Nu Online
Momenteel zijn er 43 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ontmaskeren van fake identiteiten of niet? (Vervolg 1)

  9-9-2011 17:16:51

Beste bezoekers,

Zo veel reacties had ik niet verwacht! Om het overzichtelijk te houden zal ik met vervolgberichten werken.

We zullen alles in het werk stellen om verder misbruik in de toekomst te voorkomen. Ook zal ik juridisch advies inwinnen om te weten te komen of ik namen bekend kan maken.

Wat ik wel al kan zeggen is dat onze adverteerders zich hieraan niet schuldig maken. Dus als je iemand geboekt hebt die hier op de website staat moet je je hierover geen zorgen maken. Het zijn vooral handelaars die proberen te profiteren van de bijdragen die de adverteerders hier betalen en die al het mogelijke doen om de gebruiksvoorwaarden ivm reclame te omzeilen.

De accounts die gelinkt geweest zijn aan betreffende fotograaf werden allemaal geblokkeerd. Echter op ip-nummer kunnen we niet blokkeren omdat een ip-nummer in vele gevallen niet hetzelfde blijft en er middelen genoeg zijn om dit te omzeilen. Intussen maakte hij reeds een nieuwe account aan, welke wij opnieuw blokkeerden.

Ik kreeg intussen veel berichten van mensen die schrik hebben om hun fotograaf vast te leggen. Dit is eigenlijk niet nodig. Als je je goed voelt bij de fotograaf die je op het oog hebt, dan moet je er voor gaan. Het is niet zo dat mensen opgelicht worden, het gaat hem enkel over het feit dat hij op een oneerlijke manier handel drijft.

Ik hou jullie op de hoogte,

Pascal


Redactie

Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 2074


Thierry

 Meld misbruik9-9-2011 20:50:21

Pascal,


Controleer ook eens de gastenboeken? Volgens mij is het ook mogelijk om hier valse getuigenissen achter te laten.

Zelden wordt er bij een handelaar iets in het gastenboek van zijn profiel hier geschreven, hoeveel tevreden klanten ze ook mogen hebben. Maar plots zie je een handelaar met tientallen referenties, terwijl hij alleen werkt?!

Keep up the good work!


Groeten
Thierry
www.trouwfuif.com




Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik11-9-2011 17:01:06

Beste,
Ik vind dit alles wel een goeie zaak, ons huwelijk is een hele tijd geleden ,maar toen 2 jaar geleden viel het me al op dat er "heel toevallig" altijd mensen de hemel in geprezen werden en andere de grond in gedrukt



Ludo

 Meld misbruik12-9-2011 8:43:25

Pascal,

Ik steun je voor 200% !!!!!



Sofie

 Meld misbruik12-9-2011 10:08:00

Ik heb eerlijk gezegd de daver op het lijf... Wij hebben een fotograaf geboekt, maar ik zou écht niet willen dat het zou gaan om de persoon waar het hierom gaat. Als iemand zeker is van zijn stuk, kan die mij dan eventueel een PB sturen? Alvast bedankt!



Patrick

 Meld misbruik12-9-2011 12:10:39

@Sofie,
Zoals Pascal al beweerd heeft. Het zou NIET gaan over de fotografen die rechts in de kolom adverteren. Dus als je daar iemand van geboekt hebt is er zowiezo geen enkel probleem.

Indien het iemand is die niet adverteert hier, heeft het ook niets te maken met de fotografische kwaliteiten van de betrokken persoon. Dit is een kwestie van je goed voelen bij de stijl van je fotograaf. Het gaat hier enkel over het aanmaken van verschillende accounts als bruidje en reclame maken voor zichzelf, maar zeker over het zwartmaken van anderen. Dat heeft Pascal in een vorige topic ook zo meegedeeld.





Leentje

 Meld misbruik12-9-2011 13:15:13

Beste Pacal,

Ik las toevalligerwijs als één van de eerste deel I van dit topic. Heel het weekend zat ik zonder internet en kon ik het topic niet volgen. Gisteravond kon ik terug inloggen, en wat verschoot ik me een bult dat er reeds meer dan 100 reacties waren!

De eensgezindheid is groot!
Zowel ik als andere mensen op het forum kregen al mails met de vraag zijn naam te onthullen. Ik antwoord dat dat niet mijn taak is, en dat zal ik ook volhouden.
Ik ben niet de enige die weet over wie het gaat, blijkbaar zijn er ook een aantal collega fotografen die direct wisten over wie het ging.

Jullie zijn hier al lang mee bezig, en je weet dat je op mijn steun kan rekenen. Maar wat we inderdaad moeten vermijden (net zoals Joke in deel 1 zegt), is dat er een privé berichten stroom ontstaat waar misschien weer verkeerde namen worden doorgespeeld, want dan zijn we gewoonweg geen stap verder.

Blijkbaar weten vele mensen het, en velen hebben ook een vermoeden.
Ik hoop dat deze heisa niet gewoon is opgestart, maar dat de mensen waarvoor deze site er is, bruiden en bruidegommen, eindelijk ook te weten komen welke personen (al kan ik enkel meespreken over die welbepaalde fotograaf), hier de onderkruipers zijn.

Veel collega fotografen hebben al op deze post gereageerd. Laat dit in de eerste plaats een boodschap naar de bruiden en bruidegommen zijn, maar ook naar de fotografen, zij die hun zaak op een eerlijke manier verdedigen, betalend lid of niet betalend lid, en terug een beetje gerust kunnen worden dat één of andere onderkruiper hen niet meer gaat kunnen boycotten....

amen.




Bavo

 Meld misbruik8-5-2012 10:30:23

Beste

Als ik je gebruiksvoorwaarden nalees, zie ik geen enkel probleem om de persoon in kwestie een factuur te sturen voor het maken van reclame.

"Handelaars die geen betalend abonnement hebben en die reclameberichten (zie definitie hieronder) plaatsen op het forum of berichtensysteem zijn een advertentievergoeding verschuldigd aan Mediatrends van 75 euro exclusief BTW per bericht. Onder reclameberichten wordt verstaan elk bericht die producten en / of diensten promoot of ernaar verwijst, ongeacht of deze gratis dan wel betalend aangeboden worden of worden aangeboden door een vzw, inclusief het plaatsen van een hyperlink naar of het verwijzen naar websites met een commercieel karakter, inclusief het verwijzen naar zijn/haar hoedanigheid als handelaar of dienstverlener. WijTrouwen.com zal melding geven aan Economische Zaken indien er een vermoeden bestaat dat iemand producten of diensten aanbied in 'het zwart' of in strijd is met de wet op de handelspraktijken. Mediatrends behoudt het recht om inhoud van de website te verwijderen zonder zijn motivatie hiervoor kenbaar te maken."

Iemand financieel treffen is meestal de meest effectieve manier om misbruik te stoppen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...