Nu Online
Momenteel zijn er 37 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

frustratie

  4-3-2011 10:46:38
Sorry Dames (en heren)

maar ik moet eventjes mijn frustratie kwijt het heeft eigenlijk niets te maken met de trouwvoorbereidingen maar het komt er eventjes boven op.

wij wonen samen in een huur appartement hadden geen problemen tot voor kort. wij hebben een puppy erbij genomen dit mocht niet volgens het huur contract en wij hebben dus in februarie opgezegt omdat we iets anders hadden gevonden. normaal moeten wij twee maanden opzeggen en onze nieuw huisbaad heeft ons contract opgestelt vanaf april dan moeten wij maar een maand dubbel betalen. Nu heeft mijn vriend juist te horen gekregen dat wij tot eind mei vast zitten.

Er is een kleine hoop morgen zouden er al twee mensen komen kijken en als zij het willen mogen we vroeger weg.

Ik hoop echt dat die mensen het appertement willen want nog een extra maand bij betalen zie ik echt niet zitten zit nu al heel de tijd te rekenen voor het huwelijk (het geld is er) maar ik wil toch zou min mogelijk betalen omdat wij alles zelf bekostingen.

mercie dat ik dit eventjes mocht laten weten.

Eva
31-10-2011
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1758


Celesta
22-10-2011
 Meld misbruik4-3-2011 11:13:46

Sucks... huisbazen hé...
Hopelijk komt het goed.. Ik duim voor jullie!!!
En veel succes met de pup.

Groetjes,
Celesta



Melodie
4-6-2011
 Meld misbruik4-3-2011 11:17:32

Troost u, wij hebben straks een afspraak met een advocaat om van onze huisbaas af te geraken ... beetje zelfde situatie, alleen zitten wij met waterschade en mogen we niet door zonder dat het opgelost is ... maar waterschade is niet onze schuld :-( Och ja, heel lang verhaal maar als het ons tegenzit, kan hij ons nog 3 maanden extra laten betalen bovenop onze lening die we zijn aangegaan voor het appartement dat we hebben gekocht. En idd komt heel slecht uit met de trouw!! Zeker omdat je dat geld gewoon kwijt bent, je krijgt er niets voor in ruil. 
 
Ik duim voor u mee op een goede afloop!  



Fleur
17-12-2011
 Meld misbruik4-3-2011 15:22:45

Hey,

Hebben jullie de huuropzeg via een angetekende brief gedaan? Dan heb je iets om op te staan. wettelijk is het zo dat je je vooropzeg doet drie maanden op voorhand. Als jullie vooropzeg inging op 1 december, dan vertrekken jullie gewoon op 1 februari, punt uit. Laat je niet doen hoor. Als jullie al een ander appartement hebben, wat houdt jullie dan tegen? De huisbaas kan jullie niet verplichten hoor. Gewoon drie maanden betalen vanaf de huuropzeg, that's it!



Fleur
17-12-2011
 Meld misbruik4-3-2011 15:25:44

Ow, nu lees ik het goed. Jullie hebben in februari opgezegd, met ingang van 1maart veronderstel ik? Dan moeten jullie blijven betalen tot mei. Maar jullie moeten daar zeker niet blijven hoor!
Als dat koppel er al in april zal intrekken, wordt het resterende huurbedrag van jullie huurwaarborg afgetrokken.

Google maar reens, je zal wel veel info vinden over dit onderwerp



Eva
31-10-2011
 Meld misbruik4-3-2011 15:58:05

Hey Fleur

wij wonen daar al meer dan een jaar (zitten in het tweede jaar) en als ik het goed lees op de site van de belgische overheid moeten wij maar twee maanden opzeggen.

In ieder geval we zullen morgen zien wat die nieuwe huurders zeggen het is een heel goed appartement en valt idd mee van prijs (verschil van tussen de 100 tot 200euro) met andere appartementen in buurt. Wij gaan nu ook een 80 euro meer betalen maar het is groter en voor onze puppy hebben wij dat over :)

Laat jullie wel iets weten en mercie voor de steun had het eventjes nodig



Annelies
2-10-2010
 Meld misbruik4-3-2011 16:23:08

Eva,
Sowieso is de opzeg 3 maanden vanaf de eerste van de maand volgend op uw opzeg (aangetekend = 3 dagen extra rekenen vanaf het versturen van de brief).
Zeg je op in het eerste jaar van uw huurcontract, moet je een schadevergoeding betalen van 3 maanden; in het tweede jaar, twee maanden (dit is zo in jullie geval); in het derde 3 jaar, 1 maand.
Dit staat in de huurwetgeving. Je kan natuurlijk anders overeen komen met uw huisbaas.



rafa
6-5-2011
 Meld misbruik4-3-2011 22:47:50

hei

een vriendin van mij heeft vorig jaar hetzelfde meegemaakt, ze is daarmee naar het huursyndicaat geweest en daar hebben ze haar gevraagd of haar huurcontract geregistreerd is (kan je zien of er een stempel ofzoiets opstond van iets of iemand (gemeente ofzo))
zoniet kon ze op elk moment van de dag de huur opzeggen met bekomen van borg

google het er maar eens in:
hier alvast iets wat ik gevonden heb

Indien een huurcontract voor een woning die gebruikt wordt als hoofdverblijfplaats en gesloten is voor een periode van meer dan drie jaar niet wordt geregistreerd, kan de huurder het contract beëindigen zonder opzegtermijn en zonder een vergoeding te betalen.


dus kijk het maar eens tegoie na, ga desnoods met je huurcontract naar huursyndicaat.. de meesten weten deze regel niet (ik ook niet als een vriendin het niet vorig jaar aan de hand had)

dus neem maar snel je contract en kijk er eens op...

succes



rafa
6-5-2011
 Meld misbruik4-3-2011 22:53:38

http://www.immovarro.be/nieuws/algemeen/huurovereenkoms...


hier nog een nuttige link: onderaan staat de uitleg bij vraag, wat als ik niet registreer, daar staat dus ook in als het niet geregistreerd is, dat je zo mag vertrekken zonder opzegtermijn

succes



Eva
31-10-2011
 Meld misbruik7-3-2011 9:05:16

Tnx Dames zal ik zeker doen

Hebben nu wel al twee potentiele nieuwe huurders over de vloer gehad dus met een beetje geluk kunnen we er in april uit zonder te veel geld te betalen. Nu maar hopen dat we snel in ons nieuw appartement kunnen gaan schilderen.


Ben ik blij dat ik pas in october trouw kan ik na april mij even lekker ontspannen :)

Groetjes

Eva


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...