Nu Online
Momenteel zijn er 133 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe zet je dit op de uitnodiging?

  22-8-2014 17:05:11
Misschien herinneren jullie mijn vorig bericht maar nadat er bij mij vorige maand kanker werd vastgesteld hebben we ons avondfeest moeten annuleren. We hebben na lang nadenken beslist om toch iets te doen met onze tantes, ooms, nichten, neven en die hun kinderen. We hebben de ideale locatie gevonden : een restaurant met feestzaal en binnenspeeltuin. We zullen ongeveer 50 volwassenen en 15 kinderen uitnodigingen.

Hoog tijd om aan de uitnodigingen te beginnen maar daar heb ik volgend probleem. We trouwen voor de wet om 10u40 dus om 11u zijn we buiten. We zouden iedereen vragen rond 11u45 voor een receptie van 1u. Daarna volgt het menu : soep, warm voorgerecht, hoofdgerecht en bruidstaart. Maar hoe zet je dit nu op de uitnodiging? In plaats van een avondfeest geven we dus een middagfeest, waar de kindjes welkom zijn, maar zonder muziek. Ik zou graag tegen 19 u in mijn zetel zitten want dit zal al vermoeiend genoeg zijn en ik weet nooit hoe ik op de chemo ga reageren.

Iemand suggesties voor het formuleren van de uitnodigingen want ik moet deze dit weekend zeker opstellen.

Groetjes

Kelly

Kelly
25-10-2014
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1839


PETRA
4-10-2014
 Meld misbruik22-8-2014 17:45:36

Dag Kelly,
ik denk dat dit inderdaad een goed beslissing is. Geen avondfeest maar toch gezellig met nog een behoorlijk aantal personen iets lekker gaan eten.

Je kan bv. schrijven :

Kelly en... nodigen u uit om getuige te zijn van hun jawoord
op 25 oktober 2014 om 10.40 uur in het gemeente/stadhuis van ........

U bent van harte welkom om 11.45 uur op de receptie met aansluitend
het huwelijksdiner in ... ( zaal en adres).

Graag een antwoord voor.......


Er zullen nog wel voorbeelden volgen waar je dan kan uit kiezen. Ik wens jullie alvast een hele fijne dag, geniet met meer dan 100% en laat alle helpende handen welkom zijn. Delegeer taken, hoe moeilijk het ook is, maar zorg dat je zo uitgerust mogelijk van je dag kan genieten.
Misschien is het handig om een goede ligstoel ( tuinstoel) mee te nemen, ben je dan echt te moe kan je met een dekentje en op een rustig plaatje even rusten vooral je aan het dessert begint !

groetjes Petra



Tanja
14-8-2014
 Meld misbruik22-8-2014 20:41:35

Ik zou het ook doen zoals petra zegt. En als je de uitnodiging gaat afgeven zeg je gwn even dat het tot 19u is. Zij zijn je naaste familie en zullen dit zeker wel begrijpen...
groetjes
Tanja



isa
6-9-2014
 Meld misbruik22-8-2014 23:41:02

wij hebben op ons uitnodiging een programma opgesteld
een beetje op zijn Amerikaans, met humor
we zijn de 3 maart getrouwd maar toen niemand uitgenodigd enkel de ouders en kinderen

dus eerst hebben we gezet van :

Ons ja-woord hebben we al gegeven
maar onze trouwbelofte willen we je niet ontnemen
daarom nodigen we je uit op
zaterdag 6/9/2014
om 18.30 om mee te vieren en lekker te bbq
waar? adres
en dan aan de achterkant
Programma:
18.30 Trouwbelofte
19.00 BBQ
21.45 Mrs & Mr First Dance
22.00 Dessert Buffet
01.00 Last Dance
Wil je blijven slapen, breng je tent mee
wij zorgen voor het ontbijt.
en ook van wil je ons iets schenken en zit je nu iets te bedenken
Jouw aanwezigheid, jouw lach zijn het mooiste geschenk
zou je ons toch iets willen schenken, weet dat wij over een volgende reisje denken
en dan een omslagje
ook mogen we je verwachten?
of je al dan niet kan komen hadden graag voor 1 augustus 2014 vernomen

Zo weten de mensen wat hun te wachten staat :-)
We hebben daar toffe commentaar op gekregen, maar zoals Petra voorstelt is prima


Wens je heel veel succes
groetjes
Isabel






Kelly
25-10-2014
 Meld misbruik23-8-2014 16:56:02

Petra, ik vind jouw voorstel fantastisch! Dit ga ik zeker gebruiken. Ik ga wel nog ergens vermelden dat de kindjes ook welkom zijn denk ik (ergens tussen haakjes en in kleiner lettertype of zou dit raar zijn voor de mensen zonder kinderen?).

Nu ja, tis allemaal familie die de situatie kent, dus als ik de dag zelf moe ben, zullen ze dat wel zien en moet ik ook niet verlegen zijn om dit te zeggen.

Ons "echt" trouwfeest volgt dan wel binnen een jaar of 2 en dan kan ik de beginzin van Isa al zeker gebruiken :-)

Ik vind het wel spijtig dat we nu geen vrienden kunnen uitnodigen maar de familie is al zo uitgebreid (tantes en ooms en hun kinderen) dat het anders echt te druk wordt.

Bedankt voor de tips!

Groetjes
Kelly



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik23-8-2014 21:32:47

Petra haar opstel vind ik ook perfect. Je moet gewoon je ding doen kelly schrijf het er gerust bij tussen haakjes. Groetjes Mieke



PETRA
4-10-2014
 Meld misbruik23-8-2014 22:38:09

Hallo,
je kan misschien op de enveloppe schrijven Fam...... en kinderen ( of hun naam). Dan weten ze dat ze mee mogen. Ik zou het niet op het kaartje schrijven.

gr Petra


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info