Nu Online
Momenteel zijn er 84 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dagplanning bij een viering

  4-4-2013 19:49:43
Liefste medebruidjes,

mijn verloofde en ik trouwen volgend jaar in juni, maar denken toch al na over onze dagplanning. We zouden graag een viering geven, dit kan doorgaan in de tuin van onze feestzaal. Maar hier zit, volgens ons, de moeilijkheid.

In de namiddag zouden we graag een receptie geven voor de suite en voor minder goede vrienden/verre familie. Deze mensen vragen we dan niet meer voor het avondfeest.

Wanneer laat je dan juist de viering doorgaan? We hebben al het volgende bedacht:
- Voor de receptie, maar dan moeten de genodigden voor het avondfeest terug "verdwijnen" tijdens de receptie?
- Voor het avondfeest, maar dan kunnen de genodigden van de receptie niet aanwezig zijn.
- Tussen de receptie en het avondfeest. Hoe maak je dan aan de mensen die op de receptie waren duidelijk dat ze naar huis mogen gaan?

Wat denken jullie? Andere ideeën zijn zeker welkom!

Bedankt voor jullie hulp!

Liefs
Inne

Inne
7-6-2014
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1724


Delphine
14-9-2013
 Meld misbruik4-4-2013 19:54:30

Hey Inne,

Wij doen dit ook tussen receptie en avondfeest. Wij laten hiervoor een half uurtje tot uurtje tussen receptie en viering, en rekenen op de professionaliteit van de feestzaal om de receptiegasten op tijd te laten vertrekken.
Groetjes!



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik4-4-2013 20:02:02

Onze zaal rondt de receptie af met ipv de gewone hapjes, een mini dessertje... zodat ze weten dat het erop zit... Tegen dan begint ook bij ons de familie toe te komen voor het feest en zouden de receptie gasten "de hint" moeten snappen :)



Anneleen
14-8-2014
 Meld misbruik5-4-2013 10:06:36

Bij ons staat op de uitnodiging of ze uitgenodigd worden voor de receptie of het huwelijksfeest met de passende uren bij

vb. receptie van xx uur tot xx uur
huwelijksfeest vanaf xx uur

;-)



Jente
26-10-2013
 Meld misbruik5-4-2013 13:16:31

Wij doen ook een viering in de feestzaal. Wij huwen in de voormiddag voor de wet (op zaterdag wordt er niet in de namiddag getrouwd bij ons). Daarna doen we een broodjeslunch en gaan we foto's trekken. Rond 16u verzamelen we aan de feestzaal en om 16u30 doen we de ceremonie. Deze zal max. 1 uurtje duren. We zouden om 17u30 willen starten met de receptie.

We hebben wel geen aparte receptiegasten. Er komen bij ons enkel mensen bij (vanaf het dessert). Dus alle mensen die uitgenodigd zijn op de receptie komen ook naar het avondfeest. Ik vermoed wel dat niet iedereen naar de ceremonie zal komen, eerder de mensen die wat dichter bij ons staan.



Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik4-8-2013 9:48:17

Hey Inne

Ik loop al een tijdje rond met exact dezelfde vraag!
Ik denk dat wanneer je op de uitnodiging vermeldt of de gasten uitgenodigd zijn op de receptie of op het feest, dat de mensen van de receptie dan uit zichzelf wel vertrekken als je de ceremonie tussen receptie en feest doet.

Want inderdaad, ik zou mij ook een beetje verveeld voelen als we eerst de ceremonie doen, nadien receptie waarbij de gasten voor het feest even weg moeten en nadien weer terug gaan komen...

Natuurlijk, als je de ceremonie doet tussen receptie en feest, hebben de mensen van de receptie het kleed al gezien en is dat minder "speciaal" als je tijdens de ceremonie binnen komt...

*aaahhh*

Ik volg dit item zeker op, want ik ben er ook nog niet uit!



Melissa
27-6-2014
 Meld misbruik5-8-2013 18:20:54

Dit is een zeer interessante vraag, want wij zijn net over hetzelfde aan het nadenken. We willen inderdaad niet dat de avondgasten dan even weg moeten voor de receptie. We zijn aan het overwegen om eventueel gewoon ook de mensen die naar het avondfeest komen, ook gewoon op de receptie laten komen, zodat er dus maar 1 receptie is. Dan zou de viering wel voor de receptie kunnen en moeten de avondgasten niet even weg. We zouden dan alleen mensen bijvragen vanaf de dessert.



Mieke
4-7-2014
 Meld misbruik6-8-2013 8:04:13

Dat was voor ons ook een optie, maar toen we voor zalen gingen kijken en de prijzen overliepen, schrok ik van de prijs van de receptie Vandaar dat we dat niet gaan doen. Scheelt nogal veel in budget.
Bij ons is het 90% zeker dat we eerst receptie, dan ceremonie en dan feest gaan doen, zo kunnen de mensen van de receptie wat langer blijven en vertrekken na de ceremonie, de mensen van het feest kunnen een uurtje vroeger komen. De mensen die naar beide komen, kunnen lang blijven, haha. En zo hebben we iedereen er bij op de ceremonie.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info