Nu Online
Momenteel zijn er 96 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verrassing bruidskindjes - snoep in welke zakjes? Wat geschikt voor welke leeftijd?

  14-9-2011 12:30:49
Dag mede-bruidjes,

voor de kindjes in de familie willen we graag een verrassing voorzien wanneer we uit het gemeentehuis komen na de trouw voor de wet. Het gaat om 5 kindjes: eentje van 3.5 jaar, twee van +/- 2.5 jaar en twee baby's (eentje van 1 jaar en eentje van 6 maanden). Voor de drie oudste zorgen we voor een bellenblazer, voor de twee kleinste een soort van knuffelig polsbandje dat een beetje rammelt. Ik heb zelf nog geen kinderen, dus het is moeilijk voor mij om in te schatten wat we hen kunnen geven. Ik wil het ook niet aan mijn (schoon)zussen vragen, want ik wil graag dat het voor hen ook een verrassing is (dit wordt normaal niet gedaan in onze familie).

Om een lang verhaal kort te maken: passen deze cadeautjes bij de leeftijd? Hebben jullie nog andere suggesties? Aan de grotere willen we ook graag snoepjes geven. In wat voor zakjes steken jullie die? En hoeveel ongeveer? (ik wil ook niet dat ze dit in al hun enthousiasme allemaal opeten en dan een beetje ziek zijn).

Bedankt voor jullie reacties,
Hanne

Hanne
1-10-2011
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1822


Carmen
12-1-2012
 Meld misbruik14-9-2011 12:43:09

Ik ga gewone doorschijnende zakjes vullen met hartjessnoepjes denkik. De kleinste kindjes bij ons zijn baby's en dan is de jongste 4 dus hier gaan snoepjes wel.

De enige die kadootjes goed moet zijn jullie! Maar ik denk dat ze daar wel blij mee zullen zijn



Veronique
16-6-2012
 Meld misbruik14-9-2011 13:05:40

ik vind dat wel een ferm idee voor iemand zonder kindjes hoor, chique bedacht !



Sophie
15-9-2012
 Meld misbruik14-9-2011 13:10:02

Goeie keuze Hanne!
Over de snoepjes: Ik zou dat steken in zo van die celofaan-zakjes zoals waar je bij de bakker chocolaatjes in koopt ofzo (ik zoek een beter voorbeeld, maar vind even geen). Dat kan je kopen bij de AVA, kost niet zo veel. Je moet dat zeker niet te vol doen. Zelf dacht ik daar nog een ballon met helium en een lint aan te hangen (zowel aan de snoepjes als aan de cadeautjes), gewoon omdat dat leuk en feestelijk oogt en de kindjes dat ook wel cool zullen vinden.

En voor de rest: Gij doet dat goed meiske! Als ge zelf niet aan het trouwen waart, zou ik u vragen mijn trouw te regelen ;-) Keep up the good work ;-)



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik14-9-2011 14:16:15

De bellenblaas is een super idee, daar zijn alle kindjes zot van. Ik heb geen idee wat je met de polsbandjes bedoelt?

Snoepjes zijn ook altijd gegeerd door kindjes en het is goed dat je eraan denkt dat ze zich niet ziek mogen eten, maar dat is toch wel de verantwoordelijkheid van de ouders hoor ;-) Als mijn zoontje ergens een zakje snoep krijgt, weet hij dat hij die niet allemaal in een keer mag opeten, dat is erin gehamerd.
Persoonlijk vind ik die cellofaanzakjes ook het meest geschikt. Je kan die overigens ook bij Makro krijgen, ze zijn echt niet duur en bestaan in verschillende formaten. Als je die halfvol doet, is dat meer dan genoeg. Een ballon eraan is ook altijd een goed idee, want daar zijn kinderen ook gek op.
Ik zou echter de ballon niet vullen met helium, zoals Sophie voorstelt. De meeste (kleine) kindjes laten die vrij snel vliegen en dat zijn soms drama's. Bovendien kunnen ze niet spelen met zo'n ballon, wèl met eentje die door mama of papa opgeblazen is.

-x-



Sophie
15-9-2012
 Meld misbruik14-9-2011 14:23:00

Da's waar... Een ballon met helium wil al eens gaan vliegen... Maar een opgeblazen ballon hangt ook maar te hangen naast dat zakje of cadeautje, dan is het mooie effect van cadeautje met lint en hoog daarboven een ballon weg... Enfin, ieder doet er het zijne mee hè :-D Ik ga alleszins het idee van Gitte meenemen en misschien ook een lege ballon aan de strik van het cadeautje vastmaken... Wij bruiden moeten nogal eens compromissen kunnen maken hè ;-)



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik14-9-2011 15:01:47

Ik weet dat je het weer niet kan voorspellen, maar pas een beetje op met welke snoepjes dat je kiest voor in het zakje. Een vriendin van ons had mini-smarties erin gestoken. 't Was echt mooi gedaan, heel kleurrijk, maar helaas plakte alles doordat het zo warm was. En mijn kids zagen er dus binnen de kortse keren heel "mooi" uit.

Het idee van die bellenblaas is echt super, hoor. Wordt ook vaak gegeven ipv doopsuiker, en 't is echt een zéér gegeerd iets. :-)
Ik heb ooit een site gevonden met allerlei verschillende vormen van bellenblaas. 't Is misschien een te lange levertermijn voor jullie, dat weet ik niet, maar ik zoek hem even op.



Sophie
15-9-2012
 Meld misbruik14-9-2011 15:04:53

Oh Katrien, dat wil ik ook wel weten! Ik heb nog een jaar, dus voor mij zal die levertermijn wel in orde komen ;-)



Katrien
20-4-2013


Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik14-9-2011 15:15:14

Hey Sophie,
Ik vind het wel leuke vormpjes. Wij gaan het niet kunnen gebruiken, want het is in de vriendenkring al vaak gegeven bij geboortes. En dan is het ni meer origineel, hé. ;-) We zullen goed moeten nadenken wat we daar nog gaan doen, want we hebben zelf al 2 kinderen, iedereen in de vriendenkring is al getrouwd, de meesten hebben ook al minstens 2 kids,... Dus als we nog origineel uit de hoek willen komen, zullen we héél goed moeten nadenken, vrees ik.



joke
13-8-2011
 Meld misbruik14-9-2011 15:34:01

Hey,

ik heb een dochter van 2,5 en belleblaas vind ze helemaal fantastisch, een lekstok is ook heel geliefd en daar zijn ze ook meteen even zoet mee, ik had onze bruidkindjes voor de kerk beiden een lekstok gegeven voor in de kerk dan hadden ze iets te doen want voor een kind duurt dat erg lang, of gewoon een zakje met van die mini koekjes in best zonder chocolade, ze vinden het leuk op die leeftijd dat ze dat zakjes zelf kunnen houden en er wanneer ze willen koekjes kunnen uitgraaien, en zonder chocolade is die dag met de mooie kleren toch wel belangrijk he.
veel succes



Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik14-9-2011 16:10:18

Hey,

bedankt voor jullie reacties en tips, hiermee kom ik al heel wat verder! Ik ben heel blij te horen dat de bellenblazers dus een goede keuze zijn :o) Ik ga nog eens nadenken over die ballon, met of zonder helium. Ik denk ook dat ze die gaan laten vliegen, maar zoals Sophie ook schrijft, eentje zonder helium hangt er ook maar wat zielig bij. Hoewel, de kindjes geven daar waarschijnlijk niet om!



Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik14-9-2011 16:15:08

Ken je misschien iemand die vormen kan maken met een ballon? Dus met zo van die lange ballonnen, hé.
Vermits het maar over 5 kindjes gaat, kan je misschien vragen om zo'n speciale ballon te plooien, en daar dan een bellenblaas aanhangen?
Dan hebben ze een :
- leuke ballon
- ze kunnen ermee spelen
- én een bellenblaas

Ik zou daar in ieder geval héél blij mee zijn. :-):-)



joke
13-8-2011
 Meld misbruik14-9-2011 16:24:26

Ik doe vaak gewoon een patte ballon in de snoepzakjes hoor, een kind weet heel goed waarvoor dat dient, vind dat superleuk en die is rap door iemand opgeblazen he



Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik14-9-2011 20:22:47

Ons zoontje is 2,5 dus ik kan me perfect inleven :-)

Je kan zo'n koekendoosje kopen vb van Plop, Bumba enz en dat volsteken met lekkers
Vitabis heeft van die kleine koekjes die je al van heel jong mag eten
het doosje kan je nadien nog jaren gebruiken
eventueel een klein doosje smarties, dan kunnen ze zich er al ni ziek in eten...

een boekje is ook heel leuk voor kids, een pluchen krisp-boekje voor de babies en een kartonnen boekje voor de grotere
bij Ikea hebben ze ook vingerpopjes, goedkoop en leuk voor kids


je kan eventueel alles in een groter zakje steken, samengebonden met een mooie ballon ofzo...





Sophie
2-6-2012
 Meld misbruik15-9-2011 20:26:33

Hoi,

voor de allerkleinste kindjes kan je mss ook een vitabis koek in zo'n cellofaanzakje steken en dan eventueel met een kartonnen etiketje zoals snoepzakjes in de winkel.

Een vriendin heeft dit gedaan voor de babyborrel, vond dit heel tof, dat er voor de allerkleinste ook een lekkernij/cadeautje was.

Dat polsbandje is ook wel super gevonden.
Een erg creatieve geest hoor, chapeau!

Groetjes
Sophie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...