Nu Online
Momenteel zijn er 85 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Een huis kopen en trouwen...

  14-11-2012 20:32:51
Hoi bruidjes!
Wij trouwen in augustus maar zullen waarschijnlijk heel binnenkort een huis kopen.
Ik ben nogal een leek in de juridische zaken en notaris kwesties!
Is het wel interessant om een huis te kopen voor je trouwt. Of maakt dat allemaal niet veel uit?
Iemand in dezelfde situatie (geweest)? Ik wil gewoon vermijden dat we dubbel zoveel notariskosten hebben. Dat we niet nog eens moeten herschrijven bij de trouw.

Tips?

Marlies
10-8-2013
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1766


Sara
15-6-2013
 Meld misbruik14-11-2012 20:41:11

wij hebben 2 jaar geleden een huis gekocht en trouwen volgend jaar.. mét een huwelijkscontract omwille van ons huis en dat komt toch wel op zo'n € 500 kosten.. dus moest ik jullie zijn zou ik me toch eens heel goed informeren bij de notaris! (meestal is zo'n informatiegesprek gratis) eventueel kun je al voor de wet trouwen voor je je huis koopt é! veel succes!



Ann
14-9-2013
 Meld misbruik14-11-2012 20:50:42

Hey Marlies,
ik ben zelf juriste van opleiding en juridisch gezien is je vraag niet zomaar op 1 2 3 op te lossen. Het hangt er vanaf wat voor soort huwelijk je gaat aangaan (wettelijk stelsel, scheiding van goederen of gemeenschap van goederen), op wiens naam het huis zal staan, . . .
Ik zou zoals Sara zegt inderdaad naar een notaris gaan en jouw situatie specifiek aan hem voorleggen.
Groetjes



Michèle
24-8-2013
 Meld misbruik14-11-2012 21:20:56

Wij hebben 2 jaar geleden een huis gekocht en trouwen volgend jaar... Sinds het plannen begonnen is had ik hier nog niet over nagedacht of er iets gaat veranderen... Bedankt voor de tip!



Sarai
1-6-2013
 Meld misbruik14-11-2012 22:43:23