Nu Online
Momenteel zijn er 94 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwen met of zonder contract

  23-1-2011 18:26:35
Zijn jullie met of zonder contract getrouwd?Ik heb daar dus totaal geen verstand van.
Als 1 van ons sterft gaat het huis naar de andere partner,en zo wil ik dat houden eigenlijk.

Mieke
3-3-2011
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 2270


Kendra
21-5-2011
 Meld misbruik23-1-2011 19:11:17

Hallo,

Ik denk dat je huis sowieso naar je partner gaat als je sterft (hij mag zeker het vruchtgebruik houden zijn hele leven lang, ook al erft iemand anders als je dat in een testament zet). Maar ik ben natuurlijk geen advocaat dus weet het ook niet heel zeker.

Sowieso is trouwen met een huwelijkscontract niet slecht.
Wij gaan dat niet doen want ons vermogen ligt ongeveer gelijk en we willen dan geen hopen geld aan een notaris uitgeven.

Ik zou zeggen: als jij meer bezit dan je toekomstige of omgekeerd dat het misschien niet slecht is maar anders zou ik het zo laten.

Maar er gaan hier gegarandeerd anderen meer over weten.

Groetjes,
Kendra



sabrina
4-2-2011
 Meld misbruik23-1-2011 19:16:48

Bruides, ik wil geen spelbreker zijn, maar het einde van een huwelijk heeft niet enkel te maken met sterven..... spijtig genoeg scheiden er ook veel mensen. En nu is het moment om daar even bij stil te staan.....
Stel , zij heeft geen broers/zussen en ouders die het 'goed' stellen ; hij zit in de zelfde situatie maar heeft 3 broers/zussen. Ouders overlijden van beiden.. Als jullie zonder contract trouwen komt alles in de zamelijke pot, en bij scheiding wordt alles in 2 gedeeld. Maw, de volledige erfenissen ook... zij heeft 100% geërfd, hij 30%, ....
Ga toch maar eens langs bij een notaris. Kost niets!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-1-2011 19:27:14