Nu Online
Momenteel zijn er 174 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

moet me ff van hart

  15-6-2010 8:52:29
had tijdje geleden gezegd dat op onze wettelijke trouw de vrouw van men schoonpa er niet al te deftig bij liep ten opzichte van de rest dan bedoel ik laarzen met lange rok en fleece trui :s

nu hare zoon men man zen kleine b roer was toen nog 3 en een van onze bruidskindjes zei wilde dat toen;
nu tis altijd zo van je moet je broer erbij betrekken, tis nie dat je eigen kinderen hebt dat je broer niet meer meeteld

nu onze suite was volledig inclusief broertje lief van 15 die zou met meme gelopen hebben, ieder een paar dan geen oneven nrs, nu ineens mag meneer niet naar de kerk komen, hij zou eens "4" uur van school moeten verletten als hij ziek is verlet hij langer dan 4 uur en op gebied van inhalen blijft dat juist het zelfde, maar inahar ogen zou hij wel moeten meeeten en feesten,
het zit me niet tot hier maar tot daar, met al die tgenkantingen en moeilijk doenerij.

als aan mij lag komt hem niet helemaal nie, 1 di ekleine heeft me nooit gepapprecieerd, ben al van bij 99 bij men ventje hij was nog ne peuter/kleuter toen , toen nog lief ventje nu rot verwedn nerdje zeg maar want dat maken ze er van, moet heel hoge punten hebben, mag niet zakken van richting die hij niet aankan, met gevolg heeft ook geen vrienden en als hij svan school verlet of ziek is wordt er niks bijgehouden, daardoor moeten wij nu boeten, onze suite en volgorde kerk naar de vaantjes, en geen extra persoon meer die zou kunnen meelopen in de suite.

ergste is men man durft zenne mond nie open te trekken vbij zen pa mss wel als hij er alleen mee is maar niet waar zen 2de vrouw bij is. heb al gezegd praat ne keer mee uw pa op't werk, maar nee men ventje is te braaf he, en ik moet altijd zwijgen, mag nooit niks zeggen of ik ben't weer geweest, terwwijl nota bene onze dag is, met mensen die wij uitnodigen want 10 jr geleden op avondfeest wettelijk huwelijk met die kant van de familie serieuze ambras geweest opa vond feest met gevolg dat die er nu niet bij zijn op feest en eten, enkel receptie en dan nog niet allemaal. en volgens mij is dat in verkeerde keelgat geschoten maar dat trek ik me niet aan, ze hebben me toen een zenuwinzinking bezorgd op men eigen huwelijksnacht en wil het geen 2de keer

pfff moest me ff van men maag

kristel
20-10-2010
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1857


Davy
16-7-2010
 Meld misbruik15-6-2010 10:22:44

Amaai, om deze tekst te ontcijferen en van de eerste keer te begrijpen moet je een echt puzzelwonder zijn !

Niettegenstaande vind ik toch dat er veel bruidjes op dit forum zichzelf zorgen en stress bezorgen om pietluttigheden.



Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik15-6-2010 10:34:12

Het is erg om te zeggen, maar ik begrijp het ook niet zo goed hoor!

Gwen



evy
1-3-2009
 Meld misbruik15-6-2010 10:59:50

Als ik me niet vergis ben je al 10j getrouwd...
Meiske...maak u toch niet druk!
1 iemand die alleen moet lopen in de suite omdat een 15-jarige naar school moet? So what? Da's toch geen ramp? Bij ons liep er ook iemand alleen! Geen kat die zich daar aan stoort hoor. Ik had sommige dingen misschien ook graag anders gezien, maar 't was nu eenmaal niet zo. Familieruzies zorgden ook bij ons voor heel wat aanpassingen, maar voor alles is een oplossing.
En wat de kleding van de suite/gasten betreft...daar heb ik nooit van wakker gelegen. Zolang de mensen zelf zich maar goed voelen. Ja, er was zelfs iemand op het avondfeest op zijn sloefen.
Kijk, 't was mijn dag, en ik heb genoten, van begin tot eind.
Zet alles een beetje van u af, want 't lijkt me meer dat ge aan vakantie toe zijt, dan aan uw huwelijksdag...




Fredie
26-6-2010
 Meld misbruik15-6-2010 12:05:51

Eerlijk gezegd begrijp ik de 2e paragraaf al niet (punten zouden welkom zijn af en toe) ; het is gewoon zo vervelend om te lezen dat ik het niet eens heb uitgelezen. Sorry, ik wil echt niet onbeleefd zijn maar als je hier je verhaal wil doen, gebruik dan aub schrijftaal en geen spreektaal want als we hier morgen allemaal beginnen in ons eigen taaltje te schrijven, wie snapt er dan nog iets van en wie heeft er dan nog iets aan ?
Eerlijk waar, "hare zoon men man z'n kleine broer" : wie is dat nu feitelijk ?? Gaat het over haar zoon ? Over jouw man ? Of over de kleine broer van jouw man ? Het is gewoon niet uit te maken op deze manier.



katty
8-9-2010
 Meld misbruik15-6-2010 12:10:15

dit is idd heel onduidelijk, ik begrijp er ook niets van, sorry meisje kan je wat duidelijker zijn ?
maak je vooral geen zorgen over de suite hoor, het belangrijkste zijn jullie naar de rest
wordt toch veel minder gekeken



kelly
24-6-2011
 Meld misbruik15-6-2010 12:58:52

Ja het is inderdaad moeilijk te lezen ( oef dacht al dak alleen was) Misschien zouden leestekens inderdaad handig zijn.

Wij gaan het creatief oplossen , mijn toekomstige schoonmoeder is ook alleen . We gaan haar gewoon tussen mijn toekomstige 2 schoonbroers laten lopen. Eentje van 10 jaar en eentje van 17 jaar. vind ik nog nét kunnen toch ?

misschien kan je het ook zo proberen op te lossen ?
Ik bedoel , als bijvoorbeeld een bruid met een gigantische jurk + vader door de middengang kan wandelen , dan kunnen 3 personen ook wel naast elkaar wandelen zeker?

op vlak van kleding , heb ik zelf ook wel enkele 'visioenen' gehad , maar ja . uiteindelijk beslissen wij niet wie wat draagt hé.
we kunnen zelf nog iets of wat beslissen wat de bruidskindjes en volwassen bruidsmeisjes en bruidsjonkers dragen , maar wat de anderen van de suite dragen ga je jammer genoeg niet kunnen kiezen meid. tenzij je iedereen zelf in het nieuw zet .
en dan nog.

ik zou bijvoorbeeld niet willen op mijn vingers getikt worden van wat ik wel of niet mag dragen op een huwelijk van iemand waar ik wel in de suite loop maar geen volwassen bruidsmeisje ben . nu ja heb nu misschien ook niet echt slechte smaak ( vind ik dan toch) maar het gaat om 't principe hé . Moest ik een volwassen bruidsmeisje zijn zou ik wel luisteren naar de bruid en gom.

wat je wel kan doen is gewoon een dresscode vermelden op je uitnodiging. En 'hopen' dat ze die dan snapt.


groetjes kelly



kelly
24-6-2011
 Meld misbruik15-6-2010 13:01:40

En verder over je schoonbroer van 15 daar zou ik me geen zorgen maken .
Die gasten hebben trouwens veelal toch geen boodschap aan een kerk
Om de vrede te bewaren zou ik gewoon zijn moeder haar zin geven.
Nadien kan hij toch gewoon afkomen ? je hebt jammergenoeg ook geen grip op aanwezigheden. Voor hetzelfde geld wordt je meme bijvoorbeeld ziek. dan zit je met identiek dezelfde problemen.
relax meisje .




Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-6-2010 13:03:31

Het punt dat je schoonmoeder aanhaalt, nl. dat hij onwettig afwezig zal zijn, is gegrond, denk ik. Enkel als je een 'officieel document' (bv. huwelijkssluiting van de gemeente) krijgt, is hij gewettigd afwezig. Aangezien jullie 10j. geleden al voor de wet zijn getrouwd, is er dus geen officieel gewettigd document.



kelly
24-6-2011
 Meld misbruik15-6-2010 13:43:18

Klopt Véronique.
nu ja je mag wel enkele dagen per jaar 'onwettig' afwezig zijn . maar dan nog , ik zou echt proberen haar zin te geven hoor. Zo is ze blij en heb jij geen gedoe en gezaag.
Het is jouw dag , maar je kan niet in Alles beslissen natuurlijk , het is haar zoon en als zij daar een punt van maakt dat hij zijn lessen volgd dan zou ik haar daar niet teveel in tegenspreken.
als je zegt dat hij uiteindelijk niet mag gaan naar het feest ook dan ga je haar uit haar tent lokken en gaat er discussie zijn. en ge weet hoe vrouwen kunnen beinvloedend zijn tov hun man ! ( klinkt erg gezegd aangezien we allemaal zelf gaan trouwen of getrouwd zijn , maar geef nu toe dames , we proberen toch soms onze zin te krijgen hé . ) en ze kan dan je toekomstig schoonvader proberen te beinvloeden.
Wie weet wat er dan allemaal nog gaat zijn.
ik zou echt proberen het probleem te negeren. wie weet wat er nog gebeurd tussen dit en oktober ...



Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik15-6-2010 19:30:54

Voor mij als leerkracht Nederlands, is deze tekst een echte nachtmerrie!! Sorry, maar als je wilt dat we je begrijpen, zal je toch wat duidelijker moeten zijn... Ik ben een aantal keren opnieuw beginnen lezen, maar tjonge toch, dit is echt verschrikkelijk!

Als ik een goede analyse heb kunnen maken van dit raar taaltje, situeert het probleem zich rond de jongen van 15 jaar. Hij moet inderdaad wel op school zijn! Een kerkelijk huwelijk is geen grondige reden om afwezig te zijn. Als je hem er alleen maar bij wilt om aan een even aantal mensen in de suite te komen, is hij blijkbaar toch niet zo belangrijk voor jou.

Is die uiterlijke schijn dan echt zo belangrijk?? Hij kan toch gewoon vanaf 16u komen meefeesten, als de school gedaan is?
Dat je hier zo'n probleem van maakt, kan er bij mij echt niet in! Er zijn wel ergere dingen hoor... Adem gewoon eens rustig in en uit en ga verder met je leven!





Lieve
26-6-2010
 Meld misbruik15-6-2010 21:17:11

Is je kerkelijk huwelijk in de voormiddag dan? Want het valt op een woensdag, dus mocht je het naar de namiddag verplaatsen, is het probleem toch ook opgelost?

Merk in ieder geval wel dat het je heel erg dwars zit, en hoop dat jullie toch een oplossing vinden waar iedereen tevreden mee is! Succes!



Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...