Nu Online
Momenteel zijn er 108 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Huwelijksreis Bali / Thailand

  10-12-2013 13:57:54
Hallo!

Wij trouwen op 19 juli en zouden graag kort daarna vertrekken op huwelijksreis. We hadden voorkeur voor Thailand / Bali... We willen er een combinatiereis van maken, de helft genieten in een mooi hotel en de helft uitstappen doen. We willen een mooi hotel, eens een ruimere kamer dan anders.

Hebben jullie tips voor ons ?

Garm
19-7-2014
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 1404


Ann
3-5-2014
 Meld misbruik10-12-2013 14:14:40

hoi,

wij vertrekken binnen een paar weken naar Thailand voor 2 weken. We moeten naar een trouw van mijn nonkel in Bangkok, maar reizen erna nog door naar Khao yai National park (oudste van azië), Ayutthaya, Kanchanaburi (bridge River Kwai en Erawan waterfalls) en Hua Nin (uitrusten aan het strand). wij gaan daar 2 weken over doen, op het gemak, maar ons dochtertje van 16 maanden gaat ook mee ;-) Het zijn wel wat de klassiekers, maar alles is binnen een straal van 2u rijden (zonder files dan) vanuit Bangkok. Je kan ook meer naar het noorden (Chang Mai dacht ik) of naar het zuiden (op een van de eilanden), maar dat is dan weer verder reizen (binnenvlucht best nemen dan).
Kijk zeker op tijd voor je vliegtickets! Wij gaan met British airways (via Londen) maar Thai Air is ook heel goed (was wat duur nu maar die doen soms goede acties volgens mijn nonkel)

grtjs en succes!



Mart
19-10-2013
 Meld misbruik10-12-2013 14:18:23

Wij zijn naar Bali geweest en hotel Alila ubud is zeker een aanrader. Zo moooooi en super vriendelijke mensen, en super lekker eten!!!!! Wij hadden een ruime kamer met een badkamer buiten in een patio.



Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik10-12-2013 16:23:27

Wij gaan twee weken naar Bali eind juni en de eerste week zitten we in een hotel ergens midden 't eiland (dacht in Ubud) om allemaal uitstappen te doen en daarna de laatste week naar nusa dua om te geniet van een strandvakantie met ons eigen beach cabana.



Jill
17-5-2014
 Meld misbruik10-12-2013 17:24:34

Ik ben in beide geweest. Van beide genoten. Als ik zou moeten kiezen vond ik Bali fijner. Hoe lang dacht je te gaan? Bali is kleiner en ben je snel rond, maar natuurlijk heb je heel Indonesie waar je uitstappen kan doen. Thailand is misschien gevarieerder maar liggen de verschillende dingen wel verder uit elkaar. In juli is het trouwens regenseizoen in Thailand, dus moet je ook al uitkijken waar je naartoe gaat (westkust heeft veel regen) (ik ben ook wel in juli gegaan)



Dorothy
15-3-2014
 Meld misbruik10-12-2013 21:17:00

Idd Jill, ik ben ooit eens 6 weken naar Thailand geweest in de grote vakantie en het was er warm, dikwijls heel warm, vochtig en vooral veeeeeeeeeeeeeeeeel regen !!!
Dikwijls een hele dag aan een stuk.
Ik zou dat niet meer doen in die periode.(en dat was niet alleen rond de eilanden, maar ook in Bangkok, Chang Mai...)



Stéphanie
21-6-2014
 Meld misbruik10-12-2013 22:41:28

Voor diegene die al naar Bali zijn geweest, of al hebben geboekt: via welk reisagentschap hebben jullie geboekt? De uitstappen daar vb. vanuit Ubud. Zijn deze georganiseerd of kan je die op eigen houtje doen? Wij wilden eerst een rondreis doen + standvakantie in vb. Mexico, maar aangezien wij in juni trouwen hebben ze ons heel het Caraibisch gebied afgeraden omwille van regen- en daarna orkaanseizoen. Ons eerste gedacht is dus in het water gevallen en nu zijn we op zoek naar iets anders .Alle tips zijn welkom :) We zoeken een combi cultuur, strand,... Alvast bedankt!



Garm
19-7-2014
 Meld misbruik11-12-2013 9:14:33

We hadden graag een nacht of 11 a 12 gegaan. Ik heb eens gekeken op balitravel.nl , lijkt me heel mooi, is het betrouwbaar ? Wat wij ideaal zouden vinden is toekomen in Bali, dagje of 3 genieten van elkaar, dan een dag of 5 uitstappen doen en rondtrekken om dan terug te keren voor een dag of 4 strandvakantie.


Ik dacht aan een budget van +- 4000 € voor de reis zelf met uitstappen , lijkt jullie dit haalbaar?




Emeliek
5-7-2014
 Meld misbruik11-12-2013 13:04:03

Hey!

In de zomerperiode zit je qua weer beter in Indonesië. Wij gaan zelf in juli naar Java en Bali. Vluchten hebben we zelf geboekt, de rondreis hebben we geregeld via het Prambanan Guesthouse in Yogjakarta. Dat wordt uitgebaat door een Belg, dus is alles makkelijk te regelen in het Nederlands+ hij kreeg goede referenties van vrienden die via hem een deel van hun reis hadden geboekt en er content van waren. Hebben er in elk geval vertrouwen in én zullen binnen budget kunnen blijven. We hebben ook eens nagevraagd bij 'Amazing Destinations'. Zij werken ook rondreizen uit en dan verblijf je in de meest luxueuze hotels, maar daar betaal je ook voor... en dat hadden we er niet voor over.

Groetjes!



Jill
17-5-2014
 Meld misbruik11-12-2013 15:00:34

met 11 dagen zou ik zeker voor Bali gaan. Al vind ik het wel jammer dat je dan zo ver vliegt... reken toch wel op min 15u vliegen (ik heb er toen 6u+12u+1u= totaal 19u!!) + een serieuze jetlag waardoor je de eerste dag ook al een wrak bent. Als ik kon kiezen , zou ik ofwel overwegen langer daar te blijven, of een bestemming dichterbij te kiezen...



Jill
17-5-2014
 Meld misbruik11-12-2013 15:06:27

Stephanie: wij hadden toen enkel onze vlucht geboekt tot java. Al de rest (binnenlandse vluchten, hotels, uitstappen) allemaal ginder te plaatse. Was onze eerste reis zo en was perfect te doen. Al brengt dit natuurlijk veel stress met zich mee (onderhandelen over de prijs) die je misschien wel wil missen op een huwelijksreis. wil je goedkoop zijn; regel het ginder, wil je comfort: regel het hier.

Over Mexico; ben daar 2jaar geleden in Yucatan geweest in juli. orkaanseizoen begint daar normaal later dan in juli, 1 dag is er wel een storm gepasseerd, maar dat was wat wind en regen... voor de rest was het er zeer heet in Mexico. De rest van de caraiben zou ik in juli wel mijden, maar als je mexico wilt doen, zou juli nog goed meevallen




Garm
19-7-2014
 Meld misbruik14-12-2013 9:37:47

We hebben beslist !!

We vertrekken op 21 juli via Amsterdam naar Bali ! 4 dagen Ubud, 4 dagen Lovina en 7 dagen Sanur ! Hebben iets in elkaar kunnen knutselen voor 4000 € ! Zien het volledig zitten, combinatie van strand en cultuur!




Jill
17-5-2014
 Meld misbruik14-12-2013 17:51:09

Veel plezier! Wordt ongetwijfeld een mooie reis


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums