Nu Online
Momenteel zijn er 221 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rekeningnummer op uitnodigingen

  24-1-2015 13:19:16
Ik vroeg mij af hoe jullie je rekeningnummer op de uitnodigingen zetten voor het geval dat mensen geld willen geven? Wij willen er niet echt een tekstje bij zetten omdat we mensen ook niet de indruk willen geven dat ze "verplicht" zijn om geld te geven. Langs de andere kant wil ik wel een rekeningnummer vermelden omdat ik de avond zelf ook niet graag cash geld wil ontvangen :-) Dat lijkt mij niet handig als dat daar dan de hele avond en nacht ligt in de feestzaal.

Wij dachten er zelf aan om gewoon een envelopje erop te zetten met daarnaast ons rekeningnummer. Of eventueel nog het woord "vrijblijvend" voor het envelopje te zetten. Of pakken jullie dit anders aan?

Sarah
29-8-2015
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 3183


Nadya
17-7-2015
 Meld misbruik24-1-2015 13:34:43

Ik denk dat wij gewoon gaan zetten: "cadeautip" met een envelopje en ons rekeningnummer.
Ik denk/vind wel dat een envelop staat voor cash geld op de trouw. Als je dat niet wilt zou ik dat ni opzetten.
Daarnaast denk ik ook dat iedereen uiteindelijk zijn zin doet (storten/cash/andere cadeau): ik weet dat mijn schoonfamilie altijd cash geld geeft. Was bij de geboorte van de kinderen en zal nu ook zijn. Zowiezo dus iets voorzien om het geld in te steken.
Vrijblijvend zou ik (bij ons) zelfs achterwege durven laten. De meeste mensen geven iets omdat ze iets willen geven en die dat niets geven zijn volgens mij geen mensen die zich laten leiden door het woordje 'vrijblijvend'.



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik24-1-2015 15:49:26

Wij hebben gewoon helemaal onderaan "Reisrekening" met ons rekeningnummer gezet.
De helft had het geld cash mee. Dat gaf ik aan mijn moeder en zij stak het weg tot 't einde van 't feest.
Een deel van dat cash geld zijn we de dag na ons huwelijk nog gaan storten op de bank, een deel hebben we apart gehouden om de eerste dagen op reis te betalen (eten, taxi, musea, ...).

Echte cadeaus worden bij ons in de familie zelden gegeven.
En bijkomend zijn we al jaren samen, woonden we bij onze trouw al 7 jaar samen, hebben we een eigen huis en hebben we dus eigenlijk alles al.

Alleen mijn schoonmoeder kwam met 3 flessen - redelijk dure, vermoed ik - champagne.
En naast 't geld kreeg ik ook héél véél bloemen. Beetje onhandig want ons feest was zaterdagavond en maandagochtend vertrokken we op huwelijksreis - mijn moeder heeft dus héél véél bloemen gehad.



Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik24-1-2015 17:06:53

Ik persoonlijk vind het rekeningnummer een beetje not-done. Ik ga zelf niet zo graag naar een feest waar ik geld 'moet' storten. Ik vind het veel fijner om zelf af te geven tussen een kaartje, maar dat is mijn mening...

Wij gaan sowieso wel een enveloppe toevoegen... Ik hoop dat de mensen slim genoeg zijn om geen bloemen mee te brengen, want wij vertrekken ook een dagje later op reis! :-)



Kim
19-7-2014
 Meld misbruik24-1-2015 23:21:28

Wij hebben vooral stortingen gekregen en minder cash geld; want inderdaad op het feest moet je ergens mee blijven. Bij ons in de zaal hadden we gelukkig een kluis, dus moesten we ons geen zorgen maken. De meeste mensen vonden het bij ons gemakkelijker om te storten.. En we hebben op het feest zelf nog heel veel kaartjes gekregen en dat was heel leuk!

Wij hadden op onze uitnodiging een tekstje gezet: Omdat wij op huwelijksreis gaan, hebben bloemen bij ons geen lang bestaan. Willen jullie ons toch iets schenken, dan mogen jullie gerust aan ons spaarvarkentje denken. - Daarna hebben we een envelopje gezet en ons rekeningnummer :)




Sarah
29-8-2015
 Meld misbruik25-1-2015 9:03:13

Ik denk dat de meeste mensen bij ons ook gaan storten als ik kijk naar andere huwelijken in onze familie :-) ik wil mensen ook niet verplichten om geld te geven maar wij vertrekken 2 dagen na ons huwelijk ook op huwelijksreis dus dan heb je inderdaad niet veel aan bloemen.



Sarah
17-4-2015
 Meld misbruik25-1-2015 10:25:51

Wij zetten onderaan de uitnodiging een klein envelopje waarbij staat: vrijblijvende cadeautip. Dan voelen de mensen zich niet verplicht. In de zaal zou ook een kluisje zijn...



Elke
7-6-2014
 Meld misbruik26-1-2015 13:53:42

Wij hadden onderaan cadeautip: klein envelopje omdat we wisten dat de meeste mensen bij ons liever geld geven dan te storten. Wij hadden enveloppendoos en daarin hebben wij dus onze kaarten en enveloppen gestoken en met doos en al terug in de kluis van de feestzaal gestoken. Thuis hadden wij een stalen geldkoffertje en zou gauw we konden het geld naar de bank gebracht.



kelly
1-8-2015
 Meld misbruik27-1-2015 18:18:42

Op mijn zus haar trouw stond een mooi versierde brievenbus bij de cadeau tafel voor de kaartjes, daar staken enorm veel enveloppen met centjes in.





cindy
8-8-2015
 Meld misbruik28-1-2015 13:14:56

Wij hebben op onze uitnodiging een envelop gezet. Als de gasten komen met hun envelop word die in een box gezet en zodra iedereen is geweest denk ik om die in onze wagen te zetten. Op een rekening storten vind ik zo onpersoonlijk. Dan is het precies dat je hun dwingt en dat ga je misschien hebben van ik heb toch geld gestort terwijl het misschien niet zo is. Groetjes



kaath
11-10-2014
 Meld misbruik28-1-2015 14:25:15

Hey Sarah,

wij hebben een "trouwlijst" gemaakt bij trouwlijst.be. Dit is een leuk concept waarbij je een dromenlijst aanmaakt.
De gasten surfen naar de site en storten een bedrag voor de droom die zij leuk vinden.

Op onze uitnodiging stond: Wat we ons wensen is een lach van alle mensen. maar wou je ons nog graag iets geven op www.trouwlijst.be/namen vind je alle dromen die bij ons leven

Zo krijg je centjes maar op een leuke manier.

veel succes

TIneke


Ps heel content geweest van de site, de gasten krijgen een bericht met je bankrekeningnummer en er worden geen extra kosten aangerekend. Dit is veranderd een tijd geleden


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info