Nu Online
Momenteel zijn er 190 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodigingen vermelden grootouders

  25-4-2012 18:19:26
Hallo iedereen,

ik ben momenteel bezig om onze uitnodigingen te maken en zit wat in de knoop met het vermelden van de grootouders.
Eerst gingen we dit niet doen, maar blijkbaar verwachten mijn vriend zijn ouders dat we de grootouders vermelden op de uitnodiging, want dit zou niet in goeie aarde vallen bij de grootouders.

Maar een klein probleempje: ik heb geen grootouders meer.
Dus kan ik voor mijn kant enkel mijn ouders vermelden en staat er langs de andere kant mijn vriend zijn ouders, grootouders langs zijn vaders kant en ook nog zijn mémé langs zijn moeders kant.

Dus niet echt een evenwichtige verdeling en weet ik weet niet echt hoe ik dit mooi kan zetten op onze uitnodiging.
Wat zouden jullie doen hiermee? Ik vind het nogal een groot verschil dat ik maar enkel mijn ouders kan vermelden en dat bij mijn vriend er wel 5 nemen vermeld moeten worden.

Groetjes,
Aurelia

Aurelia
6-7-2012
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1957


Eline
23-6-2012
 Meld misbruik25-4-2012 19:54:14

Ik vind persoonlijk dat je er dan best geen grootouders op vermeld, ik zou ook niet weten waarom dat die mee op de uitnodiging moeten staan? Ouders is toch meer dan genoeg indien het dan toch iets traditioneler moet zijn. Betalen de grootouders soms het feest mee? Zoja, kan ik hun redenering nog volgen, zo nee, dan vind ik het helemaal absurd. Moest ik in jouw situatie zijn, GEEN vermelding grootouders uit respect voor het feit dat jij jouw grootouders al hebt moeten afgeven!



Aurelia
6-7-2012
 Meld misbruik25-4-2012 19:58:04

Hey Eline,

nee zijn grootouders betalen niet mee voor het feest.
Maar zij zien dit blijkbaar als uiting van respect.
Nu denk ik er ook hetzelfde van als jij dat zij respect moeten hebben dat ik geen grootouders meer heb.
Maar, wat doe je eraan als zij erop staan dat ze vermeld worden op de uitnodiging en dan zeggen zijn ouders dat het zo moet.
Ik heb mij mijn weten nog geen enkele uitnodiging in mijn handen gekregen waarop grootouders staan. Zelfs mijn broer en 2 zussen hebben dit niet gedaan bij hun huwelijk.

Groetjes,
Aurelia



Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik25-4-2012 20:02:06

Goh, ik vind het ook heel raar om je grootouders te vermelden op je uitnodiging... Het lijkt me meer iets voor op een doodskaartje, sorry! Wat je wel kunt doen bv. is: samen met onze ouders en grootouders kondigen wij dolgelukkig aan dat we op 6 juli in het huwelijksbootje zullen stappen, met een glimlach die nooit voorbij zal gaan... Maar echt de namen vermelden is natuurlijk wel veel... Je kunt ook gewoon onderaan de uitnodiging schrijven: ouders van...: Grootouders van...: Ti's hoe dat je het zelf liever hebt!



Wendy
11-5-2012
 Meld misbruik25-4-2012 21:20:51

hallo
ik heb ook nog nooit gehoord dat je je grootouders moet vermelden op je uitnodiging.
Wij hebben zelfs onze ouders niet vermeld op de uitnodiging. De uitnodiging is speciaal op ons gemaakt.
groetjes



Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik26-4-2012 6:31:28

lijkt me heel raar om die te vermelden, zo heb je een kaart vol met namen en staat er voor de rest nog niks op.
Wij hebben zelfs de ouders er niet opgezet, de ouders gaan (op vraag van mij) zelfs niet vermeld worden in het stadhuis. wel jammer voor mijn vriend zijn fantastische ouders, maar de ik wou me het moeilijk moment besparen, mijn ma komt niet, dus geen vermelding.

Ik zou in jullie geval anders doen zoals Alessia zegt.

succes



ilse
7-8-2010
 Meld misbruik26-4-2012 13:34:50

Op onze uitnodiging werden zelfs onze ouders niet vermeld... wij woonden wel al samen en betaalden ons feest zelf.
Ik zou nooit de grootouders erbij zetten en dat heeft niks met respect te maken, vind ik. En ik vind dat Caroline gelijk heeft, op den duur heb je een kaart vol met namen en niks anders.
Ik zou het gewoon zo uitleggen aan hun: omwille van het feit dat jij geen grootouders meer hebt en de uitnodiging dan heel onevenwichtig zou zijn, worden er gewoon geen grootouders vermeld.
Probleem met trouwen is dat iedereen daar wel zijn gedacht over heeft van hoe het "moet". Niks van aantrekken en gewoon je eigen zin doen, 't is jullie dag tenslotte...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info