Nu Online
Momenteel zijn er 54 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

huwelijksreis

  3-1-2014 14:29:51
Is het raar om geen huwelijksreis te doen?

Wij zijn namelijk aan het bouwen en op onze trouw is de ruwbouw net klaar en wil mijn verloofde niet echt verlof nemen voor op vakantie te gaan maar liever dat in ons huis steken dat we erin kunnen werken. Ik zelf wil graag wel een weekje weggaan.

kathleen
9-8-2014
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1100


mona
27-7-2013
 Meld misbruik3-1-2014 14:34:24

Dat beslis je allemaal zelf hè. Ik denk dat er nog wel mensen zijn die niet op huwelijksreis gaan. Of een weekendje Parijs doen ofzo. Wij waren vorig jaar van plan met de tent een beetje te gaan trekken door Frankrijk, maar het weer en de omgeving vielen ons de eerste dag zo tegen dat we zijn teruggekeerd en thuis leuke dingen gaan doen zijn, in beter weer. :-)

Volgend jaar gaan we dan waarschijnlijk wel weer vier maanden naar Afrika, dat compenseert. Volgende maand ook weekje skiverlof, en in de zomer zullen we ook wel weer ergens belanden, in 't zuiden of naar Scandinavië of god weet waar. Reizen is voor mij niet per sé gelinkt met trouwen. :-)



barbara
4-7-2015
 Meld misbruik3-1-2014 14:36:38

hoi kathleen, ja versta jullie alle 2 wel.maar waarom gaan jullie er dan geen 2 dagen tussenuit ergens met 1 of 2 overnachtingen(vb maastricht) zo eventjes ertussenuit



Joke
4-10-2014
 Meld misbruik3-1-2014 14:57:49

Wij gaan niet op huwelijksreis, omwille van onze kindjes (de oudste is al schoolplichtig en 't is niet evident om voor twee kindjes opvang te zoeken). Maar hopelijk lukt het ons wel om es een romantisch weekendje te boeken. :)



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik3-1-2014 15:07:02

hier ook geen huwelijksreis mits er 2 zijn die schoolplichtig zijn,de oudste gaat wel op internaat dus kan hij daar heel het weekend blijven en mijn andere stiefzoon kan in een nachtopvang om de volgende dag weer naar schhol te gaan me de bus,bus komt hem dan ginder ophalen en in weekend blijft hij gewoon in dat opvang.mijn dochter heeft dan net weekje papa (co ouderschap)
en mijn kleinste zoon is tegen dan 22 maanden dus hij kan heel het weekend in het opvang blijven.
we nemen bewust geen kinderen mee op ons huwelijksfeest want dit is dan het enige weekend in heel ons koppelleven dat we met zijn 2een zullen zijn tot de kinderen op eigen benen zijn.



Sofie
6-6-2014
 Meld misbruik3-1-2014 15:08:13

Wij gaan ook niet op huwelijksreis, ook door een bouw (we willen ons verlof ook gebruiken om te werken aan het huis en de centjes willen we dan ook liever in ons huisje steken). We gaan na de bouw wel eens een weekendje weg :-)



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik3-1-2014 15:30:36

Wij zitten ook in de bouw. We hadden een potje aangelegd voor onze huwelijksreis naar Zuid-Afrika maar hebben een 4-tal maanden voor de trouw beslist om de helft van het potje te gebruiken voor de bouw en de andere helft voor de reis. Ik ben wel blij dat we toch op reis zijn geweest. Een huwelijksreis voelt echt wel specialer dan een andere reis. Probeer er dus een romantische citytrip tussen te krijgen zodat je toch nog genoeg tijd hebt voor de bouwwerken!



lien
15-3-2014
 Meld misbruik3-1-2014 17:18:50

Hier ook geen huwelijksreis. Wij zijn aan het verbouwen en zouden rond de trouw verhuizen. En we hebben dus ook al ons geld al in ons huis gestoken en in de trouw.

Als je tegen mensen zegt dat je gaan trouwen vragen ze eerst in welk gemeentehuis dan in welke kerk en dan waar ga je op huwelijksreis. Ik vind het lastig want ik trouw niet voor de kerk en ga niet op huwelijksreis. Dan bekijken ze u al eens raar.



Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik3-1-2014 19:20:01

Gezien ik vorig jaar 7 maanden werkloos geweest ben heb ik voor dit jaar zo goed als geen vakantie dagen opgebouwd. We maken wel kans om een huwelijksreis te winnen. Die zou dan doorgaan rond de herfstvakantie. Als we de gelukkige zouden zijn (1 kans op 12) dan ga ik wel eens met mijn baas praten om te zien of er iets te regelen valt. Als dat niet zo is, gaan we niet meteen op huwelijksreis. We hebben in april een miskraam moeten verwerken en we hunkeren zo naar een kindje dat we een zwangerschap de voorrang willen geven.

We trouwen op een vrijdag en dan volgt er een verlengd weekend, we gaan wel proberen om dat weekend met ons tweetjes weg te gaan.



kathleen
9-8-2014
 Meld misbruik3-1-2014 22:18:53

Wij gaan de huwelijksnacht natuurlijk wel op hotel en blijven daar een dag wellnessen en nog een extra nacht slapen.

We zullen tegen de trouw zien hoe het zit met de centjes en het verlof!



Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik3-1-2014 22:37:43

Wij zitten ook met de bouw, dus geen huwelijksreis. Misschien gaan we een weekendje weg ofwel niet. Het jaar nadien dan dubbel genieten he ;-)
Voor ons is het huis nu belangrijker dan een reis.



sandrine
14-3-2014
 Meld misbruik4-1-2014 16:30:05

hier gewoon weekendje aan de belgische kust,meer hoef da nie zijn voor ons en da is meer centjes voor andere leuke dingen :) voornaamste voor ons is dat we getrouwd zijn en da we op zijn minst huwelijkskleren aanhebben en die dag volop kunnen genieten,of da nu in stadhuis is of in kerk met of zonder huwelijksreis.
en lien,nja ze bekijken je mss wel raar omda je nie voor de kerk trouwt en geen huwelijksreis zult doen,maar je bent tenminste niet de enige ik trouw ook niet voor de kerk en ook geen huwelijksreis voor ons.het is en blijft jullie keuze hoe raar de mensen je ook bekijken,tzijn jullie centen hee,daar is niets raar aan dat men nu geen huwelijksreis doet of niet kerkelijk trouwt,van zolang dat men elkander liefde en trouw belooft is da meer dan genoeg



Margot
4-10-2014
 Meld misbruik5-1-2014 0:53:49

Wij gaan waarschijnlijk een weekendje weg na de trouw en plannen ev een last-minute reis te organiseren midden november. Immers, 2 weken na ons trouwen zeer goede vrienden en we willen bij hen zeer graag aanwezig zijn. Alles hangt een beetje af van wat we nog over hebben na de trouw. We merken nu dat een huis aankopen 6 maanden voor je trouw, wanneer je alles zelf bekostigt, niet altijd even ideaal is ;-). We hebben ook geen zin om extreem veel geld er aan uit te geven.
Verder hebben we ook geen idee van wat voor soort huwelijksreis we graag zouden inplannen en welk werelddeel ons het meest aanspreekt (zolang het maar geen Azië is :-))

Het kan zijn dat we binnen een paar maanden er een ander idee over hebben, maar voorlopig is het plan zoals hierboven beschreven.

Ik ben wel "blij" dat wij niet de enige zijn die ook soms met hun mond vol tanden staat wanneer mensen vragen wanneer en naar waar je vertrekt op huwelijksreis. Ik begin het stilaan een vervelende vraag te vinden....


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums