Nu Online
Momenteel zijn er 194 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gaan jullie mee voor het kiezen van een kostuum?

  29-10-2013 11:38:26
In november zou mijn schoonmoeder mijn verloofde meenemen om een kostuum te zoeken. Zij betaald ook het kostuum. Maar graag zou ik stiekem toch meegaan. Zou het niet graag hebben dat ik zijn kostuum niet graag zou zien. Mijn verloofde ziet er enorm tegenop om een kostuum op zich te dragen. Graag zou ik hem hierbij ook wat willen helpen en steunen en zoeken naar een jong en hip modelletje.

Hoe zit dit bij jullie? Gaan jullie mee op zoektocht? Of is dit echt not done?

sara
14-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 1354


Annekatrien
14-6-2014
 Meld misbruik29-10-2013 11:46:28

Ik ga niet mee ook gewoon omdat hij zegt van ik mag uw kleed nog niet zien dus gij ook mijn kostuum niet. Maar mijn vader en zijn vader en mijn schoonbroer gaan mee dus heb er alle vertrouwen in.



Marie
25-1-2014
 Meld misbruik29-10-2013 11:48:36

Ik heb mee de stof en zo gekozen voor mijn verloofde (wordt op maat gemaakt).
Ik denk dat je gewoon moet doen wat jullie zelf het liefste hebben.



debora
18-7-2014
 Meld misbruik29-10-2013 11:56:38

Mijn schoonmoeder vroeg zelf aan mij of ik het zag zitten om mee te gaan. Ze heeft schrik dat zij misschien iets wat ouderwets zou kiezen.




Evelyn
6-6-2014
 Meld misbruik29-10-2013 11:58:57

wij gaan met zijn 2 tjes zoeken. We betalen alles zelf, maar mocht zijn moeder zelfs gezegd hebben dat zij dit wou betalen, dan nog gingen wij enkel kijken. Mijn jurk bestaat uit 2 kleuren en ik wil zeker dat het daar bij past. En ook mijn verloofde haat kostuums dus gaan wij waarschijnlijk iets modern zoeken bij massimo duti of zo. Zodanig gij het ook kan combineren met een shirt voor het avondfeest voor als het warm zou worden. Ik heb ook niemand mee gevraagd om mijn jurk te kiezen, uit schrik dat ze zich altijd en overal mee moeien. Enkel onze dochter mag mijn jurk zien :)



Cassandra
25-4-2014
 Meld misbruik29-10-2013 12:25:11

Hey :) ik ga wel mee hoor. Ik weet nogal goed wat ik wil en wat er wel/niet bij hem past en mijn toekomstige vertrouwt me helemaal :)



Silke
29-3-2014
 Meld misbruik29-10-2013 12:35:42

Ik ben ook meegeweest :-) We zijn samen gaan kiezen met zijn getuige er bij, en hij had het liever zo dat dat ze met 2 mannen op stap moesten :-)

Wat vind je ventje er zelf van?



Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik29-10-2013 12:37:24

Hier bij ons thuis is het 'not done' dat ik mee zou gaan kiezen. Hij zal ook mijn kleed pas de dag zelf zien, dus ik pas zijn kostuum de dag zelf! Ik vertrouw hem er volledig in dat hij iets zal kiezen waar hij zich goed in voelt. Want zo kiezen wij onze jurk toch ook??!! De meeste mannen geven het vertrouwen aan hun verloofdes dat ze de juiste jurk zullen kiezen, dus vind ik dat wij vrouwen datzelfde vertrouwen aan onze mannen moeten geven.

Al heb ik natuurlijk evenveel respect voor daar waar het anders gebeurd. Maar praat er altijd eerst eens met je verloofde over. En als die echt wil dat je meegaat, dan ga je mee. Als die het eigenlijk niet zo leuk zou vinden, dring je dan niet op en heb er alle vertrouwen in dat hij de juiste keuze zal maken



Ine
28-6-2014
 Meld misbruik29-10-2013 12:44:02

Ik ga normaal wel mee, mijn verloofde haat ook kostuums

en kan alle steun gebruiken , hij gaat een kostuum dragen speciaal voor mij.
Ik vind hem er zoooo mooi in :) Dus hij wil ook dat ik het perfect vind.
Ook al kan je weinig mis doen met een zwart kostuum maar goed.
Waarschijnlijk gaan we naar een winkel in Antwerpen (moet nog eens juist opzoeken welke het was) die stonden op de trouwbeurs en waren best goedkoop en op maat gemaakt. Dus dat gaat voor m'n verloofde het misschien wel aangenamer maken ? Dat een kostuum zit zoals het moet zitten ..
Ik zou het gewoon vragen aan je toekomstige man wat hij het liefste heeft :)
En als het op maat gemaakt word zie je het toch pas later als je dan niet mee gaat als hij het moet passen..



Kim
4-10-2014
 Meld misbruik29-10-2013 12:49:09

Ik ben niet meegegaan. Ik heb wel mijn mama meegestuurd :-) Die had mijn kleed ook gezien en wist wat erbij ging passen. Ze had zelfs bij hem tranen in de ogen hihi de emokip! :-)



lien
15-3-2014
 Meld misbruik29-10-2013 12:58:27

Ik mocht eerst niet mee maar ik ben blijven zagen. Hij ging met zijn ma gaan. Maar dat zag ik helemaal niet zitten. Ik heb hem volledig moeten leren kleden toen we juist samen waren. Mijn vriend is ne mageren en hij droeg veel te grote klederen en ook niet altijd even mooi, gewoon ookal omdat ze oversized waren. En dit was altijd de keuze van de mama. Dus ik ging mee willen of niet. En uiteindelijk waren we ergens naartoe (niet om te winkelen) en er was daar per toeval toch een winkel waar hij alleen binnenging, hij is mij dan komen roepen omdat hij zijn zin gezien had. En na enkele kleine aanpassingen was zijn kostuum gekozen.



Marie
25-1-2014
 Meld misbruik29-10-2013 13:07:54

Om zeker te zijn van te matchen, kan je altijd staaltjes van jouw stof meegeven. Daarmee weet hij nog niet veel, tenzij de kleur ook een geheim moet blijven natuurlijk :-)



Severien
18-7-2014
 Meld misbruik29-10-2013 15:00:16

Ik ga ook mee om het kostuum van mijn ventje te kiezen. Zelf heeft hij dat ook liever omdat hij dan meer op zijn gemak zal zijn dat het in orde zal zijn ;-)



Katrien
10-8-2013
 Meld misbruik29-10-2013 15:49:25

Ik ben ook niet meegegaan. Zo wilde ik het zelf ook. Ik had wel aan mijn beste vriendin/getuige en mijn schoonzus gevraagd of zij met hem zijn kostuum wilden gaan kiezen. Ik was er volledig overtuigd van dat zij het perfecte kostuum voor hem zouden vinden. En inderdaad, toen ik hem die dag zag, stonden de tranen in mijn ogen. Hij zag er prachtig uit. Het was een fantastisch moment bij alletwee.



Greet
24-5-2014
 Meld misbruik29-10-2013 16:57:18

Wij hebben nog niet beslist. Hij weet dat ik graag zou meegaan want ik ben een echte controlefreek.
Mijn ventje heeft mij duidelijk gezegd wat hij graag ziet van trouwkleed en wat niet. Daar heb ik bij het kiezen van mijn kleed echt rekening mee gehouden.
Dus daarom mocht ik ook mijn mening geven over zijn kostuum. Ik heb hem gezegd dat hij het best zal staan met een slim-fit kostuum en dat hij geen zwart kostuum mag kiezen (heb hem al zo vaak in zwart kostuum gezien, dat ik voor de trouw een ander kleurtje wil). Liefst 3-delig en liefst donkerblauw want dat kleur staat hem.
Dus aangezien ik deze instructies heb meegegeven, heeft hij natuurlijk niet zo heel veel opties meer. (een kostuum is een kostuum). Haha, daarom kan ik misschien evengoed meegaan. Zijn moeder zou ook graag meegaan. Ik heb haar alvast stiekem een foto getoond van een kostuum dat ik erg mooi vind.



Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik29-10-2013 18:05:16

Ik mocht niet mee . Begrijpelijk, wij willen ons kleed ook geheim houden. Geef een stukje stof van je kleed mee (zodat het kleur hemd vb niet vloekt) en laat je schoonmama genieten van dit moment met haar zoon. Ik heb nog geen "lelijke" bruidegom gezien en nog nooit van een bruidje gelezen dat haar man niet om aan te kijken was, in tegendeel!



elien
23-8-2014
 Meld misbruik29-10-2013 19:31:17

Hey Sara,

Matthias wou alleen zijn kostuum gaan kiezen. Ik heb dat gerespecteerd, en ik weet ook wel dat hij weet wat bij hem past. Dus samen met mijn mama en schoonmama is hij op zoek gegaan. Wel handig dat de mama’s met mij ook mee waren om mijn trouwkleed uit te kiezen. Zij weten dus wat ik heb gekozen en zorgen wel dat zijn kostuum past bij mijn kleed.
Ik vind het wel leuk dat het voor mij ook een verrassing zal worden op onze trouwdag en dat hij ook iets voor zich kan houden.
Maar als jij liever de touwtjes wat in handen houdt, dan is dat jouw groot gelijk hé. De ene man weet ook al wat beter wat bij hem past dan de andere… Of als je schrik hebt dat de mama’s misschien niet bepaald voor de meest moderne kostuums kiezen, kun je natuurlijk ook meegaan hé.
Gewoon eens bespreken met hem. Misschien hoopt hij stiekem ook dat jij zelf voorstelt om mee te gaan. ‚t Is ook niet de bedoeling dat hij tegen zijn zin gaat hé.
Vééél succes nog!
Groetjes!



sara
14-6-2014
 Meld misbruik29-10-2013 20:51:35

Leuk zoveel reacties! Heb dit reeds enkele keren besproken met men vriend, en hij wil zeer graag dat ik mee ga (hij is vragende partij). Inderdaad is dit voor de schoonmama ook wel een mooi moment, om nog eens met haar zoon op stap te gaan en deze dag te delen. Maar kdenk toch dat ik mee zal gaan. Hijzelf weet eigenlijk niet zo goed wat hem staat (en dat geeft hij zelf ook aan). Nu hopen dat ik nog mee 'mag' van de schoonmama ;-) Bedankt aan iedereen voor de interessante reacties!!!



Jolien
23-8-2014
 Meld misbruik29-10-2013 21:23:44

Ik ga ook mee kiezen. Oorspronkelijk had hij ook zoiets van, ik mag da van u ni zien en gij da van mij dan ook ni. Maar ik wou zo graag mee (denk dat ik ook een beetje controlfreak ben ivm onzen trouw) dat ik ben blijven zeuren.
En na enkele discussies heeft hij toch toegegeven .
Hij ging normaal alleen met zijn ma en vorige week hadden we zo subtiel gezegd dat ik ook ging meegaan. En die zei van: ah nee da mag ni eh. Maar denk nu ni da die der echt een probleem van ga maken



Margot
4-10-2014
 Meld misbruik29-10-2013 22:26:20

Hihi, bij ons worden de kostuums voor de ganse suite gehuurd... ;-) Ook al is het niet helemaal hetzelfde maar ook ik zal meegaan bij het passen van de gehuurde kostuums :-)
Veel succes nog, bruidjes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Mannenmode nodig?
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
De Maeyer Ceremoniekostuums Verhuur kostuums voor heren en bruidsjonkers in Sint-niklaas
Wij verhuren kostuums voor elke gelegeheid. U heeft keuze uit Jacquets, Smokings en kostuums in verschillende kleuren (zwart, grijs, grijs met een streep) NIEUW BLAUWE KOSTUUMS Wij hebben ook Jacquets en blauwe kostuums voor bruidsjonkers Meer info