Nu Online
Momenteel zijn er 117 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Wie krijgt allemaal een uitnodiging?

  30-9-2011 8:22:01
Hallo iedereen,

Ik zit met een vraagje:
Mijn schoonmoeder wil voor de receptie een 25 tal collega's uitnodigen.
Helaas heb ik maar 100 uitnodigingen besteld, er van uitgaande dat er minder mensen gingen komen.

Mijn vriend bv zal op zijn werk 1 uitnodiging hangen aan het prikbord, ik zal waarschijnlijk hetzelfde doen. Of via email.
Kan ik hetzelfde verwachten van mn schoonmoeder? Of zou ik voor iedereen een uitnodiging moeten voorzien? Ik heb ook (nog) geen adressen van die mensen, wel van diegenen die naar het avondfeest komen. Voor hen heb ik dus wel een uitnodiging voorzien.

Hoe doen jullie dat?

Fleur
17-12-2011
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1645


Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik30-9-2011 8:32:15

Hoi,
Bij ons kreeg iedereen een afzonderlijke uitnodiging. Zo hebben ze thuis een overzicht van de adressen en uren. Om misverstanden (en storende telefoontjes de dag van jullie huwelijk te vermijden)



Lesley
15-10-2011
 Meld misbruik30-9-2011 9:31:27

Dat is inderdaad wel ineens een groot aantal meer hé! Zou je schoonmoeder die dan bekostigen?
Ik heb het uit beleefdheid ook wel gevraagd aan mijn ouders en schoonouders of zij bepaalde mensen hadden die ze wilden uitnodigen, maar dit was niet het geval.
Ivm de uitnodigingen, hier is er op het werk ook maar eentje uitgehangen geweest, mijn toekomstige wou niet voor iedereen apart eentje maken, we hebben het wel goed vermeld dat er een uitnodiging hing en dat ze het eens moesten lezen en antwoorden.



Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik30-9-2011 9:37:19

De genodigden van het avondfeest kregen allemaal per koppel een uitnodiging.
Mijn collega's worden op de receptie uitgenodigd...
Maar daar geef ik ook maar 1 uitnodiging.
(Uit ervaring weet ik dat degene die gaan komen sowieso samen rijden, dat is ook al gebeurd in het verleden).

Als het natuurlijk voor het werk is van je schoonmoeder is het mss moeilijker...
Ik zou het gewoon met haar bespreken?! Mss heeft ze er helemaal geen problemen mee om maar één uitnodiging te gebruiken?
En als je het niet goed durft aan te kaarten; kan je mss aan je partner vragen het om zich te nemen :)

Veel succes



Fleur
17-12-2011
 Meld misbruik30-9-2011 9:55:35

Voor het avondfeest heb ik sowieso voor iedereen een uitnodiging voorzien. Voor de receptie had ik nog geen idee hoeveel mensen er kwamen.
Ik ga het eens laten aankaarten door mn verloofde :-)



Eline
7-7-2012
 Meld misbruik30-9-2011 10:22:08

Normaal hoort iedereen die uitgenodigd is, ook een uitnodiging te krijgen. Als je dit niet lukt en het oplost met een uitnodiging op het prikbord, dan is ook effectief de volledige groep uitgenodigd en stuur je best iedereen ook een mailtje om te bevestigen dat ze zeker uitgenodigd zijn. De adressen kun je vragen, of je kunt vragen aan je schoonmoeder om die uitnodigingen zelf te verdelen, maar je wel een lijst te bezorgen met namen.

Belangrijker lijkt me dat jullie een goed zicht krijgen op hoeveel volk er ongeveer gaat zijn, dat is toch belangrijk voor de planning. Maak een lijstje en bereken ook hoeveel dit jullie ongeveer zal kosten, kwestie om voorbereid te zijn op de factuur.



kim
7-7-2012
 Meld misbruik30-9-2011 16:36:38

Ik snap niet echt waarom je schoonmoeder een 25tal collega's van haar wilt uitnodigingen...
Kennen jullie die mensen ??? Zo kan je iedereen beginnen uit te nodigen natuurlijk.
Tenzij je schoonmoeder de receptie voor die mensen betaald natuurlijk, dan kan je er weinig op zeggen.
Mijn ouders nodigen 3koppels beste vrienden uit voor het avondfeest, maar ik ken die mensen ook dus die zijn welkom natuurlijk.

Als je niet toekomt met je uitnodigingen kun je er altijd laten bijmaken hé, of via een 'goedkopere manier' zoals vistaprint ... Maar ik zou het persoonlijk toch leuker vinden om zelf een uitnodiging te krijgen, dan dat ik het op een prikbord moet lezen :-)

Succes! :)



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-9-2011 17:59:38

Bij ons ook géén collega's van de ouders! Als je daar mee moet beginnen, waar eindig je dan?!
Ik snap wel niet goed dat je al uitnodigingen hebt besteld, terwijl de gastenlijst precies nog niet op punt staat... :s


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info