Nu Online
Momenteel zijn er 60 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Scheiding of gemeenschap van goederen...?

  1-11-2010 23:39:39
Hallo Bruidjes,

Hoe trouwen jullie?
In gemeenschap op met scheiding van goederen?

Groetjes!

Sofie
13-6-2011
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 2146


Kelly
4-6-2011
 Meld misbruik2-11-2010 8:41:44

Wij trouwen met een huwelijkscontract "scheiding van goederen".



Elke
17-9-2011
 Meld misbruik2-11-2010 8:47:09

Wij trouwen met scheiding van goederen omdat mijn verloofde zelfstandige is.



Lien
2-7-2011
 Meld misbruik2-11-2010 9:54:37

Wij met gemeenschap van goederen :-)
Zijn beiden verpleegkundigen.



Barb
25-9-2010
 Meld misbruik2-11-2010 10:01:11

Wij wouden graag gemeenschap van goederen, maar als één van ons ooit zou sterven, wouden we graag dat de langstlevende veel vrijheid had om met het vermogen te doen wat hij/zij wil, ook afhankelijk van of er al dan niet kinderen zijn en hoe de relatie daarmee is. Om die reden was dit stelsel met het keuzebeding een juiste keuze van ons.
Als ik je één tip mag geven: doe uiteindelijk jullie eigen ding! De keuze van een stelsel is een héél persoonlijke keuze. Sommige mensen vinden het onnozel om met scheiding van goederen te trouwen (daar staat 'scheiding' in én je trouwt toch om 'samen' iets op te bouwen), en anderen vinden gemeenschap van goederen dan weer onnozel (da's toch heel erg 'middeleeuws', en tegenwoordig zijn we toch realistisch genoeg om te weten dat zelfs met de beste bedoelingen een relatie spaak kan lopen).
Kortom: er zijn bij allebei pro's en con's. Doe wat voor jullie het beste voelt en informeer je (gratis!) bij een notaris.



Tine
28-8-2010
 Meld misbruik2-11-2010 14:25:18

Wij zijn getrouwd volgens het wettelijk stelsel = gemeenschap van alles wat binnen het huwelijk wordt aangekocht.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-11-2010 14:56:30

Wij hebben ook het wettelijk stelsel. Zoals hierboven gezegd, wordt dan alles gemeenschappelijk wat binnen het huwelijk wordt aangekocht. Mijn man heeft van voor ons huwelijk nog enkele akkergronden, die blijven voor altijd van hem. Voor de rest hebben wij alles 50-50 gekocht (huis e.d.), dus voor ons was het niet nodig dit allemaal strikt te scheiden. Als één van jullie beiden zelfstandige is daarentegen, is het uiteraard wel anders!



Sofie
13-6-2011
 Meld misbruik2-11-2010 18:41:34

Hallo,

Wij willen graag trouwen met gemeenschap van goederen, maar mijn vriend heeft veel meer vermogen dan mij... Hij wil dit graag in gemeenschap brengen zodat werkelijk alles van ons beide is...
Dit moet dan ook vastgelegd worden of gebeurd dit automatisch wanneer je trouw binnen het wettelijk stelsel?
Inderdaad best eens een notaris raadplegen denk ik!

Groetjes



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik2-11-2010 19:22:01

@Sofie: Dan moet dat in een contract komen, want met het wettelijk stelsel blijft alles van voor het huwelijk van jou of van je partner en alles wat je binnen het huwelijk aankoopt, wordt gemeenschappelijk. Dus als jouw partner zijn vermogen van voor het huwelijk wil inbrengen, moet je iets laten opmaken bij de notaris.



Stefanie
11-6-2011
 Meld misbruik19-11-2010 18:14:28

Sofie,

Zoiets mag je niet vergelijken met een ander koppel. Het antwoord op die vraag hangt van veel verschillende punten af : beroep, voorhuwelijks vermogen (roerende en onroerende goederen), toekomstplannen, kinderen, ...
Je kunt best een notaris raadplegen en hij/zij zal jullie dan het meest geschikte stelsel voor jullie persoonlijk uiteen zetten.
Als ik je een tip mag geven : als het niet nodig is om scheiding van goederen te nemen, neem dan wettelijk stelsel. Maar er zijn ook nog oneindig veel tussenmogelijkheden, dus raadpleeg gewoon een notaris.
Een eerste consultatie is vaak gratis of toch zeker niet zo duur.

Veel succes !


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...