Nu Online
Momenteel zijn er 176 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

naamkaatjes

  31-5-2011 10:46:48
wie helpt ons de knoop doorhakken...werken jullie met naamkaartjes aan tafel of niet
waarom wel?waarom niet?
wanneer jullie naar een feest gaan,vinden jullie het dan leuker een naamkaartje aan tafel te vinden of liever zonder
we werken sowieso wel met aangeduide groep per tafel


ann
2-7-2011
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1513


Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik31-5-2011 10:53:59

hier geen naamkaartjes, we beslissen wie aan welke tafel zit maar daar zoeken ze het zelf maar uit.
alleen de ene tafel waar 'de overschot' bij elkaar zit, ttz mensen die echt niemand anders op het feest kennen zullen we wél een vaste plaats geven zodat we degene die iéts gemeenschappelijks met de andere zouden kunnen hebben naast elkaar kunnen zetten.





Sylvia
15-6-2012
 Meld misbruik31-5-2011 10:54:39

Wij werken wel met naamkaartjes.

We trouwen de vrijdag en aangezien de meesten werken, zal niet iedereen even vroeg kunnen zijn. Als er dan koppels iets later toekomen, lopen we niet het risico dat ze bij iemand moeten zitten die ze niet kennen, of nog erger, niet samen kunnen zitten.

Als je naamkaartjes zet, kun je zelf wat kijken wie je bij wie zet, zodanig dat iedereen bij iemand zit waarmee ze goed overeenkomen en zeker niet bij iemand waar het totaal niet mee klikt.



Filipa
23-7-2011
 Meld misbruik31-5-2011 10:56:18

Hoi Ann,

Wij werken uiteindelijk toch niet met naamkaartjes, omdat we maar met 30 aan tafel gaan.. op het avondfeest zijn er zitjes en stoelen, maar de bedoeling is dat niet iedereen aan tafel zit, maar gewoon iets drinkt, een hapje neemt aan de statafels en dan terug gaat dansen! :-)
Ook omdat mijn schoonzus nog 2 kleine kindjes heeft, en er ook nog twee koppels bij zijn met kleine kinderen, en ze dan vaak op het moment zelf doorschuiven en veranderen enzo tot ze hun "plaats" gevonden hebben, hebben we besloten om dit niet te doen.
Maar als het een groot feest is waar iedereen aan tafel gaat zitten om te eten bijvoorbeeld, dan zou ik dit wel doen. Zo kan je de mensen wat begeleiden en ook eventueel de groepen zelf indelen zodat er zich geen "klikken" gaan vormen. ;-)
Als ik naar een groot feest ga, dan heb ik graag naamkaartjes :-)

Groetjes,
Filipa



ellen
14-4-2012
 Meld misbruik31-5-2011 11:09:34

Hey,

Is inderdaad moeilijk.... Maar persoonlijk denk ik dat het al een zwoegen is om te beslissen aan welke tafel de mensen zitten. Wanneer je dan nog eens effectief aangeeft waar iedereen zijn plaats is om te zitten is het nog meer werk...

Wij hebben dit al gehad op een feest, en had toen de indruk dat mensen toch gaan zitten naast wie ze leuk vinden (was toen een trouwfeest waar alle fam. werden gemengd aan tafel) en toen zijn we willekeurig gaan zitten aan ons tafel nummer (later had iedereen door dat we niet op de juiste stoel zaten. Maar we zijn blijven zitten...

Persoonlijk zou ik jouzelf het werk besparen. Aan een tafel van ca. 10 personen loopt het meestal vlot om gewoon te gaan zitten op een zelf uitgekozen stoel... Als de mensen hun tafel maar weten en vinden....

Groetjes Ellen





Sofie

 Meld misbruik31-5-2011 11:12:02

Wij zullen waarschijnlijk wel met naamkaartjes werken. Zijn namelijk zelf zo naar een trouwfeest geweest waar ze werkten met rechthoekige tafels en wij aan het tafeleinde zaten, naast twee mensen die we nauwelijks kenden, die tussen ons en de rest van de tafel (die we wél kenden) gaan zitten waren. De twee dames praatten dan ook nog erg veel met elkaar over het werk, toestanden waarover wij niet echt mee konden babbelen. Beetje een domper eigenlijk en dat is voor een deel ook de reden geweest waarom we daar zo vroeg vertrokken zijn.

Maar: laat dit je niet tegen houden om geen naamkaartjes te gebruiken. Iedereen doet het hoe hij/zij het ziet hé!



Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik31-5-2011 11:12:40

Ik heb dan weer een hekel aan naamkaartjes. Ik vind het al erg genoeg dat je niet kan kiezen met wie je aan tafel gaat, maar als je dan aan tafel ook nog eens een verplicht vaste plaats krijgt, dat vind ik er echt te veel aan.
Ik snap dat de tafels ingedeeld worden, om het aan tafel gaan een beetje vlot te laten verlopen. Maar ik vind het zelf altijd zo jammer dat je niet altijd zit bij wie je zou willen zitten. (Bij mijn partner in de familie is het gebruikelijk om broers en zussen niet samen aan een tafel te zetten. Maar omdat wij nogal ver van de rest wonen, zien we elkaar niet vaak, dus zouden wij veel liever samen aan tafel zitten.)
Ook al meegemaakt met naamkaartjes, is dat partners gescheiden worden. Dat was ook een ramp, want ze hadden me tussen twee uiterst vervelende mannen gezet. Pfff. We hebben uiteindelijk gewoon zelf gewisseld.

En verder is het natuurlijk minder werk als je niet hoeft te bepalen welke gast waar zit, da's ook nog een voordeel ;-)



Sara
7-7-2012
 Meld misbruik31-5-2011 11:24:14

Wij gaan ook niet met naamkaartjes werken. We gaan vooraf wel bepalen wie aan welke tafel zit, maar wie naast wie wil zitten mogen ze zelf bepalen. We hebben ronde tafels, waardoor iedereen zowiso makkelijker met elkaar kan praten. Wanneer je rechthoekige tafels hebt kan het misschien wel, zoals Sofie zei, handig zijn om naamkaartjes te zetten. Alhoewel het mij echt een hele klus lijkt om ook nog eens te gaan beslissen wie je naast wie gaat zetten. Ik vind het al moeilijk om de tafels in te delen, maar gelukkig hebben we daar nog heel veel tijd voor...



Brenda
10-9-2011
 Meld misbruik31-5-2011 11:35:39

@ sylvia : dat ze later komen hoeft geen probleem te zijn, de tafel ligt bij ons vast, alleen de juiste stoel waar ze op zitten niet. Dus partners zitten automatisch bij elkaar.
De groepen zijn ook zo samengesteld dat de hele tafel elkaar echt ként.
En waar het niet zo is komt er een naamkaartje.

@ sofie : bij rechthoekige tafels is dat inderdaad irritant, wij werken daarom met ronde tafels. Had je niet aan die dames kunnen vragen om te wisselen van plaats of was dat geen optie ?

Groetjes
brenda






stephanie
2-7-2011
 Meld misbruik31-5-2011 12:20:53

Wij zijn ooit naar een bruiloft geweest waar er geen naamkaartjes waren, maar wel een 200-tal gasten - Chaos! Het heeft wel een uur geduurd voor iedereen aan tafel zat.

Wij gaan dus wel naamkaartjes zetten, maar alleen maar voor de vrouwen binnen het koppel en voor de vrijgezellen. Zo kunnen de mensen nog kiezen of ze naast hun partner willen zitten of niet; sowieso zitten ze wel aan dezelfde tafel.

Succes ermee!

Stephanie



Sofie

 Meld misbruik31-5-2011 12:32:00

@ Brenda: wij zijn nogal sociale mensen en ondervonden in het begin het "probleem" niet echt van onze plaats. Om dan tijdens de maaltijd ineens te vragen om te wisselen zonder daar één of andere tactvolle uitleg aan te kunnen geven, was wat moeilijk. Ik denk zelf dat de dames in kwestie zich van geen kwaad bewust waren, wat mij wat raar leek aangezien we een hele tijd "rond" hen gebabbeld hebben met de mensen aan hun andere kant. Maar ja, dat hoort er soms bij op trouwfeesten. :-)



Sonja
6-8-2011
 Meld misbruik31-5-2011 13:22:33

Wij zijn met 150 personen en hebben gekozen voor naamkaartjes omdat we de tafelindeling al gedaan hebben en we dan de personen die graag samen zitten bij elkaar kunnen laten zitten.
Elke tafel heeft een nummer zodanig dat we de mensen laten begeleiden door de ceremoniemeester naar de tafel waar ze bij horen.
Om zelf daar geen kopzorgen over te hebben , hebben wij dat zo geregeld



ann
2-7-2011
 Meld misbruik31-5-2011 13:47:32

Wijzelf zullen met 140gasten zijn....de reden om er wel te zetten zou zijn dat het vlot verloopt,geen chaos en rondgedraai van links naar rechts..je hebt altijd mensen die naar de tafel vliegen(voor een goei plaats)en de mensen die wat afwachtend zijn..zit iedereen dan waar hij liefst wil??om zo dan iets te vermijden dat sofie voorhad!ook kunnen we vrij goed inschatten wie liefst bij wie zit,mensen die bijna niemand kennen,ook daarbij kunnen we vrij goed gokken bij wie ze best te plaatsen...vandaar onze keuze voor wel namen...
Waarom we ze niet zouden gebruiken is om de mensen de vrijheid te geven zelf te kiezen en om onszelf het werk te besparen..
Eigenlijk ben ik meer pro en mijn ventje contra kaartjes...dus hallelujah,wat zal het worden
oja,wij hebben zowel ronde als rechthoekige tafels,ik vind het dan vooral voor de rechthoekige tafels precies makkelijker..bij een ronde zie je sowieso iedereen zitten...moeilijk zenne



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik31-5-2011 14:42:51

Wij hadden er geen (enkel een vaste tafel) en zagen toch dat de mensen dat apprecieerden: aan sommige tafels zaten ze mooi koppel per koppel, aan andere tafels de mannen aan één kant en de vrouwen aan de andere kant. Al naargelang hoe ze het liefste met elkaar babbelden.



Ellen
30-7-2011
 Meld misbruik31-5-2011 22:05:28

Wij eten maar met een 30-tal mensen, maar gaan ook naamkaartjes zetten.
Ik ken mijn familie. Dat is altijd stoelendans en dan zijn we een half uur verder voor iedereen eindelijk zit :o)!
We hebben er wel voor gekozen om geen echte naamkaartjes te gebruiken.
Ik ga op zoek naar leuke theelichtpotjes en ga hierop onze namen en trouwdatum laten drukken. Daarin komt dan een mooie bloem met hieraan de naam.
Nog een leuk aandenken voor ouders, grootouders,...



kim
7-7-2012
 Meld misbruik2-6-2011 10:55:10

Om tafel- en stoelengeschuif te vermijden (want die wilt bij die zitten, maar dan heeft die weer geen plek enzo enzo ...) werken wij per groep.
Wij werken met een thema en zo heeft elke tafel een ander thema.

Dus wij plaatsen iedereen in een groep, en aan die tafel kunnen ze zelf beslissen wie er naast wie zit.

Omdat niet iedereen in onze familie met elkaar overweg kan, weten we dus wie er al zéker niet bij elkaar wil zitten :-)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...