Nu Online
Momenteel zijn er 216 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tips kleding of accessoire om vrienden en vriendinnen extra in de verf te zetten

  23-11-2014 13:08:44
Hoi dames,

Wij trouwen in de zomer van 2016 maar ik zit met een klein praktisch probleem.
We verwachten ongeveer 150 personen op ons huwelijk.
Ikzelf kom uit een heel kleine familie (6 personen, mezelf inbegrepen) terwijl mijn verloofde 75 personen op zijn lijst van familieleden heeft staan, maw de helft van de genodigden.
Op zich vind ik dit allemaal prima maar dit zijn 75 personen die ik niet ken (en hij voor een deel zelf ook niet).
Ik zou nu graag iets extra willen doen om onze vriendengroep zelf een beetje extra in de verf te zetten. We zijn een heel hechte groep en ik vind het dus wel belangrijk dat hier een beetje extra aandacht aan geschonken wordt. Op dat vlak ben ik niet de meest typische bruid. Ik wil zeker en vast dat mijn vriendinnen en vrienden evenveel genieten als ikzelf. Anders is het voor mij al om zeep.
We hebben elk al 3 getuigen (wat op zich al veel is). Ik leg verder niets op op gebied van kleding etc. Hier laat ik ze helemaal vrij in. We gaan wel samen shoppen omdat ze dit graag willen maar het belangrijkste is dat ze zich goed voelen. Ik ga wel een corsage laten maken voor de getuigen die passen bij het bruidsboeket.
Ik heb echter ook nog een 5 tal goede vriendinnen die aanwezig zullen zijn maar verder dus niet "effectief deel zullen uitmaken" van de suite. Toch wil ik heel graag iets doen om deze dames net dat beetje extra in de verf te zetten.

Heeft er iemand leuke tips op gebied van accessoires of zo die we hiervoor zouden kunnen gebruiken?
Andere tips zijn ook welkom!! :-)

Céline
1-7-2016
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1714


ilse
27-6-2015
 Meld misbruik23-11-2014 17:26:52

Misschien voor de vrienden alleen een dresscode geven, allemaal in het rood of hen een typerend 'boodschap' pin op laten spelden ? Wat ook wel leuk is op het feest, de 'eretafel' delen met je vrienden.



Céline
1-7-2016
 Meld misbruik23-11-2014 17:44:50

Hoi Ilse,

Ik wou net liever geen dresscode of kleur opleggen.
Ik weet hoe ik zelf ben op dat gebied :-D Als ik iets niet 100% naar mijn goesting heb vind ik het niet leuk om te dragen en voel ik me niet lekker in mijn vel. Ik wou iedereen op dat gebied vrij laten.
We geven het feest in de grotten van Kanne. Dat zijn allemaal aparte tafels (8 personen per tafel).
We houden sowieso 1 tafel voor ons en de close familie en getuigen.
De tafel die daarlangs ligt zal sowieso voor de vrienden zijn.

Dat van die pin vind ik daarentegen wel een leuk idee :-)
De getuigen krijgen sowieso een corsage dus voor de anderen is het wel leuk om eventueel zoiets te voorzien.
Bedankt voor de tip! :-)



Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik23-11-2014 20:17:53

Gewoon ff ter info zodat jullie niet voor verrassingen komen te staan. Het koppel mag samen maar 4 getuigen hebben. Wij hadden dit aanvankelijk verkeerd gelezen en hadden ook elk 3 getuigen en dus 6 in totaal. Bij de stad Gent laten ze niet meer dan 4 getuigen toe tijdens het burgerlijk huwelijk. Misschien toch best ff navragen.



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik24-11-2014 8:07:01

Wij vragen enkel familie en vrienden waar we nog contact mee hebben...mensen die we niet kennen komen er niet in 😉 onze ouders hun vrienden kennen we zowiezo 50 feest en 50 komen erbij voor het dessertbuffet....6 getuigen is echt wel voor hoor 😊



tinne
15-5-2015
 Meld misbruik24-11-2014 10:47:50

ja kan voor gemeentehuis en kerk toch andere getuigen vragen dus 6 zou gaan als je er elk 2 neemt voor gemeentehuis en 2 anderen voor kerk, niet?



Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik24-11-2014 15:28:39

Maar wij trouwen niet voor de kerk ;-) maar doen het inderdaad ook zo dat onze andere getuigen voor de alternatieve viering zijn. Ik wilde het gewoon maar laten weten om verrassingen te vermijden :-)



Céline
1-7-2016
 Meld misbruik27-11-2014 12:54:29

Nee nee Sylvie. Voor de wet nemen we er elk 1. Voor de kerk 3 elk. :-)
Ik moet dat nog bespreken met de pastoor maar volgens kerknet zou dat geen probleem moeten zijn. :-)
Onze getuigen voor de wet zijn van beiden onze oudste vrienden. In mijn geval is dat iemand met wie ik opgegroeid ben die zoals mijn zus is en haar dochter is ook mijn metenkindje en bloemenmeisje :-) . We houden ons burgerlijk huwelijk heel intiem (2 getuigen + partners, mijn ouders, zijn ouders, mijn grootouders en mijn metenkindje. That's it :-) )
Voor de kerk hebben we gewoon elk nog 2 personen extra bij gevraagd waarmee we ook al jaren een band hebben en waarmee we eveneens heel close zijn :-) Dan is ook het feest dus dat is ook weer een beetje anders. De getuigen zijn dan mijn 3 beste vriendinnen en mijn verloofde zijn 3 beste vrienden. Dat is, op een 5 a 6 tal personen na, ook onze complete vriendengroep :-D En het is dus voor die 6 personen dat op zoek ben naar dat "beetje extra" :-D omdat zij niet echt "betrokken zijn" bij het hele gebeuren.

Ik hoop in ieder geval dat dat gaat om 3 getuigen te hebben voor de kerk maar vrienden van ons hadden op hun kerkelijke trouw ook 3 getuigen elk.
Lekker ingewikkeld allemaal :-D
En Mieke is snap je standpunt volledig. Voor mij hoeft het ook niet hoor :-)
Het probleem is dat mijn toekomstige ook altijd uitgenodigd is geweest bij elk huwelijk etc. En zijn vader wilt ook absoluut niet ervan afstappen om iedereen uit te nodigen. Resultaat is dat, om niemand op de tenen te trappen, we er gewoon mee zitten en niet anders kunnen dan iedereen uit te nodigen. Vandaar het hele punt van mijn vraag. Om mijn close vrienden "niet te verliezen in de menigte" zoek ik dat ietsje extra om hun er meer bij te betrekken zonder met een complete massa aan getuigen te zitten. :-)



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik1-12-2014 18:27:15

Idd Celine , sommige kameraden zouden we mss liever op het feest hebben bv er maakt iemand een bankje voor ons in de kerk...we gaan hem bedanken voor iedereen die aanwezig is plus een extra cadeautje! 😊 we hadden dit gezien op hun trouw hun bankje dit was suuuper 😇 succes met de getuigen. Ik neem m nicht als 2de getuige voor moest mijn schoonzus bevallen die dag mijn broer is getuige.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...