Nu Online
Momenteel zijn er 170 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoeveel op voorhand gasten aanwezigheid bevestigen?

  8-4-2015 18:17:14
Wij zijn bezig met het maken van de uitnodigingen. Hoe lang op voorhand vragen jullie om de aanwezigheid te bevestigen? Wij moeten eigenlijk pas een week op voorhand aan de feestzaal het juiste aantal laten weten.
Ik had eigenlijk wel graag anderhalve maand op voorhand op de uitnodiging vermeld. Ik denk dat toch niet iedereen tegen de vermelde datum iets laat weten en dan hebben we zelf ook nog voldoende tijd om de tafelschikking uit te dokteren :-) Of lijkt dit jullie te vroeg?

Als er mensen zijn die bereid zijn om hun tekst van de uitnodiging hier te posten is dit ook altijd welkom!

Sarah
29-8-2015
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 3530


Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik8-4-2015 18:40:06

We zouden op onze uitnodiging ook graag onze rekeningnummer vermelden, maar hoe doe je dit zonder onbeleefd over te komen?



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik8-4-2015 19:00:33

1.5 maand op voorhand vind ik écht lang.
Toen waren bij ons de uitnodigingen net buiten!

Echt niet iedereen weet 6 weken op voorhand of ze wel of niet vrij zijn.
Of dan zeggen ze van "ja, we komen" en de laatste weken sturen ze van "ja, er is toch iets tussengekomen, we kunnen niet".

Hier moest de zaal het ook maar een week à 10 dagen op voorhand weten.
We trouwden op 14 juni, iedereen had tot 1 juni gekregen bij ons om te bevestigen. Op 2 en 3 juni ben ik nog iedereen aan 't opbellen geweest die niks had laten horen. en de 4de heb ik het aantal doorgegeven.

(En in de laatste week kreeg ik nog 5 afzeggingen. Van de 55 man die kwam.)

Wij hebben onze rekeningnummer verpakt als "reisrekening". We gingen sowieso op huwelijksreis en de mensen mochten die dus sponsoren. Gewoon onderaan vermeld - Reisrekening rekeningnummer xxx
Maar bij ons in de familie is 't sowieso wel de gewoonte om geld te geven. (Alleen de meesten niet op rekening, maar liever cash. We hebben dan ook zowat de helft cash gekregen op ons feest.)



Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik8-4-2015 19:05:45

Wij hebben gekozen voor een datum 3 weken voor het feest, dan hebt ge toch nog tijd genoeg hoor, volgens mij. maar praktisch, voor de zaaleigenaar, moesten we het ten laatste 1 week op voorhand doorgeven.
En wij hebben een rijmversje op de uitnodiging gezet om te laten weten dat we liefst centjes willen, met daaronder het rekeningnummer.
Wanneer ik onze uitnodiging terugvindt tussen alle andere trouwspullen, zal ik de tekst hier op gooien :)



Britt
4-7-2015
 Meld misbruik8-4-2015 20:16:49

Wij moeten ook 1 week op voorhand het aantal gasten doorgeven, maar wij vragen op de uitnodiging om 1 maand op voorhand te bevestigen maar wij gaan ook nog op vakantie in die maand voor onze trouw dus ik wou eigenlijk voor onze vakantie alles in orde hebben.



Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik8-4-2015 20:47:17

Ik ga denk ik toch ook een maand op voorhand als datum geven denk ik.

En mijn vriend wou als vermelding voor het rekeningnummer dit zetten: "omdat wij op huwelijksreis gaan, hebben vloemen of kransen bij ons geen lang bestaan. Uw aanwezigheid is ons meer waard dan geschenken, maar als u ons toch oets wilt geven, mag u gerust aan ons spaarvarkentje denken - BE..." en dan het rekeningnummer. Maar hoe meer ik dat lees, hoe onbeleefder ik dat vind klinken :-s



Annelies
13-5-2015
 Meld misbruik8-4-2015 22:07:23

Sarah, geen stress, da's mooi verwoord, en laat de mensen idd beseffen dat bloemen of wat dan ook niet zo handig/nuttig zijn. gewoon doen :)



evy
20-5-2016
 Meld misbruik8-4-2015 22:07:52

Ik ben ook van plan een maand op voorhand er op te zetten. Ze krijgen nu al een save the date trouwens ;-)

Wij gaan voor een klein kaartje, dus geen plaats voor lange rijmpjes. Bij ons wordt het: "cadeautip: een centje om ons huisje te renoveren is altijd welkom (BE.....)



petra
17-7-2015
 Meld misbruik8-4-2015 23:31:33

Ik heb ook 1 maand genomen zo kan je diegene wat niks hebben laten weten nog contacteren enz
Versturen en rondbrengen begin ik 3 maand voor de dag mee



Astrid
18-4-2015
 Meld misbruik9-4-2015 7:29:54

Wij hebben tegen 1 april de RSVP gevraagd en op die dag heeft het laatste gezin geantwoord. 13 april moeten we het definitief aantal gasten, de tafelschikking en alle andere zaken zoals bedankjes naar de zaal brengen en dan nog een stuk voorschot betalen. Wij trouwen 18 april.



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik9-4-2015 8:32:05

14 dagen op voorhand. Dat is tijd genoeg voor je tafelschikking (tenzij je met 500 bent). En 1 week op voorhand voorbereiden voor je DJ. Ja, die hoeft ook geen maanden op voorhand te weten of je de Connemara wenst of niet.

Het gaat hem erover dat je je nieuwsgierigheid niet kunt bedwingen. Enthousiast zijn voor zo'n belangrijke dag mag natuurlijk wel, en is heel normaal.

Zij die op je uitnodiging zaten te wachten zullen sneller reageren dan gevraagd. Er is ook wel ergens een algmene regel dat 75 à 80% van de genodigden zullen komen. Tenzij het top vakantieseizoen is... Of er dan effectief 134 komen of 143 bijvoorbeeld dat zul je toch pas op het einde weten. Wat je ook op je uitnodiging zet, als het te lang op voorhand is, houdt men er zich toch niet aan.

Succes.



Joke
15-5-2015
 Meld misbruik9-4-2015 9:40:06

Wij trouwen 15 mei en ik had eerst ook het idee om op de uitnodiging RSVP te vragen voor een goeie maand op voorhand, maar onze drukker heeft dat steevast afgeraden (voor de redenen die Dj Peter zo goed beschrijft).
Nu staat er op onze uitnodiging tegen 29 april (14 dagen).

Ik denk dat van de 70 mensen die uitgenodigd worden er al meer dan 55 iets hebben laten weten..

Wij hebben op onze uitnodiging: Cadeautip: envelopje; ook omdat ik hoorde dat veel mensen graag iets meenemen naar het feest (ipv op voorhand te storten)..



Steven
22-8-2015
 Meld misbruik9-4-2015 17:38:27

wij trouwen 22 augustus en op onze uitnodigingen staat tegen 1 augustus te bevestigen. Onze traiteur zegt dat je zowiso mag rekenen dat 10% van de gastenlijst wegvalt... Wij hebben ook gewoon standaard een envelopje op de uitnodiging gezet als cadeautip, vind da je daar niks mis mee kan doen. en inderdaad: op voorhand storten is een leuke gedachte, maar de mensen vinden het soms raar met lege handen aan te komen en nemen dan meestal nog een bloemetje of fles wijn mee en dan zit je daar toch weer mee ;-) Groetjes Dorien en Steven



lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik10-4-2015 10:13:35

wij trouwen 20 juni en de mensen moeten bevestigen tegen 1 juni

succes alvast




Karen
30-5-2015
 Meld misbruik10-4-2015 20:14:46

Hier is het geworden:

Bloemen passen niet in onze koffer,
een centje vinden we des te toffer.
Willen jullie ons toch iets extra schenken,
hopen we dat jullie aan een win-for-life ticketje denken
Vrijblijvende cadeautip: BE...

Wij trouwen 30 mei, en vragen bevestiging voor 1 mei.



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik16-4-2015 16:33:15

Wij trouwen op 15 mei en de reacties moeten binnen op 24 april (zo kan ik in het verlengd weekend van 1 mei nog snel aan de slag voor de laatste werkjes).

Rekeningnummer vind ik inderdaad wat vreemd, én voor jezelf heb je geen overzicht vind ik. Het zal gauwer gebeuren dat je van mensen geen geld ontvangt. Dat heb ik toch al horen waaien...
Wij zetten op onze uitnodiging: Vrijblijvende cadeautip (enveloppe)
Dan hebben de meeste het ook door + een lege enveloppe gaat al snel opvallen



Joke
30-5-2015
 Meld misbruik26-4-2015 0:00:17

Wij trouwen 30 mei en de gasten moeten voor 1 mei antwoorden. Ze hebben dus nog 5 dagen en nog maar 1/3 heeft iets laten weten! Ik word d'r onnozel van! Ik vind wel dat ze het koppel zelf moeten verwittigen en niet via de ouders of zo.



lindsey
20-6-2015
 Meld misbruik26-4-2015 9:28:44

@ joke , zooooo herkenbaar !! Ben blij dat ik niet de enige ben alle uitnodigingen zijn nu haast de deur uit en ik dacht dat je dan snel van de meesten iets zou horen maar niet dus ... oo jawel via de ouders laat iedereen ons weten wat een mooie uitnodiging het niet is en via sms laten ze weten dat ze ons van harte bedanken voor de mooie uitnodiging , maar effectief zeggen of ze komen dat lukt precies niet direct....

ik weet dat ze nog wat tijd hebben maar dan heb je mijn ouders die me zeggen dat ik me niet druk moet maken als ik die en die en die niet hoor want dat die zowieso zullen komen en dat ze daarvoor niet speciaal officieel iets zullen laten weten ... onnozel word ik daarvan!!


succes aan iedereen en we zullen er op hopen dat alles wel in orde komt :-) :-)



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info