Nu Online
Momenteel zijn er 218 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerkje/kapel of dergelijke uitstraling, maar geen kerkelijk huwelijk?

  15-11-2013 14:52:21
Hi allen,

Ik ben op zoek naar trouwlocaties die de look & feel van een kerkje of kapelletje hebben, maar waar je alleen een burgerlijk huwelijk kunt sluiten (en dus niet voor de kerk hoeft te trouwen).
Idealiter is het een locatie waar je de hele dag kunt blijven, dus dat er na de huwelijksvoltrekking op dezelfde locatie (of wandelafstand) geborreld, gedineerd en (bescheiden) gefeest kan worden. Dit is echter geen vereiste.
Wij wonen zelf in Zuid-Holland (regio Leiden), dus in de buurt zou fijn zijn, maar we staan open voor locaties in binnen- en (nabij) buitenland.
Ik heb al druk gegoogeld, maar kan het niet zo goed vinden, afgezien van een kerkje in Friesland (Tsjerke).

Alvast dank!

Amber

Meld misbruik



Reacties: 5 | Gelezen: 1394


kris
14-12-2013
 Meld misbruik15-11-2013 18:13:08

Hoi Amber.

Wij waren daar ook naar aan het zoeken in omstreken van Tongeren en hebben helaas geen gevonden waar we dat in mochten doen als we dat in een kapel of kerkje deden moest er een priester aan te pas komen en dan was het een kerkelijk huwelijk .
Nu doen we dat in de feestzaal waar iedereen van de genodigden bij kan zijn.




Lieselot
14-3-2015
 Meld misbruik16-11-2013 12:52:20

Wij trouwen in het Gravensteen van Gent: de wettelijke trouw en de ceremonie worden in elkaar verweven. Veel succes met de zoektocht!



Marc

 Meld misbruik16-11-2013 13:20:55

Beste Amber,

op volgende link vind je misschien wel hetgeen jullie zoeken,

dit is wel in Merksplas (Provincie Antwerpen, Belgie) maar niet zo ver van de Nederlandse grens...

Voordeel aan deze locatie is dat je hier je plechtigheid kan houden, je in de buurt prachtige fotolocaties hebt, en je feest hier ook kan laten doorgaan.
Je bent hier ook niet gebonden aan een bepaalde brouwer of catering bedrijf, dus allemaal vrij te kiezen.
Hier kan ik je eventueel ook wel enkele suggesties voor doen in de regio.

http://www.merksplas.be/product.aspx?id=362

Op volgende link vind je een aantal voorwaarden:
http://www.merksplas.be/file_uploads/216.pdf

succes met jullie zoektocht,

mvg, Marc
www.m-pictures.be
www.facebook.com/photographympictures
info@m-pictures.be



Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik16-11-2013 15:48:40

ik zou voorstellen, de paterskerk in eeklo, dit is een klein kerkje die nu gekocht is en waar evenementen en feesten kunnen plaats vinden. het zijn wel enkele kilometers rijden, schat op een 200 en ligt wel in hartje centrum . dus ik weet niet of dit jullie ding is. alvast veel succes! evelyn



Evelien
5-9-2014
 Meld misbruik18-1-2014 3:15:54

Iemand een suggestie voor een kerk/kapel in Vlaams-Brabant waar een niet kerkelijk huwelijk kan worden voltrokken?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info