Nu Online
Momenteel zijn er 79 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Moeilijke beslissing gastenlijst

  30-1-2015 11:58:53
We hebben 14 dagen geleden naar de drukker geweest om de proefdruk te laten maken van onze uitnodigingen. Dus ik verwacht elk moment telefoon dat deze klaar is, als deze goed zijn moeten we het aantal doorgeven. Daar zit nu net het probleem, ik ben nog eens even de gastenlijst aan het bekijken en geraak er niet uit.
Mijn verloofde heeft maar enkele familieleden waar we contact mee hebben. Maar mijn kant van de familie is groot en hebben er redelijk veel contact mee.
Maar waar ligt natuurlijk de grens voor uit te nodigen: mijn tantes, nonkels, neven en nichten zijn uitgenodigd maar hebben ook met een broer en zus van mijn grootmoeder een goed contact. Kan je nu enkel hen uitnodigen en andere broer en zus niet?
Hoe zit het dan langs mijn grootvaders kant, hebben met alle 3 zijn zussen niet veel contact ( buiten het jaarlijks familiefeest of als ze net op bezoek zijn bij mijn grootouders) , moeten we hen dan ook uitnodigen?

Wat voor ons ook een rol speelt, wij vinden familie heel belangrijk en mijn ouders + broer en zus zijn 6 jaar geleden naar het buitenland verhuist. Dus veel familieleden hebben hen 6 jaar al niet gezien. En ik zou natuurlijk hen nog eens graag allemaal samen hebben. Maar het is in de eerste plaats wel ons huwelijk.
Met wat doe je nu goed????

Sorry voor mijn lang bericht maar het moest even van mijn hart.

evelien
9-5-2015
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1287


Nele
15-5-2015
 Meld misbruik30-1-2015 12:18:17

Beste Evelien,

Je doet goed met jullie eigen gevoel te volgen.

Mijn partner en ik zijn er beiden van overtuigd dat je geen mensen moet uitnodigen "omdat het zo hoort", maar omdat je hen er zelf heel graag bij wil.

Het is inderdaad jullie huwelijk, en niet zozeer een familie-reünie.
Uiteraard is het tof als mensen elkaar terugzien na lange tijd, maar dat kan evengoed op andere momenten gebeuren.

Doe wat jullie graag willen doen.
Commentaren of bedenkingen zullen er altijd zijn.
Maar laat je daar niet door leiden. Het is jullie huwelijk. Jullie regiseren de dag ! :)



Kelly
17-5-2015
 Meld misbruik30-1-2015 12:31:42

Ik deel de mening van Nele.
Ik nodig enkel familieleden uit waar ik contact mee heb, familieleden die ik al enkele jaren niet meer heb gezien, die nodigen wij niet uit.
Tenslotte kost het allemaal veel geld en je bent geen liefdadigheidsinstelling.
De ongeschreven regeltjes a la 'als je de een vraagt, moet je de ander ook vragen' die lap ik echt aan mijn laars.
Je kan toch nooit goed doen voor iedereen hoor ;)



Karen
30-5-2015
 Meld misbruik30-1-2015 12:34:31

Ik denk dat iedereen wel een lijstje heeft met mensen waarbij je je bijna 'verplicht' voelt om ze uit te nodigen, maar die niet zoveel meerwaarde bieden voor jullie als koppel.

Wij lossen het op door die mensen uit te nodigen voor de receptie en niet voor het avondfeest.
Ze zijn van vereerd om er toch bij te zijn die dag, het weerzien met iedereen is dan leuk, en het kost je geen fortuin omdat ze niet mee dineren.

Het is maar een idee, verder moet je zoals Nele zegt zelf jullie gevoel volgen.
Het is jullie dag, dus jullie kiezen!



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik30-1-2015 12:44:02

Lieve evelien

het is jullie grote dag en jullie moeten uitnodigen waar jullie u goed bij voelen. Ik kan ook mijn twee nonkel uitnodigen omdat het moet omdat het familie is maar nee dat doe ik niet. Ik wil mensen op onze trouw die er altijd voor ons waren wanneer we Hulp nodig hadden. Als kind heb ik veel meegemaakt en dan vergeet je niet vlug de personen die ervoor je waren. Zo heb ik twee mensen uitgenodigd die dat helemaal niet verwachten maar dat is een vrouw die altijd voor mij zorgde wanneer mijn mama het niet kon en dan ook mijn stagemonitor waar ik nog geregeld contact mee heb omdat zij er ook altijd voor me was en ook mijn leven wat heeft gered. En zo mensen apreieren het enorm en vooral als je de reden daarom zegt. Ik heb ook een grote familie maar mijn neven en nichten nodig ik niet uit. Ik hoor en zie ze niet enkel via fb dus ik zou een hypocriet zijn moest ik ze nu op mijne dag uitnodigen.



Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik31-1-2015 18:22:44

Ik vind het opstellen van de gastenlijst ook moeilijk.
Wat doen jullie bijvoorbeeld met collega's?



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik31-1-2015 21:39:45

Ons firma is gevestigd in een winkel maar heel mijn ploeg is uitgenodigd en een paar mensen van de winkel. Je kan niet iedereen uitnodigen en dat ligt soms gevoelig bij andere. Ik geef je de volgende raad volg je gevoel en denk eraan het is jouw feest en zet geen mensen erbij waar je je aanstoot. Ik ben ook op mijn gevoel afgegaan en ik ben blij met die keuze. Succes Sarah volg je gevoel



Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik1-2-2015 9:47:17

Ja maar ook dat gevoel volgen is moeilijk vind ik ;-) we zijn er ook nog niet goed uit of we ze zouden vragen voor de receptie of het avondfeest.



cindy
8-8-2015
 Meld misbruik2-2-2015 14:11:33

Wij hebben ons collega's uitgenodigd voor het avondfeest. Ik wil echt deze mooie dag beleven met de mensen om me heen die wij graag hebben. Ik weet dat is niet gemakkelijk die keuze maar denk er wat over na jullie komen er samen wel uit. En je kan niet voor iedereen goed doen maar het is jouw feest en het zijn jouw wensen. Succes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info