Nu Online
Momenteel zijn er 131 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Op zoek naar een mooie schuur

  24-12-2014 16:56:26
Hallo,

Binnen een kleine 2 jaar trouwen wij en wij zijn alvast opzoek naar dé locatie. Wij zouden graag in de stijl van de Amerikaanse 'barnwedding' willen gaan en zijn dus op zoek naar een schuur. Liefst in de Vlaamse Ardennen en liefst ook vrij van traiteur. In de loop van volgende maand zullen we alvast 't Verstand van Leven gaan bezoeken, maar ik twijfel of de locatie groot genoeg zal zijn.

We zouden 's avonds willen eten met de daggasten (max 34 personen) en nadien de familie/vrienden laten aansluiten voor het dessertenbuffet en fuif. Dat zouden er maximum 85 zijn.

Hebben jullie nog ideeën? Hof van de Putte gaan we normaal gezien ook bezoeken, maar aangezien we met veel oude(re) mensen zitten is dit volgens mij niet zo geschikt.




Leslie
28-10-2016
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 2264


Stefanie

 Meld misbruik2-1-2015 18:26:03

Hebben jullie al een keuze gemaakt?

Wij zijn op zoek naar een zelfde locatie / zaal, maar vinden niet echt iets in de buurt.




Leslie
28-10-2016
 Meld misbruik2-1-2015 21:50:20

Wij gaan beide zalen volgende week bezoeken, ik laat zeker nog iets weten.



Leslie
28-10-2016
 Meld misbruik9-1-2015 8:11:39

Gisteren zijn we beide zalen gaan bezoeken.

Hele vriendelijke mensen bij Hof van de Putte. Ze namen de tijd om rond te gaan zodat we alles konden bekijken en nadien alles besproken wat er mogelijk was (en dat is vrij veel). Voor 2015 zitten ze op 2 data na volledig vol. Als je binnenkomt is er een mooie binnenkoer (waar je ook een receptie kan doen), er is een schuur (kan opgedeeld worden naar gelang het aantal genodigden) met op het gelijkvloers de toiletten, bar (met ook een wat mogelijkheden om te staan/zitten) en dansvloer en boven is dan de plaats om te eten. Ze hebben een lijst met cateraars, maar in overleg kan je soms kiezen voor een eigen cateraar. Ze hebben tafels, stoelen, zorgen voor de aankleding van de zaal, voor rode lopers,... zodat je zelf van een onbezorgde dag kan genieten. Je hebt er ook een tuin, maar gezien wij die niet nodig hebben, hebben we deze niet bezocht.

Bij 't Verstand van Leven hebben we ook een rondleiding gekregen. Je komt binnen in de bar van de bistro en van daar kan je naar de naastliggende bistroruimte (met tafels en een 50-tal stoelen) of verder door een gang en via de binnenkoer naar de schuur. De schuur is niet zo geweldig groot, maar wel heel mooi. Daar zijn van die 'bierbanken' en lange zitbanken aanwezig. Je dient zelf te zorgen voor de aankleding (je kan het geheel huren daags ervoor vanaf 14u), en je hebt de vrije keuze van traiteur.

Onze keuze is nog niet gemaakt, we hebben nog even tijd.

Voor ons zijn de pluspunten voor Hof van de Putte dat het heel mooi als je binnenkomt om zo naar de zaal te gaan, je hoeft er niets meer op voorhand te doen en gewoon van je dag zelf te genieten. Wij vinden de trappen naar het gedeelte voor het eten een nadeel omdat wij toch een aantal oude mensen in ons gezelschap hebben.

De pluspunten van 't Verstand van Leven is de mooie (niet zo grote) schuur en dat je kan eten/dansen zonder trappen te hoeven doen. We vinden het jammer dat er niet veel stoelen aanwezig zijn en dat er bv geen kussentje op ligt. Ik heb zelf zo geen ervaring met die zitbanken, maar 't lijkt mij niet zo handig voor de mensen die niet veel dansen. We vonden het ook jammer dat je door de bistro moet om naar de schuur te gaan. Er zijn ook veel mogelijkheden als je het ziet zitten om veel zelf (eventueel met familie/vrienden) te doen.

We laten het nu allemaal wat bezinken, en we kijken zelf wat er allemaal nog mogelijk is en binnen dit en 2/3 maand willen we echt wel onze keuze maken.



Leslie
28-10-2016
 Meld misbruik3-2-2015 10:43:37

Intussen een kleine update.

We bezochten intussen ook nog domaine de Jaurieu (Mont-de-l'Enclus) en Ladeuze (Maarkedal).

Ik werd zeer goed onthaald op het domein, heel fijne dame die haar tijd nam om rond te leiden en nadien alles zeer goed uit te leggen aan de hand van een mooie infomap. Het domein heeft een hele grote binnenkoer, orangerie aan een meertje, een supergrote schuur als feestzaal het was echt wel in orde. Aan de kindjes werd er ook gedacht: binnen in het restaurant is er een ballenbad en buiten is er een speeltuin. Je kan er ook overnachten. Ik vond de prijzen wel meevallen, zeker als je op een vrijdag trouwt, want dan valt de zaalhuur weg ongeacht het aantal genodigden.

Ladeuze is met 1 woord te omschrijven voor mij: wauw dit is het echt wel! Er staan geen foto's op de site, dus behalve de buitenkant (die ik wel al een paar keer gezien had in het voorbijrijden), had ik echt geen idee wat te verwachten. Het onthaal was heel goed. Eerst werden in grote lijnen bekeken hoe we ons eest willen geven, ik kreeg enkele voorstellen, de voorwaarden werden besproken. Dat zat al helemaal goed. Toen de rondleiding. Ik kreeg eerst een klein zaaltje te zien, wat gewoontjes, wat ouder, van daaruit kon je ook de tuin zien. Ik heb hier niet zo'n aandacht aan besteed gezien we die in de herfst toch niet echt kunnen gebruiken. Dan naar de eigenlijke feestzaal en ja die is echt wel de moeite. Als bij wonder: een schuur! Geen klassieke 'ruwe' schuur, maar wel eentje die werd afgewerkt met pleister, die geschilderd werd, met radiatoren, een haard,... De ruimte is, zoals ik hier gelezen had, in 2 opgesplitst, maar ze liggen direct naast elkaar met een doorkijk haard tussen de 2. Voor is is dit geen obstakel. We gaan overmorgen samen een kijkje gaan nemen. Ik denk dat we hier ons feest zullen geven, hier had ik echt een wauw dit is het gevoel.

Overmorgen nog iets helemaal anders op het programma: Alta Ripa. Ik ben er vorig jaar al naar een communiefeest geweest en wou hier toch ook nog een kijkje nemen.



Petra

 Meld misbruik26-2-2015 16:14:41

't Brouwershof te Affligem is een heel mooir en originele brouwerij-hoeve met schuur. Heel interessante voorwaarden voor dranken (groothandelsprijzen). Ook voor wijnen, die zelf kunnen worden geleverd. Men kan er kiezen uit verschillende formules: klassiek of lounge, walking diners ...
Prachtige binnenkoer die 's avonds verlicht is.
Centraal en makkelijk te bereiken via E40.

Romantische en gezellige ambiance.



Leslie
28-10-2016
 Meld misbruik26-2-2015 18:05:12

Bedankt voor de suggestie Petra, maar wij hebben onze zaal vorige week vastgelegd: Ladeuze in Maarkedal



Jan
11-7-2015
 Meld misbruik10-8-2015 23:59:03

Ons feest vond plaats in Hof Van De Putte en dat was de perfecte keuze. Een vriend van ons heeft daar een heel leuk filmpje van gemaakt maar het lukt me niet echt om de link hier te plaatsen. Copiëren en plakken dan maar.
https://www.youtube.com/watch?v=s218daJbvzk



Jan
11-7-2015
 Meld misbruik10-8-2015 23:59:59

oops, sorry, de link wordt dus automatisch gemaakt.



Silk
8-4-2017
 Meld misbruik23-3-2016 14:26:22

Hey Leslie,

Heb je toevallig wat foto's van trouwzaal Ladeuze?



Leslie
28-10-2016
 Meld misbruik23-3-2016 15:47:10

Hey Silke,

Ik heb geen foto's van Ladeuze. Ik zou zeggen, ga een kijkje nemen met mijn groeten

Ik vond het ook jammer dat er geen foto's van waren, maar ik begrijp de eigenaar ook wel. Foto's kunnen soms een vertekend (zowel positief als negatief) beeld geven en ze zeggen niet alles. Je vindt er ook heel weinig reviews over, maar intussen al een paar mensen gehoord die er te gast waren op een feest en heel positief telkens.

Wij hebben midden december ons proefdiner gehad en ik moet zeggen, het was echt top. Het eten/drinken was voortreffelijk, de service helemaal top. Wij (en ook mijn ouders en onze getuige, mochten met 6 personen gaan voorproeven) waren helemaal in de wolken en kijken nu nog meer uit naar onze grote dag.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag.



Silk
8-4-2017
 Meld misbruik23-3-2016 17:17:59

Ik heb hun gemaild voor een prijsofferte. Eveneens voor domaine de jaurieu ;). Het zal daar ook wat van af hangen...



Leslie
28-10-2016
 Meld misbruik23-3-2016 17:24:59

Succes! Prijs is ook belangrijk, het budget is niet oneindig. Ik kan beiden moeilijk qua prijs vergelijken gezien we bij Ladeuze voor een totaal ander "luxere" menu gaan...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info