Nu Online
Momenteel zijn er 318 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wat als je ergste nachtmerrie werkelijkheid wordt ...

  11-8-2014 10:26:44

Hallo iedereen. Ik moet dit even van mij afschrijven en hopelijk kunnen jullie mij een beetje raad geven.

Eind april hebben mijn verloofde en ik beslist om te trouwen op 25 oktober dit jaar. Ik dacht eerst dat ik gek was om een huwelijk op 6 maanden te regelen, maar alles schoot super goed op. Kleed gekozen na 1 week, feestzaal, DJ, fotograaf, kostuum in orde. Save the date verstuurd en net bezig met uitnodigingen te kiezen tot begin vorige maand het noodlot toesloeg. Er werd lymfeklierkanker bij mij geconstateerd. Direct week ziekenhuis zodat ik de eerste pas van mijn kleed moest missen en eerst chemo (van de 6 die ik normaal moet krijgen). Daar zit je dan, 33 jaar en mama van 2 kleine kindjes met dit nieuws en de kans dat je niet meer beter wordt of hervalt...

En dan de vraag of we onze trouw laten doorgaan op 25 oktober ... Ik zit dan normaal net het weekend voor mijn laatste chemobehandeling dus ik zou mij dan redelijk goed moeten voelen (is altijd een week redelijk goed, een week veel minder, een week terug beter). We hebben besloten om het te laten doorgaan omdat we toch enkel in de voormiddag voor de wet trouwen en omdat we juist die dag 15 jaar samen zijn. Ik zou ook dolgraag mijn trouwkleed willen aandoen dus ik hoop dat dit nog in orde komt (bruidswinkel is momenteel in verlof).

Maar dan mijn vraag : wat na het wettelijk huwelijk? Mijn verloofde wil enkel onze ouders, kindjes en getuigen uitnodigen en daarna met hen iets gaan eten op restaurant. We zijn allebei enig kind, dus dat wil zeggen dat we in totaal met 13 man zullen zijn (kindjes inbegrepen). Maar ik zou toch mijn familie willen uitnodigen op het gemeentehuis om getuige te zijn van onze beloften aan elkaar. Maar dit duurt welgeteld 10 minuten... kan ik iedereen daarvoor een uitnodiging sturen?

Een optie was op een receptie op het gemeentehuis te geven van 30 minuten. Maar aangezien er die dag 3 trouwers zijn, en wij de 2e zijn, denk ik dat dit niet meer in de planning zal passen.

Ik had ook al aan de feestzaal gevraagd (onze receptie met avondfeest hebben we geannuleerd) of we daar s middags iets konden voorzien voor iedereen die normaal naar ons avondfeest gingen komen. Dit zou ongeveer 100 man zijn. Maar wat? We trouwen om 10u40 dus we kunnen de mensen daar rond de middag uitnodigen maar voor wat? Een receptie van 2 uur zal voor mij te vermoeiend zijn en het valt juist op de middag, verwachten de mensen dan geen echt eten?

Ik had dan gedacht om met een uitgebreider gedeelte van de familie te gaan eten maar ik heb een goed contact met mijn tantes en ooms (iedereen is mij al komen bezoeken en stuurt mij regelmatig berichten om te vragen hoe het gaat) maar mijn verloofde heeft niet zo veel contact met zijn familie.

Nu zouden we wel, als ik genezen ben en mijn haren terug heb, een echt trouwfeest willen geven. Waarschijnlijk voorafgegaan door een ceremonie. Maar dit zou ten vroegste binnen 2 jaar zijn want ik moet nog 2 jaar op controle gaan.

Is het dan niet raar om mensen nu uit te nodigen en dan binnen 2 jaar nog eens?

Nu ik hoop hier geen lotgenoten te vinden, maar wel mensen die hun huwelijk in 2 keer doen en toch iets gedaan hebben voor hun wettelijk huwelijk. Of hoe jullie zouden reageren (gezien de omstandigheden) op een uitnodiging voor alleen het wettelijk huwelijk, zonder meer.

Sorry voor het lange bericht, maar ik lig er al nachten wakker van en wou eens de meningen horen van anderen.


Kelly
25-10-2014
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 2572


Lies

 Meld misbruik11-8-2014 11:09:16

Dag Kelly,

Eerst en vooral wil ik je veel sterkte en succes wensen. Het is niet niks waar je nu mee geconfronteerd wordt. Knap dat je er al zo open en genuanceerd over kan vertellen.

Ik begrijp je vragen volkomen en ik herken de twijfels waar je mee zit (ik werk voornamelijk met oncologische patiënten vandaar). Nu wat ik van hen geleerd heb is dat je de dingen in het leven niet moet uitstellen tot later. En wat misschien nog belangrijker is; alleen jij en jou toekomstige kunnen beslissen hoe jullie die dag willen.

Heb je zin om toch iedereen voor een glaasje uit te nodigen, doe dat dan gewoon. Het gaat toch vooral om familie en goeie vrienden, maw mensen die weten wat je heb meegemaakt. Communiceer duidelijk en zeg gerust dat het om een receptie gaat, zodat ze geen andere dingen verwachten.

Het is zeker en vast niet vreemd om mensen later voor een uitgebreid feest uit te nodigen, zeker niet omdat de omstandigheden er nu niet naar zijn. Wanneer jullie dit dan doen, gaat afhangen van wat de toekomst brengt. Maar 1 tip, en ik weet dat dit niet evident is, probeer te genieten van alle kleine en leuke dingen die je ook nu tegen komt. Want ja, je bent ziek en dat heeft nu even de bovenhand. Maar als mens ben je veel meer dan je ziekte, vergeet dat niet.



Jolien
15-8-2015
 Meld misbruik11-8-2014 11:42:57

Ik kan me je eerste berichtje nog herinneren op dit forum. Je vroeg je of je gek was. Ik moet eerlijk toegeven dat ik jou toch wel gek verklaarde ;-) Toch heb ik uit het verleden geleerd dat alles lukt als je er maar voor de volle 100% voor gaat...

Ik wil je net zoals Lies veel sterkte en succes wensen! Het is niet niets waar je nu door moet. Trek je op aan alle positieve momenten!
Ik vind het fantastisch van jullie dat je het huwelijk, ondanks de omstandigheden, toch nog wil laten doorgaan. Dat getuigt van een grote liefde voor elkaar!
Ik kan me inbeelden dat 15 jaar samen (wow, dat is het driedubbel van mij :-D) een serieuze mijlpaal is. Een mijlpaal dat je niet zomaar mag laten voorbij gaan met een wettelijk huwelijk van 10 minuten.
Weet niet vanwaar je bent of wat er mogelijk is bij jou in de buurt, maar wij geven na de kerk een kleine receptie in een plaatselijke kroeg. Iedereen krijgt bij het buitengaan van de kerk een bonnetje of twee en mogen een drankje gaan halen aan de toog. Het café ligt in een afgesloten straatje en wij gaan vragen om de straat af te sluiten gedurende drie uurtjes. Zodat wij daar een tent en enkele receptietafels kunnen neerzetten. We halen wat chipjes, nootjes en olijfjes. Wat is er toffer dan gewoon allemaal samen zijn met de mensen die je graag ziet?
Misschien is dat ook iets voor jullie?



Mien
5-9-2015
 Meld misbruik11-8-2014 11:49:05

Inderdaad ik zou ook doen waar jullie je goed bij voelen en wat je aankan op dat moment! Als ik een uitnodiging voor een receptie krijg ga ik er van uit dat ik een hapje krijg maar niets van volwaardige maaltijd hoor...!
1 ding is zeker geniet van je trouwdag !!

Alvast veel sterkte en moed xx



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik11-8-2014 13:00:52

Onze situatie valt niet te vergelijken, maar ik kan je wel helpen met te vertellen hoe wij het gedaan hebben.
Op 27 april 2013 zijn wij voor de wet getrouwd, zonder groot feest.
We hebben de dichte familie thuis uitgenodigd voor koffie en taart.
(Voor jou is die organisatie misschien wat te druk, maar je feestzaal ziet dat eventueel wel zitten? Taart, broodjes... Maar ik denk dat taart sneller achter de rug is. Mensen eten 2 stukken, broodjes kunnen ze vaak blijven eten.)

Volgend jaar op 15 mei 2015 trouwen we voor de kerk en is het feest!

Iedereen was er bij ons van op de hoogte dat het wettelijk huwelijk in intieme kring gebeurde en dat iedereen er 2 jaar later op het grote feest mag bij zijn.

Bij ons was de wettelijke trouw er omdat we aan het bouwen zijn en het allemaal wat makkelijker te regelen was. Iedereen begreep de situatie en er werd nooit raar gekeken omdat er de eerste keer niet echt een feest was.

In jouw geval kun je alleen maar op nog meer begrip rekenen van je vrienden en familie.

Veel sterkte en geniet van het vele mooie dat nog komt !



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik11-8-2014 22:00:44

Veel beterschap , mijn nicht was verloofd in mei en in september getrouwd ook op 6 maand dus dit is zeker haalbaar...alles komt in orde gelijk jullie wensen zijn. Groetjes Mieke



Nicole
15-8-2014
 Meld misbruik11-8-2014 22:59:35

in het eerst heel veel sterkte. Ik heb erg veel respect voor je hoe je hier mee omgaat. Dat zie je niet gauw.
Wat betreft jullie huwelijk. Doe wat voor jullie goed voelt. Je familie en vrienden weten neem ik aan allemaal wat er gaande is en zullen jullie alleen maar willen steunen.
Groetjes Nicole



Kelly
25-10-2014
 Meld misbruik12-8-2014 12:00:54

Bedankt iedereen voor jullie berichtjes. Ik probeer zo goed mogelijk met mijn ziekte om te gaan. Dag moet ook wel met nog 2 jonge kindjes hier in huis.

Mijn verloofde blijft er bij om het heel intiem te houden. Ook omdat hij niet zo een goed contact heeft met zijn familie denk ik. Maar ik zou het liever toch wat groter zien. We gaan het er morgen uitgebreid over hebben en vanavond ga ik het er ook eens over hebben met mij getuige. Dat heb ik in ieder geval geleerd door nu ziek te vallen : ik heb mijn getuige goed gekozen. Ze staat al een maand constant klaar voor mij en steunt mij enorm door alle moeilijke momenten.

Ik hoop maar dat we samen tot een oplossing komen want ik weet dat hij mij wil ontzien maar omdat ik mij voorlopig nog goed voel en nergens pijn heb, is heg voor mij moeilijk te aanvaarden dat mijn trouwdag (waar ik 10 jaar op gewacht heb) zo zal voorbij gaan.

In ieder geval bedankt om te luisteren en voor de voorstellen.

Groetjes

Kelly



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik12-8-2014 20:22:09

Kelly, we hopen allen van harte dat je beter wordt. Eigenlijk ben jij toch een beetje de belangrijkste, niet? Hopelijk voel je je lekker op die dag. Maar wie je juist uitnodigt, en of dat nu voor een glas is, met of zonder hapjes of een maaltijd, of het nu een uurtje duurt of langer, dat maakt toch verdomd niet uit. Denk aan jezelf. Als de mensen weten dat het lastig kan zijn voor je, dan begrijpen ze dat toch. Succes, en alle geluk.



Ilvy
18-7-2014
 Meld misbruik13-8-2014 8:07:33

Meid, ik wens je alvast veel sterkte xxx
En ik sluit me aan bij hetgeen hier gezegd is. Gewoon doen waar jij je goed bij voelt en wat jij denkt dat haalbaar is. Het is jullie dag! Ik denk niet dat iemand raar gaat opkijken als je alleen een uitnodiging verstuurt voor het gemeentehuis.
Fijn te horen dat je zo goed ge- en ondersteund wordt.
Veel succes!



Cindy
15-5-2015
 Meld misbruik14-8-2014 10:17:39

Wat een verhaal....zit hier al met tranen in de ogen. Heb zelf 2 jonge kinderen en kan me niet voorstellen dat me zoiets kan overkomen....wat ben je moedig!
Ik wens u ,net als iedereen ,veel moed in de moeilijke tijd die komt, hopelijk voel je u niet te ziek en kom je er sterker uit!
Wat het feest betreft moet je doen wat jullie zelf willen en geen rekening houden met de rest....voor iedereen goed doen kan toch nooit.
Hou ons op de hoogte...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info