Nu Online
Momenteel zijn er 91 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zwaar bier nodig?

  13-6-2012 20:46:51
Vandaag ben ik eens langsgeweest bij de brouwer (onze catering brengt wel de wijn mee, maar geen bier) en weet nog niet zo goed wat we moeten nemen. Natuurlijk normaal bier, en volgens mijn vriend drinkt zijn familie ook veel witbier, maar hebben we dan ook nog een specialer, zwaarder bier nodig, tripels, duvels, streekbieren, iets in die zijn? Mijn vriend leek dit wel nodig, maar ik heb schrik dat mensen dan iets te snel zat gaat worden, dat we dan teveel verschillende dingen moeten inkopen en het is ook wel behoorlijk duur natuurlijk.

Zelf drinken we allebei geen pintjes, dus ik kan het moeilijk beoordelen. Wat vinden jullie, zwaarder bier nodig of niet?

Eline
7-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1472


Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik13-6-2012 20:51:35

Hier hebben we expliciet aan de feestzaal gevraagd om geen zware dranken (zware bieren zoals duvel, leffe, trapist, ... en zware dranken zoals vodka, bacardi, rum, cognac, ...) te geven. De feestzaal vertelde ons ook dat dit het beste was want dat er op feesten waar dit wel gegeven wordt, het vaak verkeerd afloopt (heel snel heel veel dronken gasten met de nodige ruzies tot gevolg).

Ik zou het dus zeker niet doen...

Groetjes!

Evelien



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik13-6-2012 21:18:31

Wij hebben enkel Cristal Alken, Hoegaarden, Palm en kriek... Niet te zwaar denk ik dus... Maar voor de rest komt er bij ons geen enkel sterke drank binnen (behalve wijn en bier is er geen alcohol). Ik vind dat ook niet nodig om er een leuk feestje van te maken!



kelly
13-7-2013
 Meld misbruik13-6-2012 21:24:50

Standaard worden er op een feest bijna nooit zware bieren gegeven en maar goed ook denk ik, niet alleen voor het budget maar idd ook om TE dronken gasten te voorkomen.
Bij mijn aanstaande in de familie zijn het allemaal grage drinkers maar ik denk niet dat er iemand dat kwalijk neemt als ze enkel pils en/of wijn kunnen drinken.
Ik zou het dus ook zeker niet doen en je er ook zeker niet lastig om voelen, er is nog frisdrank en water ook he dus uitdrogen zullen ze niet doen :-)



Marijke
6-7-2012
 Meld misbruik13-6-2012 21:35:39

Hier ook geen sterkte dranken, gewoon witte en rode wijn, pils, kriek, hoegaarden en palm. Enkel voor mij is er nog rode vodka omdat ik geen bier of wijn drink:)

Groetjes



Eline
7-7-2012
 Meld misbruik13-6-2012 21:43:24

Dankjulliewel voor de reacties, ik ga proberen mijn vriend toch te overtuigen om het bij gewoon bier en witbier te houden ;-)



lien
4-5-2013
 Meld misbruik13-6-2012 21:50:41

Mijn vader drinkt graag Duvel, dus dit zal er bij ons zeker zijn ook al omdat dit in het drankenpakket zit. En Leffe ook geloof ik.
Ik heb hier geen enkel probleem mee.



Raïssa
28-12-2012
 Meld misbruik13-6-2012 21:53:28

Ik gooi hier ineens mijn vraag ook bij want wij twijfelen hier ook nog over. In de forfait zit jupiler, kriek, rode & witte wijn, cola, cola light, water (plat en bruis), cava, fruitsap. En dat vind ik nogal magertjes, toch voor de bierdrinkers. Wij hadden nog graag Omer, Leffe en Duvel bijgegeven, maar zitten ook wel in met de mannen waarbij deze net iets te vlot binnen gaan.
Wat denken jullie?



Els
30-6-2012
 Meld misbruik13-6-2012 22:10:43

Wij voorzien 3 soorten iets zwaardere bieren maar geen grote hoeveelheden ervan. op is op (wij voorzien deze zelf omdat de drankenman die specifieke bieren niet in hun assortiment hebben). We zijn zelf geen pilsdrinkers maar lusten wel een trappistje :-) We zien het meer als 'proevertjes' omdat het bieren zijn met een persoonlijk verhaal achter.
Sterke drank doen we zeker niet.

Voor de wijnen, waters en frisdranken werken wij met iemand die de overschot gewoon terug neemt. Heel gemakkelijk, want ik ben heel moeilijk in het juist inschatten voor grotere groepen.

Groetjes en geniet van de laatste voorbereidingen :-)

Els



Kelly
11-8-2012
 Meld misbruik13-6-2012 22:46:43

Bij ons zal er Jupiler, Vedett, Duvel en blonde leffe te verkrijgen zijn.
Maar op is op.
Enkel van Jupiler voorzien we wel een grotere hoeveelheid.



Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik14-6-2012 8:00:32

Bij ons ook Duvel, Leffe... Mijn papa zou anders maar triest zijn ;)



ilse
7-8-2010
 Meld misbruik14-6-2012 12:19:11

Bij ons was zwaar bier een must aangezien wij dit beide graag drinken. Wij hebben enkel beslist om de echt sterke drank niet te nemen want daar wordt je vlug zat van, met bier valt dat nog mee hoor.
Als je bier wil voorzien kan je best sowieso een pilsbier, een witbier (hoegaerden) en een kriek voorzien. Als je zwaarder bier zou pakken dan duvel en dan nog eventueel licht+donker abdijbier (type leffe of grimbergen). Dan heb je voor een trouwfeest al meer dan genoeg hoor.
Ik zou sowieso zwaar bier voorzien maar dat is een heel persoonlijke keuze.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...