Nu Online
Momenteel zijn er 194 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

drie weken voor de trouw en pastoor laat op zich wachten.

  23-11-2011 18:12:34
Hoi hoi,
zoals de titel al laat raden, laat de pastoor op zich wachten.
We vragen al maanden voor een afspraak maar hij geeft maar geen teken van leven.
Enige wat hij gedaan heeft is het misboekje gelezen en wat wijzingen via telefoon door gesproken en that is it!
Heb de wijzigingen dan terug naar hem verzonden via e mail en voorstel tot data...
Echter weer geen teken van leven, we laten voice mail berichten achter ... Maar hij belt niet terug.
Ik word er echt lastig van en ik vind het eigenlijk totaal niet kunnen.

Iemand die dit al ooit heeft meegemaakt of enig advies??
Kan toch moeilijk de Kerk barricaderen.
Stress krijg ik ervan!

sarah
17-12-2011
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1803


Emily
26-5-2012
 Meld misbruik23-11-2011 19:01:21

Ik weet niet hoe een pastoor werkt, maar heeft die geen soort van spreekuur elke week? Mss dat je't zo kan proberen?
En anders zou ik mss eens na een mis de mens opwachten? Tis misschien wat drastisch, maar zo lang is het nu toch ook niet meer, dus vind het wel vreemd dat hij niet antwoordt op al jullie pogingen...



Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik24-11-2011 0:02:48

Normaal heeft de kerk een secretariaat met openingsuren, daar kan je normaal een afspraak maken met de pastoor.

Wij zijn nu eindelijk klaar met de pastoor en hebben toch een keer of 4 geweest.
Hebben jullie al doopbewijzen enzo aangevraagd?
Kzou er vaart achter zetten!!!!
(en ik van dat TOTAAL NIET kunnen!)



sarah
17-12-2011
 Meld misbruik24-11-2011 8:17:23

Hoi Carmen,
ons trouwdossier is al een jaar in orde, daar ligt het niet aan.
Dat was op spoedtempo geregeld. Secetariaat maakt geen afspraken voor huwelijken.. dus dat is ook geen oplossing.
Als hij nu vanavond weer geen teken van leven geeft, gaan we weer een mail sturen en hem zondag na de mis opwachten.




Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik24-11-2011 20:57:01

Pff ja zou ik ook doen!

Wat is dat nu weer een manier voor werken.
Je zou je juist goed moeten voelen bij de pastoor!



Sanne
11-8-2012
 Meld misbruik25-11-2011 9:22:52

Ik heb het aan de hand gehad in mijn vorige parochie een pastoor die maar niet antwoorde voor een afspraak (ondertussen onverwacht ene huis gevonden en verhuisd dus nu zijn de problemen zoiezo van de baan).

Ik heb toen gewoon naar het DEKENAAT gebeld. De deken aan de lijn gekregen en de situatie uitgelegd. Een dag erna had ik meteen antwoord van de pastoor, hij was wat lastig maar ik vermoed dan ook dat hij onder zijn voeten had gekregen.



sarah
17-12-2011
 Meld misbruik28-11-2011 10:50:28

Hoi iedereen,
het opwachten na de mis heeft gewerkt. Ik had in de Kerk eerst een diaken aangesproken en deze heeft ons na de mis direct naar de pastoor gebracht.
Wat bleek hij had alle mails gelezen maar oh wee antwoorden ...
Enfin soit deze vrijdag gaan we dus officieel in de Kerkelijke ondertrouw..
Iemand tips voor dit :)



Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik28-11-2011 11:39:27

Je gaat vragen krijgen zoals dit:

Waarom gekozen om voor de kerk te trouwen
Wat vinden jullie belangrijke waarden in een relatie
....
Tlijkt wel een mini-examen :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info