Nu Online
Momenteel zijn er 233 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

reisadvies

  1-7-2010 17:57:53
Wij zijn van plan om begin augustus op reis te gaan. Ik heb net even tussen de last-minutes gekeken en heb enkele interessante aanbiedingen gevonden voor Kreta, Rhodos en Egypte. Ik heb ook online al reisbeoordelingen nagekeken en de hotels lijken wel OK, tot zelfs super-OK!
Enerzijds gaat mijn voorkeur naar Egypte omdat we nu nog geen kinderen hebben (en eenmaal er kinderen zijn, deze reis er niet meer van zal komen), deze hotels het hoogst zijn aangeschreven in vergelijking met die aanbiedingen voor Kreta en Rhodos en er een héél goede prijs-kwaliteit verhouding is (voor zover je op internet kunt nagaan). Maar... zou het daar niet té warm zijn deze tijd van het jaar?? Als je dan toch zo ver trekt, wil je uiteraard wel wat meer zien dan enkel je hotelkamer waar airco is...
Wat zouden jullie doen? Kreta? Rhodos? Egypte?

Véronique
31-7-2009
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 2182


Jolien
23-7-2011
 Meld misbruik1-7-2010 18:08:43

Uit ondervinding: Egypte (in ons geval Sharm El Sheikh) is BLOEDHEET in augustus !
Zo het type heet dat als je 's avonds vers gewassen uit je kamer komt om te gaan dineren, je kleren in no-time terug bezweet zijn van het hitte van de wind... Wel mooi land natuurlijk Kreta en Rhodos ook heel leuke eilandjes met wel wat te zien en nog te doen van temperatuur (zoiets zoals hier nu in België )
Groetjes !
Jolien




Caroline
4-9-2010
 Meld misbruik1-7-2010 18:39:34

Egypte is inderdaad verschrikkelijk heet nu.
Ik ben ooit eens in september geweest en toen was het zelfs nog 42 graden... wij hebben toen een Nijlcruise en strandverlenging in Hurgada gedaan. Heel mooi, maar meer iets voor het voor- of najaar.

De Griekse eilanden hebben zeker ook hun charmes, dat is de favoriete reisbestemming van mijn vriend. De warmte is er wel draaglijker en er is ook heel veel te zien. Zelf ben ik al 2 keer in Kreta geweest en ik heb nog niet alles gezien! In Rhodos ben ik nog niet geweest, maar het staat op mijn lijstje...
Santorini is een heel tof eiland, heel romantisch.... ik ben er vorig jaar verloofd, dus ik ben misschien wel een beetje partijdig



Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik1-7-2010 20:52:25

Idem, Egypte doe je het best in de wintermaanden, dan heb je er 'n beetje het zomerweer van hier, maar in putje zomer loopt 't er gemakkelijk op tot boven vijftig graden, zeker daar waar er wat te zien en te beleven valt.
Ik zou ook gaan voor de Griekse eilanden dus. :)



Piepke
28-8-2010
 Meld misbruik1-7-2010 21:23:44

Zowel Kreta als Rhodos: een aanrader!

Egypte nog niet geweest maar is volgens mij echt te heet nu, inderdaad eerder iets voor de winter...



vanessa
4-9-2010
 Meld misbruik1-7-2010 21:35:28

wij gaan naar egypte in september en inderdaad vind ik dat je dit moet doen zonder kinderen, anders heb je daar nog weinig kans in dat je dit ooit nog zal doen,tzal wel warm zijn, maar daar kan je veel doen en gaan bezichtigen, de tempels en dergelijke ...
ja het is ook te zien wat voor een vakantie je natuurlijk wilt e, wil je de hele tijd aan het water liggen en erin of wil je bevoorbeeld veel zien in de omgeving!!!



Vicky
7-8-2010
 Meld misbruik1-7-2010 22:09:15

Egypte is inderdaad warm in de zomermaanden.
Maar alles hangt er natuurlijk van af hoe goed je zelf tegen de warmte kan.

Ik zelf kan de warmte goed verdragen, maar heb dan weer een ongelooflijk gevoelig velletje dat direct rood kleurt dus zowieso blijft het dan (ZELFS in de schaduw) oppassen! (zwemmen met t-shirt aan enz). wij zijn in hurghada geweest, maar als je echt de piramides etc wil bezoeken, zal de hitte misschien anders ervaren worden.
Rodos was bij ons ook een echte aanrader al moet je wel zien langs welke kant van het eiland je zit. Wij zaten aan de 'winderige' kant. In het begin hadden wij zoiets van 'hmmmm echt wel veel wind hé, moest die er nu eens niet zijn...' maar onze mening veranderde onmiddellijk toen we die hele oude stad op de berg (naam ontsnapt me nu)aan de andere kant van het eiland gingen bezoeken. Daar stond geen zuchtje wind en was het gewoon bakken geblazen. Erger dan Egypte vond ik persoonlijk. Zelfs onze foto's van die stad zijn allemaal wazig door de hitte....
Kreta ben ik nog niet geweest.



dj LeBart

 Meld misbruik2-7-2010 7:39:08

vicky ... rhodos is niet voor niets een van europa's bekendste wind- en kitesurf spots.



Cara
7-8-2010
 Meld misbruik2-7-2010 7:49:24

Ik zou naar Kreta gaan! Ben er al 3keer geweest en vond het daar telkens echt geweldig!
Rhodos vond ik persoonlijk gene vette. Ok je kan er op het strand liggen enzo, mr de rest sprak me daar ni aan, vindt da kreta veel meer te bieden heeft.
Egypte nog ni geweest maar ik vrees dat het daar nu idd veel te warm is.



Bieke
2-9-2011
 Meld misbruik2-7-2010 8:27:48

Ik vertrek binnen twee weken naar Egypte en ben er al eens in augustus geweest ook, als het een Three Corners Hotel is zit je zowiezo goed. Dit zijn zeer verzorgde hotels onder Belgisch management.
Het is er inderdaad warm, als je er goed tegen kan zou je dat niet mogen tegenhouden.
Het is echter niet aan te raden nu op Nijlcruise te vertrekken, de dingen die je bezoekt staan in 't midden van de woestijn, en das pas heet :)
Ga je naar een van de badplaatsen heb je zowiezo een zeebriesje.




Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik2-7-2010 13:38:22

Ik zou voor Kreta kiezen, wij hebben het 3 jaar geleden gedaan en één van de beste reizen tot nu toe.(ook heel lekker eten)

Gwen



Mandy
10-4-2010
 Meld misbruik3-7-2010 15:50:09

Wij gaan op huwelijksreis naar Kreta! Zelf nog nooit geweest, dus ben super benieuwd!
We gaan in het stadje Stalis zitten (als ik me niet vergis) héhé



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info