Nu Online
Momenteel zijn er 66 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

achternaam na huwelijk

  16-3-2011 20:24:58
Hallo,

ik had een vraagje, weet iemand van jullie hoe het zit als je de achternaam van je man wil aannemen? Ik twijfel nog tussen volledig overnemen, of zijn naam achter mijn naam te zetten.
Ik heb gelezen dat officieel je naam niet veranderd, maar je een papier moet invullen voor het mogen gebruiken van zijn achternaam, enkel dit was een Nederlandse site. weet iemand hoe dit in belgië juist in elkaar zit?

Sigrid
3-12-2011
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 2054


Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik16-3-2011 20:29:51

Ik dacht dat dit eerder een Amerikaanse traditie is. Hoewel ik van plan ben om mij vanaf dat als Mevrouw Bogaert te laten afspreken en in de papieren "de fam. Bogaert" in te vullen ...



Peter
15-10-2011
 Meld misbruik16-3-2011 20:38:59

Juridisch (en dus voor alle overheidsaangelegenheden) behoud je je meisjesnaam en enkel die. Je hoeft ook geen papier in te vullen om zijn naam te gebruiken, maar dit gebruik van de naam van je echtgenoot kan dus alleen in het gewone dagdagelijkse leven.



sabrina
4-2-2011
 Meld misbruik16-3-2011 21:00:00

Ik blijf mijn naam gebruiken in de meeste gevallen (werk ed). De eninge momenten dat ik onder mijn gehuwde naam gebruik is wanneer ik voor privé-zaken reservaties of bestellingen moet doen.
Vroeger was het gebruikelijk dat je als vrouw direct na het huwelijk de naam van de man neemt, nu wordt dat veel minder gedaan.




Ingrid
7-5-2011
 Meld misbruik17-3-2011 9:57:08

Lijkt me ook een oude traditie. Ik blijf zeker mijn meisjesnaam gebruiken op het werk en als ik mijn voornaam + achternaam geef, als kennismaking, blijf ik bij mijn naam. Uiteraard volgt bij Mevr ... mijn man zijn naam.



joyce
30-4-2011
 Meld misbruik17-3-2011 12:34:22

hoi Sigrid,

In Nederland is het inderdaad zo dat je automatisch de naam van je man krijgt, in België niet.

groetjes
Joyce



jill
30-6-2012
 Meld misbruik8-4-2011 10:30:56

Mij lijkt het juist mooi om dan de naam van mijn toekomstig man te hebben..
Maar dit kan dan niet officieel?

groetjes



Meg
24-9-2011
 Meld misbruik20-4-2011 22:37:00

Ik blijf altijd mijn eigen naam gebruiken. De naam van mijn toekomstige man zou ik alleen gebruiken in situaties waar mensen hem wel kennen, bv van zijn werk en mij niet.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...