Nu Online
Momenteel zijn er 158 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wettelijke voorwaarden bij trouwen in het buitenland

  9-3-2012 15:40:22
Hoi iedereen,

Ik had nog wat technische vraagjes over belgen die in het buitenland trouwen. We zullen nog wel met een notaris praten, en nog eens met de ambassade bellen, maar misschien heeft iemand ervaring hiermee en kan die wat uitleg geven in mensentaal.
Wij gaan in Nederland trouwen als belgen. Ik woon er al een tijdje, mijn verloofde komt er na bij mij wonen. Na heel veel uren van officiële documenten verzamelen, en na best wat stress, is - yes! - eindelijk het huwelijk goedgekeurd en zijn we in ondertrouw. Leuk :).
Maar nu, voor zover wij weten geldt het Belgisch recht voor ons, maar de Nederlandse 'vorm', wat dat ook mag betekenen. Wil dat zeggen dat we moeten huwen volgens één van de Belgische stelsels en dat we ook het voordeel hebben van gemakkelijk van stelsel te kunnen veranderen zonder rechter zoals Belgen kunnen (maar Nederlanders niet)? Wil dat dan ook zeggen dat, omdat wij op een Nederlandse manier moeten trouwen, en dus een Nederlandse trouwambtenaar hebben, dan ook mogen kiezen voor een aanstelling van een persoonlijke trouwambtenaar voor één dag zoals dat van de Nederlandse wetgeving mag? Je hoort, het willen 'the best of both worlds'. Onze aanvraag voor de personlijke trouwambtenaar is alleszins ingediend en wordt op dit moment behandeld door de Nederlandse rechtbank, maar niemand van de ambtenaren kon ons voorlopig vertellen of het zou mogen of niet. Zou dat problemen kunnen geven voor het overschrijven van het huwelijk in België?
Moet de ambassade eigenlijk op voorhand verwittigd worden, of moet je ze aanschrijven als je getrouwd bent? We hebben ze nog niet verwittigd omdat we alle nodige papieren 'gewoon' in België zijn gaan vragen.
Iemand ervaring? Bedankt!

Elke
3-8-2012
Meld misbruik



Reacties: 0 | Gelezen: 1005

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...