Nu Online
Momenteel zijn er 140 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

dresscode

  25-4-2006 7:45:16
Wij zijn aan het twijfelen of we op onze uitnodigingen voor het avondfeest iets zouden schrijven of de dresscode. Ze moeten niet in het lang komen maar stadskledij zouden we toch graag hebben, we weten van enkele dat als zij naar een feest gaan meestal een goed afgedragen jeans aandoen en dat willen we toch vermijden.
Wat denken jullie


peggy
13.10.2006

peggy
13-10-2006
Meld misbruik



Reacties: 12 | Gelezen: 2168


Katrien
18-8-2006
 Meld misbruik25-4-2006 8:48:17

Waarom zou je dat niet doen? Gewoon dresscode: stadskledij
Da's toch niet meer dan normaal?



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik25-4-2006 9:23:36

Hey,

ja, als je dat op voorhand al weet, dan moet je dat er gewoon bijschrijven... Of laten voelen aan de mensen in kwestie, wat wij gaan doen.

Groetjes,
Lieve



Phyllis

 Meld misbruik25-4-2006 12:16:43

wij schrijven dresscode: feestelijk

groetjes,
Phyllis



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik25-4-2006 12:20:54

Ik vind dit eerlijk gezegd niet kunnen.

Laat de mensen toch aandoen wat ze willen. Ik wil niemand verplichten iets aan te doen tegen hun zin. De meesten hebben toch wel het verstand om ietwat deftig naar een trouwfeest te gaan.

Maar ik wil zeker geen stijve bedoening en wil de mensen niet ambetant maken. Dus voor ons zeker geen dresscode.

Groetjes
Lindsay
06/05/06



Marjolijn
9-9-2006
 Meld misbruik25-4-2006 12:32:02

Voor mij maakt het niet uit hoe de mensen gekleed zijn. Ik wil gewoon dat ze zich goed voelen en als dat in een jeans is dan is dat voor mij perfect.

groetjes,

marjolijn



Catherine
27-5-2006
 Meld misbruik25-4-2006 13:07:56

Het is JULLIE feest en als jullie geen jeans willen, dan moet je dresscode vermelden (wij hebben dat ook gedaan). Elke normale mens heeft wel een gewone rok of broek die deftiger overkomt dan een jeans in zijn kast hangen. Stadskledij is vrij ruim en ik vind niet dat je dat "stijve bedoening" kan noemen.

Ik vind ook wel dat heel veel afhangt van het soort feest dat je geeft: Tuinfeest met barbeque (mja, dan moet jeans wel kunnen) tov diner in een prachtig etablissement.

Succes!!
Catherine



sarah
15-7-2006
 Meld misbruik25-4-2006 16:57:06

ik schrijf ook feestelijk of feestkledij.Ik ben al naar verschillende trouws geweest en daar kwamen soms mensen op hun 'sletskes'.ik heb zoiets van:het is een feest,dan kom je niet in gewone plunje uit respect voor het koppel.het kost al genoeg geld zo een feest.als je weet dat de mensen zich niet storen aan de kledij dan kan je misschien in je jeans komen.
Sarah 15/07/06



Peggy
23-6-2007
 Meld misbruik25-4-2006 17:56:40

Hey ,
Ik zou er ook niet opschrijven wat de mensen moeten aantrekken. De mensen moeten maar wat aandoen wat ze graag dragen zodat ze ten volle kunnen genieten van het feest. De mensen die in de suite zitten kan je eventueel wel richtlijnen meegeven.
Als je gevraagd wordt voor een huwelijksfeest heb je toch wel een beetje gezond verstand om niet in een trainingspak of dergelijke toe te komen.
Ook al eens gedacht dat de term "feestkledij" sommige mensen kan afschrikken, sommigen associëren dit namelijk met duur, en dat is zeker niet uw bedoeling denk ik.

Als je ventje maar mooi gekleed is.
Grotjes Peggy
23/06/07
http://www.pieterenpeggy.bruiloftsite.nl



Phyllis

 Meld misbruik25-4-2006 19:34:01

Mensen mensen, wat een gezever allemaal. Ik begrijp Peggy heel goed en zit met krak hetzelfde probleem. En ik ben van het idee dat dat ten eerste bij het soort feest dat wij geven een dresscode wel past (lees feestelijk... en nee, dit is niet black tie zoals sommigen denken, en dan nog, als je dat wil moet je dat ook vermelden, punt uit.) en ten tweede, als je naar een black and white party of dergelijke gaat, dan pas je je kledij toch ook aan omdat de organisator dat vraagt???
Dus, als ge u als koppel (zoals wij) daaraan stoort dat er mensen in afgewassen jeans naar uw feest zouden komen, vermijd je dit simpel door een dresscode op ne faire part te zetten. Wij gaan de meeste faire parts trouwens zelf afgeven en zullen dus bij de dresscode een woordje uitleg geven.
En koppels die het zich niet aantrekken van wat er gedragen wordt, dan zet je gewoon niets. Ik wil gewoon maar zeggen dat je als organisator toch mag kiezen in welke stijl je je feest geeft. En wat is er nu zo stijf aan stadskledij of feestelijk?? Mannen dragen een kostuum, eens binnen gaat die vest uit en ze zitten in een hemd en een broek. Vrouwen dragen een mooi ensemble of een jurk of zo, iedereen netjes, iedereen tevreden.
En euh, voor diegenen die opkleden voor een huwelijk zo vanzelfsprekend vinden, ik dacht dat ook. Maar ik ben reeds op een paar huwelijken geweest waar sommige gasten precies van uit hun stal op de buiten kwamen, sorry, dat vind ik niet kunnen.

Allé, ik wil hier voor alle duidelijkheid niemand aanvallen (vooraleer dak hier op mijnen donder krijg) maar kwilde gewoon eens mijne zeg hierover doen.

Groetjes,
Phyllis
28/07/06



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik26-4-2006 11:39:55

Hey,

Phyllis, ik hoop dat je niet op je donder krijgt, want wat je zegt, daar kan ik mij volledig in vinden. Ik ben ook van mening dat het onze dag is en dat wij beslissen... Natuurlijk kan je niet verwachten dat mensen een pak kopen als ze dat niet hebben, maar een beetje opgekleed mag toch wel, niet?

Groetjes,
Lieve



Sylvie
11-3-2006
 Meld misbruik26-4-2006 12:21:17

'k Zou misschien ook wel een dresscode vermelden. Wij hebben dat niet gedaan en over 't algemeen viel het wel heel goed mee hoor. Een vriendin van mij heeft zelfs een kleed van Missotten gekocht speciaal voor ons feest! Maar m'n tante en nonkel (en neef en nicht) waren er fier op dat ze voor niemand van 't gezin iets nieuws gekocht hadden! Dat moet voor mij niet, maar nu zaten ze daar precies alsof ze op een doordeweekse dag thuis in hun zetel zaten. Ik heb me daar niet zo aan gestoord, maar m'n moeder heeft er zich wel lastig in gemaakt. Dus als je graag hebt dat iedereen feestelijk gekleed is, zet het dan gewoon op je uitnodiging!

Veel succes!

Groetjes,

Sylvie
Sinds 11 maart gelukkig getrouwd!




22-12-2006
 Meld misbruik27-4-2006 16:53:02

HAllo Peggy,

Ik vind dat je meer van gelijk hebt!
Wij gaan er ook een dresscode op zetten!

Maar wat wij wel doen is heel duidelijk vermelden dat de heren een kostuum moeten aandoen en de dames feestelijk. Ik weet dat stadskledij hetzelfde is, maar mijn zus is vorig jaar getrouwd en die had er stadskledij op gezet! Wat bleek nu dat heel veel mensen dat opnemen als kledij waar ze mee naar de stad gaan en tja heel weinig mensen gaan in kostuum naar de stad!

Dus denk maar goed na wat je wil en zet het er maar duidelijk op!


Zo gaan wij het ook doen!

Groetjes,
Karen
22.12.2006


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info