Nu Online
Momenteel zijn er 156 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kennisgeving ipv uitnodiging

  25-4-2006 11:33:41
dag bruiden,

er zijn eigenlijk heel wat mensen (oude schoolvriendinnen, buren van mijn ouders) die we willen laten weten dat we gaan trouwen, maar die we niet echt willen uitnodigen voor ons feest. We zouden hen bijvoorbeeld wel aan t gemeentehuis willen (we trouwen niet voor de kerk), om dan nadien samen een glas te drinken of zo, maar meer niet. Hebben jullie ook uitnodigingen die niet eigenlijk echte uitnodigingen zijn, maar eerder een 'kennisgeving' van jullie huwelijk?
Sommige mensen, zoals de buren van mijn ouderlijke huis, hebben me zien groot worden en ik denk dat die mij ook wel willen zien trouwen. Maar om ze nu op het avondfeest of dansfeest te vragen, dat gaat me dan weer wat ver. Hebben jullie dezelfde bekommernis? Hoe lossen jullie dat op? Ik wil ook absoluut niet dat die mensen met een geschenk komen, dat is echt niet de bedoeling...

katrien
28-7-2006
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1923


Ann-Sophie
9-9-2006
 Meld misbruik25-4-2006 11:59:08

Hallo,

Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik ken ook wel redelijk wat mensen die ik wil in kennis van ons huwelijk stellen zoals bvb enkele ex-collega's, huidige collega's maar ik zou ze ook niet meteen op receptie of feest willen vragen omdat de band nu niet zo hecht is.
Ik denk wel dat sommigen onder hen graag naar de kerk zullen komen.

Wij hebben zelf een uitnodiging gemaakt en zouden dan gewoon drie verschillende soorten tekst hebben : kennisgeving, voor receptie en voor het feest.

Wat is jullie mening hierover ?

Groetjes
Ann-Sophie
09.09.06



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik25-4-2006 12:18:01

Wij hebben hier ook over getwijfeld. Mijn moeder wou dit absoluut zo doen, enkel een kennisgeving naar heel verre familie en kennissen.

Maar tegenwoordig wordt dat echt niet meer gedaan. Ik zou me persoonlijk licht beledigd voelen. Dan is het net of je mag wel iets geven, maar bent niet op de receptie of het feest uitgenodigd. Het is je natuurlijk niet om een cadeau te doen, maar zo komt het vaak wel over.

Wij hebben het dus maar zo gelaten...

Groetjes,
Lindsay
06/05/06



Veerle
27-5-2006
 Meld misbruik25-4-2006 13:27:47

Wij trouwen binnen een goede maand. Wij hebben zelf onze uitnodigingen ontworpen en hebben 3 soorten kaartjes gemaakt: eentje ter kennisgeving, receptie en avondfeest. We hebben één algemene uitnodiging waar onze ouders opstaan en waar en wanneer we trouwen. Op het kaartje van kennisgeving staat enkel ons adres. Het envelopje (want we vragen geld als cadeau) hebben we verwijderd. Op deze manier laat je de mensen weten dat je gaat trouwen, zonder hen daarvoor geld te vragen. Wij krijgen hierop heel toffe reacties. Ik heb inderdaad een aantal schoolvriendinnen op die manier aangeschreven waar ik nu minder of geen contact mee heb maar hen wel wou laten weten dat we trouwden. Ondertussen heb ik al weer met 2 van hen een afspraak. Dus ik zou zeggen: zeker doen!!



Ann
20-5-2006
 Meld misbruik25-4-2006 15:12:46

Wij hebben niet dezelfde bekommernis nee. Onze familie is niet groot en wij nodigen de vrienden en buren van vroeger uit op de eerste receptie en daarna diegene die we enkel op het avondfeest willen zien.

ANn
20/5/2006



Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik25-4-2006 16:16:42

Mijn achternicht huwt en ik heb een uitnodiging voor het feest gekregen, maar mijn ouders niets.
Mijn moeder vond dat er toch wel een kennisgeving af kon...
Zij voelde haar wat slecht daarbij. Ze was heel graag naar de kerk gegaan, maar nu lijkt het precies of ze daar niet echt welkom is.
Voor ons huwelijk heeft ze me doen beloven dat ik voor verre familie ten minste zo'n kennisgeving opstuur...

Groetjes,
Fieke
7/07/2007



Astrid
15-7-2006
 Meld misbruik25-4-2006 20:22:09

Hallo,

wij sturen een gewone trouwbrief als kennisgeving. Voor personen die naar de receptie of naar het feest moeten komen, hangt er een extra kaartje bij met een uitnodiging hiervoor. We zetten het adres van de feestzaal ook niet op de trouwbrief zelf maar op de uitnodigingskaartjes.

Groetjes,
Astrid.
15/07/2006



Heidi
24-6-2016
 Meld misbruik25-4-2006 20:40:45

Hallo, ik denk dat het maar heel normaal is dat je niet iedereen kan vragen voor het avondfeest. Je moet ergens een grens trekken. Ook wij hebben voor sommige mensen enkel een uitnodiging voor de kerk. Ze gaan dat zeker appreciëren. In ieder geval veel succes met jullie huwelijk.Groetjes



Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik26-4-2006 12:12:34

Wij hadden ook een uitnodiging met daarin dan verschillende kaartjes voor feest of receptie. Ik heb ook naar een aantal mensen enkel de uitnodiging als kennisgeving gestuurd en heb daar toch leuke reacties op gekregen. Bv. een leerkracht van het middelbaar waar we nogal een goed contact mee hadden is naar onze mis geweest met haar dochter en heeft een mooie kaart gestuurd. Da's toch fijn om die mensen er dan ook bij te hebben. 'k Zou dus zeker een kennisgeving opsturen. En zoals hier al gezegd is, je vermeldt enkel op de kaartjes van de receptie en het feest wat je als geschenk wil.


Groetjes

Sylvie
Sinds 11 maart gelukkig getrouwd!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info