Nu Online
Momenteel zijn er 176 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Ouders vermelden op de uitnodiging

  14-3-2011 22:30:07
Wij zijn vandaag naar de drukker geweest en er was eigenlijk geen enkele kaart waar we echt 100% achter stonden. Dus we zijn nog volop op zoek en we hebben hier ook een kaft vol kaartjes liggen. Nu viel mij op dat op 80% van al die kaartjes, de ouders vermeld worden, al dan niet met adres. Nu mijn vader is al 11 jaar overleden en ik heb daar eerlijk gezegd geen goed gevoel bij om mijn ouders op die kaart te zetten. Natuurlijk staan onze ouders er volledig achter en zijn ze blij maar het zou nogal eng zijn om mijn vader zijn naam daar op te zien staan en al helemaal als daar nog een kruis achter staat ook. En alleen mijn moeder vernoemen lijkt mij zo zielig, dus wou ik eigenlijk gewoon geen ouders vermelden. Zijn er nog mensen in een gelijkaardige situatie? En wat doen jullie?

Marijke
10-9-2011
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 1827


Kim
21-5-2011
 Meld misbruik14-3-2011 22:43:42

Geen gelijkaardige situatie maar heb al wel wat ervaring met trouwkaarten (job) :)
Wijzelf vermelden namen en adressen van ouders niet, vinden dit vrij ouderwets. Wij hebben er van gemaakt "Samen met onze ouders kondigen wij ons huwelijk aan op 21 mei 2011". Voor vrienden van ons heb ik onlangs het volgende gezet: "Jan met in gedachten Ria" en dan achternamen en adres, vond ik ook wel mooi ..



lies
2-7-2011
 Meld misbruik15-3-2011 6:39:14

Hoi Marijke,

wij vermelden de ouders ook niet op onze uitnodiging. Daar stonden ze zelf ook volledig achter. Het is dan ook onze dag waarvoor wij iedereen uitnodigen...
Dus kan perfect hoor!



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik15-3-2011 7:52:16

Wij hebben ze er in extremis op geplaatst (in functie van herkenbaarheid voor mensen die specifiek door onze ouders worden uitgenodigd, maar ons niet zo goed kennen...), maar waren dit eerst niet van plan. We hebben de vermelding zoals bij Kim: "samen met onze ouders...".



Charlotte
1-6-2011
 Meld misbruik15-3-2011 7:52:51

Maar ik vind het zeker geen probleem als ze er niet met naam op staan vermeld...



Aurelie
13-5-2011
 Meld misbruik15-3-2011 9:03:01

Als je dat niet wil, doe je dat gewoon niet. Onze ouders geven een dikke envelop, dus wij vonden het wel gepast dat zij de trouw aankondigen.
Dus bij ons is het zo:

Naam ouders:

Nodigen U uit voor het huwelijk van hun kinderen:

mijn naam

&

zijn naam

Maar zoals gezegd, als jij dat niet wil, moet je dat zeker niet doen!!!



maria

 Meld misbruik15-3-2011 9:55:55

Het hoeft inderdaad niet om de ouders te vermelden, maar aangezien bij de meesten de ouders toch ook een stuk bijdragen in het feest en nog meer uit respect voor wat ze eigenlijk voor ons heel hun leven gedaan hebben , vind ik het niet meer dan logisch om ze daarbij te vermelden en ik ben er zeker van dat het ook geapprecieerd wordt door de ouders zelf ook al zeggen ze : nee voor ons hoeft het niet !!



Ellen
17-9-2011
 Meld misbruik15-3-2011 10:27:44

Wij doen dit ook niet hoor, enkel onze eigen namen...
Ik heb het wel even gevraagd aan onze ouders maar voor hen was dit n niet bepaald een must...En als we dan mochten kiezen, was de keuze snel gemaakt ;-)



Barbara
10-4-2009
 Meld misbruik15-3-2011 10:40:59

Wij hadden dezelfde situatie... de papa van mijn man is ook overleden.
Wij hebben dit zo opgelost : Mevr. Maria Lauwers - Van Moeffaert
Nuja iedereen beslist inderdaad zelf of je al dan niet de namen van de ouders vermeld, en tegenwoordig word al veel minder het klassieke voorbeeld gevolgd. Je moet doen waar jullie je goed bij voelen...
Veel succes verder met de voorbereidingen :)




Evelien
4-6-2011
 Meld misbruik15-3-2011 11:19:20

Wij hebben onze ouder vermeld met de melding "delen mee in de vreugde" omdat het aankondigen door de ouders ons nogal traditioneel aanvoelde. Maar zoals charlotte vermeld hebben we hen zo op de uitnodiging staan voor mensen die hoofdzakelijk onze ouders kennen en misschien niet onmiddellijk onze namen zullen linken aan onze ouders.



Cindy
5-5-2012
 Meld misbruik15-3-2011 11:30:40

Wij gaan onze ouders waarschijnlijk ook niet vermelden in de uitnodiging. We hebben allebei al kindjes en daardoor gaan we waarschijnlijk onze kindjes meer betrekken.
Wij denken in de richting van :
Zeno, Zita en Arno kondigen aan:
papa Geert en mama Cindy gaan trouwen
hierbij wordt u vriendelijk uitgenodigd op
de ceremonie en aansluitend receptie van het huwelijk van
Geert C... & Cindy B....




Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik15-3-2011 15:47:18

Niet in de zelfde situatie, maar wij vermelden onze ouders ook niet!

Ik vind dat veel te stijf... en ook al geven ze een dikke envelop, ze krijgen nen dikken merci terug :)

Doe waar je je goed bij voelt!



Odile
7-5-2011
 Meld misbruik15-3-2011 17:13:53

Wij hebben onze ouders wel vermeld (we zijn nogal traditioneel). De papa van mijn toekomstige is overleden en dus staat er "de heer (met een kruisteken erachter) en mevrouw en dan hun achternamen".
Mijn schoonmama apprecieert dat enorm




Marijke
10-9-2011
 Meld misbruik15-3-2011 23:13:18

Eerst en vooral bedankt voor alle reacties! Doordat onze ouders ook meedelen in de kosten vind ik het ook heel oprecht om ze te vermelden. Ik ga het alvast met ze allebei eens aankaarten, hoe ze er zelf tegenover staan.

@Kim: Ik vind dat laatste idd wel heel mooi. Ga het zeker aan mijn mama eens voorstellen.

Ik denk dat ik mij het beste ga voelen, met enkel de vermelding "Marijke en Tom en onze ouders..." (ofzoiets gelijkaardigs) en voor de rest niets anders denk ik. We hebben nog wat tijd... :-)

Alvast bedankt en nog allemaal veel succes met de voorbereidingen!

Groetjes,
Marijke


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info