Nu Online
Momenteel zijn er 81 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Openingsdans... Een hele klus !

  28-4-2014 9:28:36
Ik sta met de voorbereiding van de trouw al behoorlijk ver.
Het belangrijkste wat nu nog moet gebeuren zijn de bloemen, de huwelijksmis bespreken, menu overleggen en uitnodigingen...

Heb de afgelopen weken al heel wat tijd versleten met muziek te beluisteren, maar een openingsdans is zoooo moeilijk !

Ik had altijd gezegd dat het Loving You van Minnie Ripton zou worden (omdat ik dat vroeger altijd zong voor hem :-) ), maar bij nader inzien is dat echt een saai'ke op 4 minuten op te dansen !

Mijn ideeën tot nu toe:
A drop in the ocean - Ron Pope
Perfect for me - Ron Pope
This I Promise You - Ronan Keating of N'Sync (verschillende liedjes)
Christina Perri - A thousand years (wordt normaal ook intredelied in kerk)
When you Said nothing at all - Ronan Keating

Eigenlijk wil ik geen openingsdans waarvan er duizenden koppeltjes al op trouwden. Maar da's moeilijk :-)

Tips of reacties op het lijstje?

Jolien
15-5-2015
Meld misbruik



Reacties: 22 | Gelezen: 2427


mona
27-7-2013
 Meld misbruik28-4-2014 9:40:31

Ook al wilde ik vroeger eigenlijk niet trouwen, als ik het zou doen, was Loving You van Minnie Riperton een grote kanshebber als openingsdans. Uiteindelijk toch getrouwd, en dit nummer niet gekozen omdat het te weinig schwung heeft, hoe mooi het ook is. We wilden echt dansen, niet schuifelen.

Ik ken enkel het nummer van Ronan Keating, wel passend als openingsdans denk ik, voor zover ik de tekst ken, maar niet echt mijn goesting.

Wij hebben uiteindelijk gekozen voor The First, The Last, My Everything van Barry White, omdat we daar meteen goed op konden dansen toen we al onze kanshebbers aan het proberen waren.



mona
27-7-2013
 Meld misbruik28-4-2014 9:45:06

Happy Together van The Turtles vind ik ook nog altijd heel mooi als openingsdans, maar is ook moeilijk om op te dansen. Als je echt een goede, geschoolde danser bent, kan het wel denk ik. Maar als ik het goed heb zitten er nogal wat wisselingen in het ritme, niet makkelijk. Ik heb een koppel gezien die dat gekozen hadden, maar die dansten niet echt, eerder stappen op het ritme met beide handjes vast...



Caroline
14-6-2014
 Meld misbruik28-4-2014 9:45:57

Jolien, ik zou mij hier nog niet te druk over maken. Je hebt nog meer dan een jaar. Wij staan op de moment 46 dagen voor de trouw en weten het nog steeds niet. Zijn er ook nog niet echt over bezig zelfs. Je hebt nog tijd zat en dit kan nog wel een paar keer veranderen misschien.
Liefs Caroline



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik28-4-2014 9:48:55

Wij willen graag nu veel regelen omdat we wanneer alles geregeld moeten zitten juist in de oplevering van onze bouw zitten, dus alle aandacht gaat dan naar het huis uiteraard :-))

Ik heb een soort website waarop de liedjes te beluisteren zijn, voor wie wil.
https://sites.google.com/site/jolienenbrecht/geloften



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik28-4-2014 9:49:43

Oke, die zinsbouw trok op niets :-D Haha. Leve de smartphone !



mona
27-7-2013
 Meld misbruik28-4-2014 10:04:24

Wat bij ons het beste werkte was alle liedjes die we in overweging namen opzetten en proberen te dansen. Liedjes waarbij het dansen het beste lukte bleven over, tot we hét nummer hadden. :-) Gewoon luisteren levert niet altijd de beste keuze op denk ik, je moet het ook voelen met heel je lijf, met jullie twee. :-)



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik28-4-2014 10:13:13

een originele en niet veel gebruikte, goeie song:
http://www.youtube.com/watch?v=sp6zoc84NcU
met passende tekst:
http://www.songteksten.nl/songteksten/209628/marc-cohn/...
mvg



Chantal
3-5-2014
 Meld misbruik28-4-2014 10:23:20

Jolien, wat een leuke site!



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik28-4-2014 10:28:36

Merci ! Zo heb ik zelf ook nog beetje overzicht van de voorbereidingen en kunnen anderen inspiratie opdoen :-)



Lies

 Meld misbruik28-4-2014 10:45:32

Dat is hier ook nog een moeilijke beslissing. Ik wil wel een openingsdans, maar ook nog geen idee hoe of wat. Mijn toekomstige hoopte er net aan te ontsnappen door iets grappigs in mekaar te steken met zijn zoontjes (die voor ons hoe dan ook enorm belangrijk zijn die dag) erbij.

Zelf zou ik dat vlak na de openingsdans willen doen, gewoon omdat ik ze zeker nog bij het begin van het feest bij ons wil hebben, maar ook omdat ik geen zin heb om met broers, schoonbroers, ooms,... te dansen. Maar ik hoop dat onze DJ ons daar morgen wat mee op weg kan helpen.




Annelies
24-5-2014
 Meld misbruik28-4-2014 12:04:53

Ik wilde Ronan Keating maar mijn man niet; nu spelen we dat liedje wel in de mis :-)

Maak je inderdaad nog niet te druk. Hier nog 2 dagen en de keuze staat nog niet helemaal vast.

Mijn beste vriendin en haar man hebben de avond voor hun trouw pas beslist; dus ik maak me nog niet teveel zorgen!



Evy
28-6-2014
 Meld misbruik28-4-2014 17:44:51

Wij hebben gekozen voor You are the reason van Koen Wauters & Sarah. https://www.youtube.com/watch?v=eE8QXDCBaR4

Andere kanshebber was If you were a sailboat van Katie Melua (die gebruiken we nu in de viering)
https://www.youtube.com/watch?v=8hOwLap5Je8








evy

 Meld misbruik28-4-2014 21:25:34

Misschien te traag, maar is een mooi nummer: http://www.youtube.com/watch?v=murYvyEzpUM



evy

 Meld misbruik28-4-2014 21:58:02

Eentje dat niet bepaald bekend is: up-tempo http://www.youtube.com/watch?v=KUxcuVB1NaQ of de tragere versie http://www.youtube.com/watch?v=RaQ0ZsWrwaU . Gebruiken wij voor de ceremonie.



Saar
7-9-2013
 Meld misbruik29-4-2014 0:16:16

Wij hebben onze openingsdans 3 dagen voor ons huwelijk beslist. We raakten er maar niet uit. Uiteindelijk hebben we op dat ene nummer (dat ik die morgen gehoord had op stu bru) eens gedanst en dat leek te lukken en daarmee was het beslist.
We kozen voor 'I got you - Jack Johnson'.



Elke
7-6-2014
 Meld misbruik29-4-2014 8:23:15

Met nog 38 dagen op de teller weten we het hier nog altijd niet:-)alléé hij weet het en ik weet het maar daar blijft het ook bij:-)



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik29-4-2014 8:45:45

Wij hebben dat vier dagen voor de trouw pas beslist :-)
Je hebt nog tijd zat. Wij zijn hier ook volop met de bouw bezig en ik snap je bezorgdheid, maar eens samen een danske plaçeren kan zeker nog wel hoor. Op 't einde van een bouw gebeurt er soms dagen niets (chape die moet uitharden, vloer waar je nog niet over mag,...) dan heb je zeker nog wel ergens een gaatje vrij :-)
Misschien ontdek je wel een ander lied terwijl jullie daar samen staan te werken in jullie huis en wordt dat wel een openingsdans...



Emanuelle
17-10-2014
 Meld misbruik9-5-2014 15:25:35

wij hebben gekozen voor het liedje van john legend all me. Niet te traag en super mooi........



tahnee
28-6-2014
 Meld misbruik14-5-2014 19:15:22

Wij hebben gekozen voor Alicia keys - if i aint got you



Inge
22-8-2015
 Meld misbruik5-6-2014 13:10:37

Hey Jolien,
Ben je er al aan uitgeraakt welke openingsdans je gaat nemen?

Wij zijn ook nog volop aan het twijfelen :)
Op dit moment gaat de keuze tussen Amazed van Lonestar en Songbirds van Fleetwood Mac
https://www.youtube.com/watch?v=L27KqRVZPwA
https://www.youtube.com/watch?v=wTi19MPOvDw

Ik wil gewoon heel graag een nummer met een betekenisvolle tekst (en waarop je kan dansen ook nog natuurlijk).

Groetjes,
Inge



Jolien
15-5-2015
 Meld misbruik7-6-2014 15:09:11

Hey Inge,
We zijn er nog steeds niet uit en er komen alleen maar liedjes bij
Mij favoriet blijft "A drop in The ocean", maar de tekst is niet overal even toepasselijk...

The woman I Love van Jason Mraz is ook nog mooi... We zijn er wel uit dat we iets willen waar toch een beetje schwung in zit ! Een beetje 'snel slowen'



eline
14-6-2014
 Meld misbruik17-6-2014 10:06:35

wij hadden close your eyes can Michael buble :-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Disc-Jockey nodig?
Disco Cooldown Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten. in West-Vlaanderen
Jarenlange ervaring, een uitstekende service en een hoge kwaliteitsfactor zijn belangrijke troeven die Disco Cooldown bezit. Wij streven op elk feest de perfectie na, en staan garant dat uw feest een knaller van formaat wordt! Meer info
Lable.be Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat in Beerse
Dj Lable is al meer dan 10 jaar all-round DJ. Zoek je dus iemand die een hele avond allerlei soorten muziek aan elkaar kan draaien dan zit je hier goed. Lable.be staat garant voor een mooie discobar met een hoogwaardige licht- en geluidsinstallatie. Meer info
Mixdj in Opwijk
Proficiat, u heeft de tijd en de perfecte reden gevonden om een feest te organiseren. U bent op zoek naar een allround dj die van uw feest een echt feestje kan maken? Stop met zoeken, u bent aan het juiste adres! Because the music sounds better with You! Meer info
DSO MUSIC Coverband and live band on higher level in Deurne
Deze coverband profileert zich enkel naar het hogere niveau bij huwelijksfeest en trouwfeest in België. De samenstelling begint vanaf 3 multimuzikanten tot maximum 6. Het zijn beroepsmusici waarvan zangeres en zanger in 5 talen zingen.ENG-FR-N-SP-IT Meer info
DJ LUCKY ENTERTAINMENT Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay in regio Zuiderkempen
Met Dj Lucky Entertainment haal je de ervaring in huis van sfeervol feesten. Je huwelijksfeest of fuif professioneel omkaderd met swingende dj show en muziek voor iedereen. Moderne discobar met color leds & lasers. Info: www.dj-lucky.be Meer info
MUSINC LIVE MUZIEK & DJ in Schelle
MUSIC INCLUSIVE ARE REALLY EXPERIENCED, DEDICATED & HARD WORKING PARTY PROVIDERS Meer info
DJ HANS Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen! in Schoten
Allround party DJ bekend van oa 10j exclusieve DJ residentie op Pré Soirée Café Local in Antwerpen (2003-2014), Modeste, Moosebar, Jack's (Schoten) & Oever. Muziek van vroeger tot nu in alle genres, aangepast aan uw wensen. Eigen installatie mogelijk Meer info
party dj wim Feesten in stijl in Kessel-Lo
Bij ons kan je voor elke soort feest terecht.Gaat het nu om een trouwfeest,bedrijfsfeest,inkleding,bloemen,lounge dan kunnen wij dit aanbieden aan de beste prijzen. Wij hebben alles zelf in beheer en werken zelden met toeleveranciers. Meer info
discobar nillies MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES in west - vlaanderen
Professionele dj van 35 jaar gooit voor u recente hits, party classics & diverse stijlen naar jullie keuze door elkaar in de mix. Verwacht bij mij géén dj die mee zingt of ieder nummer aankondigt in de microfoon. Meer info
sonatek uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van. in Oost- en West- Vlaanderen
Met meer dan 10 jaar ervaring als all-rond DJ kan ik stellen dat trouwfeesten veruit mijn voorkeur dragen. Hippe dansmuziek afgewisseld met klassiekers... Na voor 2 gerenommeerde DJ teams te hebben gewerkt kijk ik er naar uit om ook uw dansfeest te maken! Meer info
INFINITY.be fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/ in Diksmuide en Zaventem
http://infinity.be/vraaghetaan/ (vrijblijvend info) Meer info
Genievents A brand of magic never fails in Menen
We zijn een familiebedrijf dat zich bezighoudt met eventmanagement in de ruimste zin van het woord. We gaan tot het uiterste om elke wens van onze klanten te vervullen en ze het huwelijk van hun dromen te bezorgen. Meer info
ALLMUSIC Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime! in heel Vlaanderen
Uw huwelijksfeest, je trouwfuif, jullie bedrijfsfeest of jouw verenigingsfuif heeft een ervaren professionele DJ nodig! Dat kunnen we voor u regelen! Enkel als Dj-set of met een complete geluid en licht installatie! En dat voor een eerlijke prijs! Meer info
PARTYSOUND Van Gala tot Party in Wetteren
PartySound is al meer dan 25 JAAR een vertrouwde partner en een begrip voor de muzikale omlijsting van bijeenkomsten en feesten zoals verjaardagsfeestjes, fuiven,huwelijks-party's en gala-avonden...Kortom: Eender welk feest, PartySound doet uw feest slage Meer info
Studio Happy Music De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons in Aalter
Studio Happy Music bestaat al sinds 25 jaar en heeft hierdoor een rijke ervaring opgebouwd. Sedert jaren vormen wij onder leiding van Dierk Van Paemelen dan ook een vaste waarde in de 0ost- en West-Vlaamse regio en daarbuiten. Meer info
DISCOVIDEO DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg
Bezoek onze site www.discovideo.be Meer info