niet leuk. Ik vind als ouders dat je dan even je trots opzij moet zetten. Het gaat hier wel om de beste dag van jullie dochter. Gun haar het Alle geluk en zet voor die ene dag al de negatieve reacties en gevoelens opzij. Mijn ouders zijn ook uiteen gegaan toen ik 12 was. Ben er nu 36. Ik heb als kind heel veel meegemaakt geloof me. Toen ik 13 was heeft mijn mama me letterlijk buiten gezet met al mijn kleren in zakken en die stonden voor de deur. Geen antwoord dat ik kreeg. Mijn papa is ons toen komen halen uit dreigement van haar. Kom nu u kinderen halen of je ziet ze nooit meer. Toen ik 16 was was de eerste x dat ik iets van ze had gehoord. Een brief waar ze me de dood inwenste. Alle plezant. Toen ik 21 werd ben ik ze gaan opzoeken. Ging goed tot ze mijn papa zwart maakte. Hallo niet bij mij hè. Hij heeft voor ons gezorgd niet jij. En ja nu op mijn dag ga ik ze ontzettend hard missen maar ik nodig ze niet uit. Ik heb de deur nog opeen kier gezet maar ze wil niks meer van me weten en daardoor heb ik de deur nu ttoegegroeid. Heb al wat tranen gelaten als ik aan mijn trouw denk maar ik ben mama van 3 trotse kindjes en ik ben een Veel betere mama als haar. Mijn papa is 16 jaar bij een vriendin geweest die heel goed voor me heeft gezorgd en ze zijn nu sinds 1 jaar of 2 uiteen en haar heb ik uitgenodigd. Mijn papa nam mij dat niet kwalijk en begrijpt mij daar ook in. Ik weet nog niet als ze komt maar ik heb gewoon zo iets hebben je ouders niet meer verstand en sorry maar jouw openingsdans die zou ik met ze alle twee dansen. Jouw papa en stiefpapa want hij was er ook bij de opvoeding van jouw erbij. Mij zou het toch enorm pijn doen als mijn stiefdochter alleen haar mama en mij niet bv bij het kiezen van haar trouwkleed later. Ik zorg al 7 jaar voor haar en zie haar als mijn eigen dochter en haar eigen mama is al 7 jaar niet meer in het kind haar leven omdat de mama niet wil en ze is nog maar 13. Het is jouw feest en het zijn jouw gevoelens. Doe waar jij je goed bij voelt meid.



Dominique
2-5-2015
 Meld misbruik7-5-2015 21:31:55

Idem hier, wij hebben het zo opgelost: mijn mama had mij weggegeven in de kerk, Eretafel met vrienden en getuigen en ouders allemaal aan de aparte tafels, ver van elkaar :)
Succes! En vergeet niet dat het jullie dag is!!!



Caroline
15-5-2015
 Meld misbruik9-5-2015 11:29:15

Hier ook hetzelfde bij de schoonfamilie. Gewoon aan hen gezegd dat ze allen uitgenodigd zijn. Ze kiezen zelf of ze komen, kunnen ze hun manieren niet houden dan vliegen ze buiten. Eretafel is enkel met de getuigen en hun partners. Ouders zitten apart aan andere tafels.
Ook geen vader of schoonvader op de dansvloer. Gewoon een slow met alle koppels.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info