Nu Online
Momenteel zijn er 40 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Iemand ervaring met familie ergens laten slapen wegens té grote afstand...

  18-11-2012 22:57:18
Mijn vraag is simpel... Ik woon in Tienen ( Vlaams Brabant ) maar ben oorspronkelijk van West-Vlaanderen... Nu vroeg ik mij af of het bij iemand ook zo gelopen is, en waar je dan uw familie liet overnachten? Bij ons thuis is uiteraard geen optie...

Keshia
13-7-2013
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 907


bianca
30-8-2013
 Meld misbruik18-11-2012 23:17:59

hey,mijn vriend zijn familie is van Meer, Brasschaat,Beerse,... afkomstig.
wij trouwen in poperinge( westvlaanderen). daar deze afstand toch 200km bedraagt, blijven ze allemaal slapen op een vakantiehoeve in dranouter.



Ann
14-9-2013
 Meld misbruik18-11-2012 23:25:50

Hey Keshia,
ik heb hier zelf geen ervaring mee, maar een goede vriendin van mij trouwt volgend jaar in west-vlaanderen terwijl haar vriend en zijn familie van het leuvense zijn.
Zij hebben een klein hotelletje afgehuurd vlakbij de feestzaal voor zijn familie, want het is toch wel ver. De andere gasten kunnen dan zelf beslissen of ze ook op hotel gaan of niet (wat wij uiteraard doen, dan kunnen we heel de nacht shaken!! )
Groetjes



Eva
13-9-2013
 Meld misbruik19-11-2012 6:02:47

De familie van mijn vriend woont op anderhalf uur rijden van de feestzaal, mijn familie op een uur. Er zijn veel hotels in de buurt dus beide families blijven overnachten.
We maken zelf een lijst op van de meest nabije hotels, en zetten deze dan op onze trouwsite zodat ook andere gasten een hotel in de buurt kunnen boeken. Als je met heel veel personen bent (bij ons is dit vanaf 50) krijg je van de meeste hotels wel korting.



Shana
3-8-2013
 Meld misbruik19-11-2012 7:17:46

Hoi,


De familie van mijn vriend zal van Engeland (en nog verder) moeten komen voor de trouw...Wij hebben dan een feestzaal vastgelegd in een hotel, zodat ze 's avonds gewoon naar hun kamer kunnen gaan, ipv nog ver te rijden.






Lynn
1-6-2013
 Meld misbruik19-11-2012 7:41:04

Hi

Mijn vriend is ook van W-Vlaanderen, ikzelf van Halle en wij trouwen dan ook in Halle. Ik herken het dilemma, wij hebben ettelijke discussies gehad over de locatie. Er is een hotel op 400m van de feestzaal waar de familie en vrienden kunnen overnachten. Wij hebben een groepskorting gevraagd en coördineren wel het geheel, maar draaien wel niet op voor de kosten. Bij de uitnodiging gaan we een klein kaartje zetten met de gegevens van het hotel en de prijzen. aan hen dan om ons te laten weten of ze willen blijven overnachten
Gr



vanessa
29-3-2013
 Meld misbruik19-11-2012 12:39:52

Hey
wij wonen ook in West vlaanderen en mijn ouders in Tielt-Winge.
er komen gasten op ons huwlijk vanuit Scotland en Italie wij kijken voor
hen uit naar een hotel in de buurt zodat ze kunnen overnachten en ontbijten om dan veilig trug te keren naar huis s'andersdaags.
grtjs



vanessa
29-3-2013
 Meld misbruik19-11-2012 14:40:30

Nog even bij zeggen dat wij wel hun verblijf betalen in het hotel daar zij al hun vliegreis moeten bekostigen om op ons huwlijk aanwezig te zijn ,een klein moeite vinden wij.



Veva
28-9-2013
 Meld misbruik19-11-2012 18:02:00

Hey,

wij gaan het ook doen zoals Lynn. We gaan een hotel in de buurt zoeken en een groepskorting regelen. Dan aan iedereen (waarschijnlijk vanachter op het kaartje) laten weten dat ze daar kunnen boeken met vermelding van onze naam en dat ze dan korting krijgen.
Zo maak ik duidelijk dat we logies hebben geregeld, maar dat wij niet voor de kosten opdraaien.

Ik heb nl. veel vrienden vanover het hele land die al hebben laten weten dat ze een hotel gaan zoeken. En des te gezelliger kan het 's ochtends/'s middags aan het ontbijt/brunch zijn hé :-)



Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik19-11-2012 20:43:44

Hey,
Wij wonen in Nazareth en ik ben afkomstig van West-vlaanderen (aan 't zeetje)
Ik heb het ook al voorgesteld aan mijn dichtste familie om te blijven slapen. Ik heb me al zot gesurft om een toffe B&B of hotel te vinden die schappelijk is van prijs.
Nu zijn de meeste toch van plan om thuis te gaan slapen, niettegenstaande het wel een uurtje rijden is.
Anders vind zou ik hetzelfde doen als Veva en Lynn.
Groetjes



Martine
14-6-2014
 Meld misbruik19-11-2012 21:35:19

Mijn neef woont zelf in Leuven. Zijn schoonmoeder woont in Limburg.
Zijn moeder woont in Antwerpen (zijn vader in Herentals).

Uiteindelijk is hij op dag 1 voor de wet getrouwd in Leuven.
En dag 2 heeft hij een groot feest met burgerlijke plechtigheid gedaan in Brasschaat.

Voor henzelf en voor een aantal mensen van zijn schoonfamilie hadden ze hotelkamers geboekt in een hotelletje vlakbij.

Zelf ben ik na 't feest bij mijn ouders gaan overnachten. Toevallig moest er iemand van de andere feestvierders die kant uit met een auto, anders was 't een taxirit van 40 km geworden (mijn ouders waren al héél vroeg vertrokken) ...

Zelf zitten we ook met het dilemma.
Mijn ouders en mijn schoonouders wonen 35 km uit elkaar.
Mijn moeder wil persé dat ik bij hen in de Kempen kom feesten.
Maar wij wonen vlakbij mijn schoonouders van in de 70 en knal tussen ons werk (we willen onze collega's ook vragen) in Brussel en Antwerpen.
De familie komt van over heel 't land, maar vooral provincie Antwerpen en 't Waasland.
't Gaan nog hevige discussies worden dus ...

Bij een andere neef hadden ze overigens gewoon een bus gehuurd voor "onze familie" (die allemaal van dezelfde kant kwam). En de broer, zus en de ouders bleven gewoon slapen (er was een klein hotelletje aan de feestzaal).
Het nadeel daarbij was wel dat het feest echt om 3 uur is gestopt omdat de bus er was en meer dan de helft van de feestvierders dus moest vertrekken.



Mieke
10-11-2012
 Meld misbruik21-11-2012 14:21:39

Wij hadden een hotel gecontacteerd dat onmiddellijk een groepskorting voorstelde. We hebben dit vrijblijvend gecommuniceerd aan onze gasten en daar zijn er heel wat op ingegaan. Het kost inderdaad wat meer voor die personen, maar vele gasten vinden het echt de moeite waard om er bij te kunnen zijn zonder zich te moeten inhouden! En als mensen twijfelen omdat het te duur is, kun je hen altijd voorstellen dat ze een deeltje van hun cadeau afdoen? Hun aanwezigheid is belangrijker dan een goed gevulde envelop denk ik :-)



Keshia
13-7-2013
 Meld misbruik21-11-2012 20:31:23

Dank je voor alle tips !! Veel gelijke gevallekes blijkbaar ;-) We zochten en vonden
de liefde niet dicht-bij-huis, als je't mij vraagt ;-)



jasmien
14-8-2013
 Meld misbruik22-11-2012 20:56:21

Wij wonen in de Antwerpse Kempen en mijn vriend is afkomstig van
Dendermonde, wij gaan waarschijnlijk een bus inleggen in Dendermonde
dat het volk naar Geel brengt en s'nachts op een bepaald uur terug doet en op een
bepaald punt afzet ;-)

grtz


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info