Nu Online
Momenteel zijn er 90 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

prijzen?!?

  31-5-2003 13:03:45
Hallo iedereen!!
Ongeveer een half jaar geleden werd ik ten huwelijk gevraagd en hebben we een datum vastgelegd, nu dat de datum naderd lijkt mijn verloofde een beetje angstig te worden, het probleem is dat we net samen een huisje hebben gekocht en dat we moeilijk kunnen inschatten of er budget zal zijn om alles te financieren... onze datum is 26/06/2004 dus tijd om een zaal vast te leggen... Mensen die me een ruwe schatting kunnen geven en enkele ideeën om er een budget vriendelijke maar toch onvergetelijke schitterende dag van te maken zijn van harte bedankt, anders vrees ik dat we onze dag zullen moeten uistellen...en dat zou ik zéér jammer vinden.

Bedankt!
Laila

Laila
16-7-2005
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 970


Sarah
27-9-2003
 Meld misbruik5-6-2003 13:20:07

hallo, ik denk dat de prijs van een trouwfeest heel erg afhankelijk is van welke stijl je wilt. als je een klassiek feest wilt (met receptie en avondfeest) zal je een redelijk budget moeten vooropstellen. je kunt natuurlijk ook een kleiner feest geven, dat je minder zal kosten. persoonlijk vind ik een uitgebreide receptie wel leuk of een dansfeest met broodjes voor de genodigden. het moet misschien niet zo uitgebreid zijn en je kan je zaalkeuze eraan aanpassen, want wanneer je geen diner geeft, heb je niet noodzakelijk een klassieke zaal nodig. De klassieke zalen vragen geen zaalhuur, maar dat zit vervat in hun prijzen voor eten en wijn (die meestal heel erg duur is). als ik van jullie was, dan zocht ik een toffe zaal, waar je zelf een traiteur kan kiezen en ervan maken wat je zelf wilt, want al die klassieke zalen zitten dikwijls zo vast aan bepaalde voorwaarden en aan bepaalde concepten! veel succes Sarah



hannie
17-6-2004
 Meld misbruik10-6-2003 15:44:17

wat denk je van een bbq in eigen tuin of op een locatie waar een tuin is met een leuke zaal voor het geval het mocht regenen. goedkoper dan diner, receptie en feest en toch compleet.
groetje hannie



Gitte
9-1-2004
 Meld misbruik17-7-2003 14:56:40

Laila, wij hebben ongeveer hetzelfde "probleem" en er zijn inderdaad enorm veel mogelijkheden en prijsklassen voor huwelijken. Ons maximale budget was 200.000 Bfr (een kleine 5.000 €) en voor feestzaal, buffet, drank en DJ besteden wij ongeveer 50 € per persoon. Het is mogelijk om het met minder te doen. Zo stelde de man van onze feestzaal bijvoorbeeld voor om een "frituurbuffet" te houden, kleine gefrituurde hapjes en dat kon voor ongeveer 10 € per persoon. Zelf hebben wij ook alle opties bekeken en er over nagedacht om met ouders en getuigen te gaan eten en nadien een drink te geven voor vrienden, collega's en kennissen, maar uiteindelijk bleek dat bijna even duur als een volledig feest. Een bescheiden feest thuis met traiteur of een BBQ is natuurlijk ook een optie. In Turnhout kan ik de Kapelhoeve aanraden als feestzaal omdat de baas zelf tijd maakt om alles te bespreken en absoluut begrijpt dat niet iedereen veel geld kan uitgeven aan een feest. (tel : 014/41 28 06) Een themafeest is ook een optie en dan denk ik bijvoorbeeld aan Italië (lekker eten en goedkoop) Verder nemen wij geen fotograaf maar vragen een studente fotografie. Dit is ook al goedkoper, maar er is natuurlijk het risico dat je niet helemaal tevreden bent over het resultaat. We gaan wel met de familie een paar foto's laten nemen bij een fotograaf in zijn studio, maar ook dat is alweer een hele besparing omdat je die man/vrouw niet de hele dag moet inhuren. Hopelijk heb je iets aan heel deze uitleg en ik wens je veel succes !



bart
30-12-1899
 Meld misbruik18-8-2003 20:55:23

hallo je vraag van prijzen is heel terecht want ons feest ging ook enorm oplopen in de prijs.we deden enkele besparingen en dat was op de dj ook het geval evenals de zaal.ons feest ging door in gent in braemhof en dat wviel eigenlijk tegen maar de dj was partysound en die was machtig.die werkt voor zijn geld,komt overal en is zeker niet duur en maakt echt veel werk in de voorbreiding van een feest met ultramodern discobar.succes



bianca
10-12-2004
 Meld misbruik20-8-2003 15:25:37

hoi..je kunt t zo duur maken als je zelf wilt.bij veel zalen betaal je geen zaalhuur TIP trouwjurk kun je ook tweedehands kopen of huren of muisschien wel van iemand lenen....laat bij verschillende zalen &bedrijven waar je iets nodig hebt,een vrijblijvende offerte maken.kan veel verschillen....veel mensen geven thuis een feestje....je kunt bij verschillende bedrijven n partytent huren,voor in de tuin,zelf leuk versieren met balonnen slingers,fakkers etc.je kunt een buffet bij een cateraar bestellen.net zoals hangtafels-drank kun je bestellen ,wat over is nemen ze terug.misschien ken je iemand die dj is of zet je sterio in de tuin.vraag je moeder of ze samen met jou de bruidstaart maakt!!!&misschien heeft n bekende wel n leuke auto die je voor n dag mag lenen.vraag of iemand die goed foto's kan maken,die dag voor jullie de foto's kan maken.veel succes groetjes bianca p.s.je uitnodigingen&bedankjes kun je zelf maken<hobby-feestwinkel>



Marjolein

 Meld misbruik29-9-2003 11:13:36

Hallo Laila,

wij proberen ons feest ook zo goedkoop mogelijk te houden. Qua eten en feestformule blijft het een klassiek feest (receptie en avondfeest), maar we huren bv geen auto's. We kennen iemand die een mooie auto heeft die met ons gaat rondrijden en voor de suite vragen we mensen die we kennen die zowat dezelfde auto hebben (bedrijfswagens). De uitnodigingen maken we zelf, gewoon papier en lint kopen in AVA en dan zelf afdrukken. Je ziet het verschil echt niet!
Bloemstukken laten we maken door een tante van mijn aanstaande en mijn trouwjurk en kledij van de bruidskindjes worden gemaakt door een collega van mijn moeder die naailes geeft. Tzijn allemaal ideetjes, ik hoop dat je een oplossing vindt voor je probleem!
veel succes nog!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...