Nu Online
Momenteel zijn er 229 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat bezichtigen zeker in Lissabon ( Portugal ) ?

  12-7-2014 23:35:00
Iemand Tips ? Tnx :-)

Mieke
15-5-2015
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1223


Jody
4-7-2020
 Meld misbruik13-7-2014 1:11:24

Ik volg, wij gaan in oktober.

weet al dat je zeker pastis de belen moet gegeten hebben.



Jennifer

 Meld misbruik13-7-2014 8:52:05

Zeker naar het oude stadsgedeelte alfama gaan, als je graag 's avonds iets gaat drinken: uitgaat bairro alto -> netwerk van kleine straatjes, met kleine gezellige café's en clubs. De zonsondergang bekijken op uitkijkpunt Miradouro da Graça. Bezienswaardigheden Klooster Mosteiro dos Jeronimos, Panteao Nacional, knap staaltje architectuur en prachtig uitzicht (buurt Alfama). Feira da Ladra, vlooienmarkt ook in Alfama op dinsdag en zaterdag, vroeg gaan is aangeraden. Ga ook zeker in een restaurantje eten waar ze de fado brengen. In alfama zijn er zo'n paar, lekker eten en niet zo heel duur. Overdag snacken en drinken doe je best in de niet toeristische café's, ze zien er vaak ongezellig uit, maar daar ontdek je nog de portugese vriendelijkheid en gastvrijheid + is spotgoedkoop.
Verder is de cruisehaven Port Santa Apolonia ook knap om eens te bezichtigen. Hangt ervan hoe lang je gaat, maar wij doen meestal alles te voet in Lissabon, is er niet veel tijd, openbaar vervoer.



Karen
10-10-2015
 Meld misbruik13-7-2014 19:49:18

Wat een super tips!
Mijn vriend (of beter gezegd "verloofde") en ik gaan volgende maand op citytrip naar daar :-)



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik13-7-2014 21:30:09

Super Bedankt Jennifer voor de goede Tips !!! :D ze staan alvast genoteerd...



Jennifer

 Meld misbruik13-7-2014 23:14:51

Graag gedaan ;) Lissabon is mijn lievelingsstad, ondertussen al 4 keer geweest en krijg er nog steeds niet genoeg van :D
Oh ja, zeker stratenplan kopen ( kan u veel tijd besparen :)) en 's avonds best taxi nemen en een beetje uitkijken zoals in elke grootstad!



evy

 Meld misbruik14-7-2014 12:21:40

Belém, Sé kathedraal (nota: er zijn veel Sé kathedralen in Portugal), 's avonds de zon zien ondergaan op een miradouro. De metro zit goed in elkaar en je komt er overal mee. Zeker ook eens de funicular nemen. Je zeker niet laten vangen aan de restaurants in de hoofdstraten en weten dat het bordje dat je voor je eten krijgt (en niet gevraagd hebt) te betalen is, dus best direct terugsturen als ze het je aanbieden en je het niet wilt. En inderdaad de Pasteis de Belém / nata proeven (super lekker, wij zijn er aan verslaafd en gaan er vaak halen bij ons in de buurt). Ik zou zeker aanraden om een dagje uit te trekken om Sintra te bezoeken (30 min. van Lissabon met de trein). Aan Palacio da Pena en Quinta da Regaleira in Sintra ligt ook een heel mooi park (bij Palacio da Pena kan je, als ik het mij nog goed herinner, ook het toeristisch treintje naar boven nemen, maar het is echt de moeite om te voet door het park naar boven te gaan en zeker stoppen bij het kruis, daar heb je een super mooi zicht op de omgeving). Lissabon is alvast onze favoriete Europese stad.



sandra
23-5-2015
 Meld misbruik15-7-2014 17:09:34

In Lissabon zelf zo veel mogelijk met de metro doen, metroverbindingen zijn daar superhandig!!
- fado gaan beluisteren!!! (wordt vaak in traditionele restaurantjes gespeeld)
- authentieke treintjes, leuk om eens te doen
- restanten van de Expo '98 zeker bezoeken!!! Parque das Naçoes, kabelbaan,...
- Een van de grootste aquariums ter wereld (Océanario), heel knap!!
- Rossio (is een van de grootste pleinen, gezellige winkelstraat waar altijd heel veel straatartiesten zijn) Ook zeker doen: elevador (lift waarmee je een groot deel van Lisboa vanop hoogte kan zien)
- Vasco da gama shopping.. Gigantisch groot (en open tot middernacht)
- Bairro Alto (uitgaansbuurt, veel kleine restaurantjes, lekkere cocktails en leuke muziek)
- voetbalfanaten: stadium van Benfica bezoeken (je kan er rondleidingen doen in het stadium, is echt eens de moeite en ook gemakkelijk te bereiken met metro) (Sporting heb ik geen idee van)
- Belém (historisch bouwwerk, uitzicht op de Taag)
Pastéis de Belém gaan eten (traditioneel gebakje, je moet er soms wel lang voor aanschuiven :-)
- Alfama
- oude volkswijk, typische smalle, steile straatjes, trapjes,...
- oude tramlijn
- Kathedraal van Lissabon

SINTRA
- romantisch, gezellig stadje (smalle straatjes, oude winkeltjes,...)
- mooie tuinen
- rondritten in paarden (te vergelijken met Brugge)
- castelo dos Mouros
- paleis (ook in Mafra (dichtbij Sintra) de moeite: palacio nacional en nationale tuinen
- Bombarral Jardim Oriental Eden
- dichtbij: Ericeira: een van de mooiste (en weinig toeristische) rotsstranden (er komen vaak surfers, heel hevige golven,... Héél mooi en rustig. Naast het strand ook heel veel leuke visrestaurantjes,...




Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik18-7-2014 23:17:24

Tnx iedereen , we laten weten hoe het is geweest binnenkort...binnenkort gaan we er naartoe ben alvast benieuwd !!! ;-)



Anneleen
14-8-2014
 Meld misbruik27-7-2014 8:36:51

Hey Mieke wanneer gaan jullie? Wij binnen 3 weken



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik28-7-2014 22:04:46

Dag Anneleen wij zijn van gisteren mddag terg van 19 tot 27 juli 2dagen kwijt heenvlucht 1,5u vertraging om 1u snachts ofzo pas toegekomen. Twas er SUUUUPER !!!!! MAAR Londen blijft onze favoriete stad nog... ^^ we hebben super veel gedaan en bezocht...zeker het kasteel bezoeken stijl naar boven wel ppfftt...ergens in die shops daar in de buurt hebben wij een nieuw huisnr gekocht in steentjes wat daar heel mooi is onzehuisje had nieuwe nr nodig :-) pastei da nata gaan bezoeken EEN TIP : wachtrij buiten ga binnen een Uma bica drinken straffe koffie met een pasteitje en je hebt direct je gebakje anders 30 of een uur wachten...syntra geen tijd meer voor gehad. Veel gedaan en op dezelfde kant van de gebakjes ligt een koetsenmuseum. Wij zaten in Sesimbra in een appartementje bij vriend zijn familie. Colombo niet echt een aanrader wijnegem loopik langer in op 1,5u a 2u al terug weg. Vasco da gama dacht dat zo noemt ligt aan expo 98 veel beter of colombo...tram 28 ook gedaan. Huur geen auto via GOLDCAR afzetters zijn het binnenkort verslagje ervan...Groetjes :-)



Anneleen
14-8-2014
 Meld misbruik30-7-2014 18:29:32

dikke merci voor de reply ...



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik30-7-2014 22:05:56

Graag gedaan twas er echt suuupah mijn collega's hebben in april rond tour gedaan met de bus 3 a 4u wasda 17euro per persoon en hardrock cafe ook de moeite zeiden ze. Aquarium echt de moeite als je deze hebt gezien 1 van de grootste ter wereld dus da zegt genoeg he die van bologne sur mer in frankrijk vinden wij de 2 mooiste geen ander wil ik nog zien ze zijn zoooo prachtig he...over de taag kabinebaantjes hebben we ook gedaan ligt aan aquarium...doe zeker christo rei en maak een selfie ! ;-) eet een creme catalana vanilleijs met gekarameliseerd suiker erop gelijk creme brulee super lekker mmmmm en vraag je potje mee naar huis onderkant van potje staat er Ola teken op...kregen ze mee naar huis is van steen!!! Nog wat tips....



Anneleen
14-8-2014
 Meld misbruik5-8-2014 12:00:26

Merci! Wij tellen af!



Mieke
15-5-2015
 Meld misbruik6-8-2014 19:21:54

Laat eens iets weten he ons huisnr was aan vervanging toe dus hebben we daar ons nieuw huisnummer gekocht azalijjoesteen wel niet juist geschreven we hebben 2 kleintjes gekocht zodat huisnummer er volledig inzit in het rond volledig in kadertje echt mooi en niet enkel 51 anders wil ik er k foto van trekken en doorsturen hoor als je dit wenst. Je kan erook meerijden met vespas tot max 6 personen 30 minuten voor 25euro dacht ik...Groetjes Mieke


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums