Nu Online
Momenteel zijn er 122 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Sommige gasten enkel dessertbuffet?

  28-3-2014 13:57:52
Wie is er nog zo te werk gegaan, een deel gasten(close, familie) met receptie en diner endaarna het andere deel gasten laten bijkomen voor het dansfeest en dessertbuffet?
Ik ben zelf nog maar op 2 trouwfeesten geweest lang geleden dus veel ervaring heb ik hier niet mee?
het zou de prijs zeker drukken en somige mensen zie ik maar 1 keer per jaar...
maar doen de mensen nog moeite om pas om 21/22uur aftekommen?
ik zou dan eventueel nog snacks voorzien voor later op het dansfeest of niet?
dilemma's ahhh!

Sofie
2-8-2014
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 2406


Dorien
11-10-2014
 Meld misbruik28-3-2014 14:36:42

Wij gaan het ook zo doen. We zullen maar eten met ongeveer 26 personen en er komen er nog zo'n 100 bij vanaf het dessertbuffet. We hebben geen zin om met iedereen uren aan een stuk aan tafel te zitten, vinden het feest zelf belangrijker.

Bij ons komen de gasten dan toe rond 21u voor het dessertbuffet, later (rond middernacht denk ik) worden er ook nog frietjes geserveerd als snack.

De zaal had eerst ook gezegd om te starten om 22u, maar dit vinden we zelf te laat en dan hebben we ook schrik dat er niet veel mensen nog zullen komen zo laat. Dus daarom een uurtje vroeger.




Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik28-3-2014 19:09:01

Hey Sofie,
wij waren dit ook aanvankelijk van plan maar we zijn hier toch van teruggekeerd. Nu doen we het klassieke principe: eerst receptie en daarna receptie + avondfeest. We hebben beetje schrik dat wanneer we de dessertgasten moeten ontvangen we uit ons feest en de sfeer worden getrokken. En ook wel dat het voor bepaalde mensen misschien te laat zou worden.
Grtjs
Sylvie



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik28-3-2014 19:56:35

Hier 1 keer gehad bij een neef ... en volgende keer stuur ik mijn kat. Net zoals meer dan de helft van de genodigden gedaan had.

Op papier begon het feest (dessertenbuffet + dansfeest) voor ons om 22 uur.
Vind ik al behoorlijk laat om nog naar een feest te trekken 50 km verder.
Bovendien was het diner serieus uitgelopen ... en was het uiteindelijk 23 uur voor we binnen mochten!
Bovendien bleek het "dansfeest" geen dansfeest te zijn, maar een technofeestje ... Echt niet mijn ding - voor 5 minuten oké, maar na een uur wordt je dat echt beu! Om half 1 was quasi iedereen (buiten de echte die hards) dan ook weg.
En alle tantes en nonkels zijn direct na 't dessert al "gevlucht".



Kiekske
14-6-2014
 Meld misbruik28-3-2014 19:58:04

Er waren overigens ook véél koppels die problemen hadden met opvang van de kinderen.
Vind maar es een babysit die pas om 21 uur komt (en waarbij je nauwelijks een einduur kan zeggen)!
Heel wat van mijn neven zijn dus noodgedwongen alleen moeten komen. Of stuurden hun kat omdat ze het te lastig vonden qua opvang.



evy

 Meld misbruik28-3-2014 20:30:21

Wij dineren met 40 man en daarna drankje om 21 uur voor de andere gasten met dessertbuffet en avondfeest. Indien er zijn die niet komen omdat het te laat is, zegt mij dit eigenlijk genoeg over hen. Wilt eigenlijk zeggen dat ze het niet meer de moeite vinden om "zo laat" te komen (kan het wel begrijpen als het een eind rijden is). Zou in ieder geval de avondgasten niet te laat laten komen en zien dat het diner met de andere gasten zeker niet uitloopt.



Mieke
24-5-2014
 Meld misbruik28-3-2014 20:42:46

Hey,

Wij werken ook zo en alleen maar positieve reacties gehoord. Ook omdat we enkel de familie die we vaak zien en goed overeenkomen vragen voor de ganse avond. Dan hebben we de collega's van mijn vriend gevraagd vanaf dessertbuffet en enkele neven en nichten van mijn kant ook. Iedereen kon zich erin vinden, ook omdat de collega's van mijn vriend werken op zaterdag alsook enkele neven en nichten van me. En ik denk dat het toch wel leuker is om dessertbuffet en dansavond mee te maken dan enkel de receptie. Succes!



debora
18-7-2014
 Meld misbruik28-3-2014 21:38:04

Wij hebben ook beslist om enkel met de ouders, broers en zussen, die hun kinderen en onze getuigen te gaan eten, nadien zal er een dansfeest met hapjes en desserten buffet zijn.

Als ze dat een probleem vinden en niet komen, is dat hun eigen keuze! Wij kiezen ons feest zelf, het belangrijkste is niet dat de mensen die we zelden zien beslissen om niet te komen, maar dat de mensen die ons nauw aan het hart liggen er zeker gaan zijn. En die gaan zeker komen, wat een feest het ook zal zijn...




Kathelijne
11-10-2014
 Meld misbruik28-3-2014 23:26:33

wij gaan het ook zo doen, alleen wel een groot gezelschap voor het eten, en een kleinere groep die nakomt voor het dessert en het dansfeest
moest het alleen een receptie zijn, vind ik het persoonlijk nog minder de moeite om speciaal daarvoor af te komen...



Sylvie
14-3-2015
 Meld misbruik29-3-2014 6:11:03

En hoe doen jullie het dan om jullie gasten te ontvangen? Wij hebben sowieso uitgebreid eten met de familie (ongeveer 100 personen) en dan gingen we nog 100 personen bij het dessertenbuffet laten komen. Maar ben je dan niet lang weg bij je familie? En wat doen zij dan ondertussen? Je kan de dessertgasten ook moeilijk laten binnenkomen zonder ontvangst?



Nicky
5-7-2014
 Meld misbruik29-3-2014 9:03:51

Dag Sofie,

Ik doe het ook op dezelfde manier. We gaan enkel met de familie en getuigen eten (ouders, grootouders, broers en zussen). Vanaf 20u zijn de gasten welkom voor onze trouwceremonie (in de tuin) en aansluitend is er een kleine receptie. Ik denk dat we dan tegen 21u à 21u30 met het dessertenbuffet beginnen, zodanig dat we om 22u onze openingsdans kunnen doen. En daarna kan het feest losbarsten ;-)




Ine
28-6-2014
 Meld misbruik29-3-2014 12:26:11

Wij trouwen, eten met tante's en nonkels en om 20u komen de andere gasten voor wat mini hapjes en dessert :)



Sofie
2-8-2014
 Meld misbruik29-3-2014 15:37:12

Ja iedereen bedankt voor de reacties en nu kan ik ook een beetje kijken wat haalbaar is!
volgende week hebben we een afspraak met de zaal en kunnen we hier ook een vragen hoe het precies zou gaan.
en iderdaad je kiest zelf hoe je feest verloopt het is tenslotte onze dag.



Renate
26-7-2014
 Meld misbruik3-4-2014 11:14:34

Wij ontvangen de familie etc. (80 man) omstreeks 17.00 uur voor een uurtje receptie/apéritief. Om 18.00 uur eten (buffet) en rond 20.30 uur laten we de vrienden komen (deze krijgen tijdens een klein uurtje ook cava etc.) en dan om 21.30 uur snijden wij de bruidstaart aan met dessertbuffet (dat melden we ook op de uitnodiging). Zo laat is 20.30 uur nu ook niet. De vrienden gaan dikwijls zelf nog eerst ergens iets eten op resto en weten op die manier dat ze geen dessertje meer moeten bestellen. Om middernacht hebben wij ook nog klein snackje. onze vrienden vinden dit allemaal geen probleem.



Silvie
24-5-2014
 Meld misbruik4-4-2014 13:16:49

Wij eten enkel met onze ouders en getuigen en nadien doen we receptie en dessertbuffet voor de andere gasten. 's Nachts wordt er ook nog een hapje aangeboden. Wij laten de gasten komen tegen 20u.


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...