Nu Online
Momenteel zijn er 142 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat precies in uitnodigingen?

  1-1-2006 22:59:33
Momenteel zijn we bezig met de uitnodigingen. Nu, mijn toekomstige is grafisch ontwerper en dat zal zeker geen probleem zijn om iets origineels te maken, maar ik maak me meer druk om de tekst.
Mijn ouders zeggen dat zij en ook mijn schoonouders moeten vermeld worden op de uitnodiging, dus meer dat zij het huwelijk aankondigen. Klopt dit? Wordt dit nog steeds gedaan? Heb beetje mijn twijfels

ellen
23-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 727


Els
1-4-2006
 Meld misbruik2-1-2006 6:53:03

Wij zijn absoluut niet voor de traditionele uitnodiging van: De heer en mevr janssen en de heer en mevr. peeters kondigen het huwelijk aan van Sofie en Jan... bv. Wij hebben eerst een klein gedichtje gezet, dan Els en Martijn bevestigen hun grenzeloze (= Martijn komt uit Nederland, ik uit België) liefde op... blablabla, en dan zoiets van Samen met onze ouders, broers en zussen nodigen wij u van harte uit op... en dan onderaan gewoon de twee families vermeld met adres en wij in het midden met ons nieuwe adres... ik hoop dat je een beetje doorhebt wat ik bedoel, want het is ingewikkeld om uit te leggen ;-) Veel succes in elk geval! maar voor de echt klassieke manier van aankondigen zou ik toch niet meer gaan...

(Ik denk trouwens ook dat het ervan af hangt of je nog thuis woont of niet??)
groetjes,
Els
1-4-06



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik2-1-2006 7:50:26

Wij gaan wel nog zeker onze ouders ons huwelijk laten aankondigen. Ten eerste wonen we alletwee nog thuis, en ten tweede betalen zij veel van ons huwelijk. Ik vind dit een stuk traditie dat er zeker bij hoort.

Onlangs trouwde een vriend van mij en daar kondigden zelfs zijn grootouders mee het huwelijk aan. Dit vind ik nu wel een stap te ver.

In ieder geval wordt dit nog wel veel zo gedaan. Het hangt natuurlijk wat van je situatie en ingesteldheid af.



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik2-1-2006 9:03:27

Dag Ellen

Bij onze uitnodigingen zullen mijn ouders er ook op staan. Zij hechten hier veel belang aan, en betalen ook heel veel van ons huwelijk. Alleen zit ik ook met de handen in het haar, want traditioneel is het aan de ene kant ouders van de bruid, aan de andere kant ouders van de bruidegom en in het midden het koppel zelf. Maar mijn vriend zijn ouders zijn gestorven, dus wat moet ik dan zetten aan die kant, tis zo erg om dat leeg te laten...

Groetjes

Vicky
09.09.06



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik2-1-2006 12:39:26

Das inderdaad niet zo leuk, Vicky.

Wat ik zou doen: ofwel jouw ouders in het midden zetten en hen alleen jullie huwelijk laten aankondigen. Ofwel als je vriend nog grootouders of broers of zussen heeft, misschien hen aan zijn kant vermelden.



Natascha
8-4-2006
 Meld misbruik2-1-2006 16:34:14

Dag Ellen

Wij doen dit in ieder geval niet.
Ook omdat wij zelf alles betalen.
En ook, mijn ouders zijn gescheiden, dan moet ik ipv 3, 4 adressen erop zetten.
Maar iedereen doet wat hij of zij zelf wilt natuurlijk.

Groetjes
Tascha



K
7-7-2007
 Meld misbruik2-1-2006 17:31:14

Hoi!
Ik denk dat je hierin gewoon moet doen wat je zelf het leukst vind! Persoonlijk vind ik die klassieke uitnodigingen waarin de ouders centraal staan nogal stijf en achterhaald, dus ik zou dat niet doen, maar ieder moet gewoon doen wat hem/haar ligt, niet?



Martine
29-7-2006
 Meld misbruik2-1-2006 19:43:11

wij gaan de namen van onze ouders er ook op zetten. Een aantal mensen die op de receptie komen zijn kennissen van één van de ouders. Het is anders moeilijk voor mensen om de link te leggen met wiens kind er nu eigenlijk trouwt



ellen
23-9-2006
 Meld misbruik2-1-2006 19:44:38

Bedankt voor al jullie berichtjes. Ik ben er nog niet steeds niet uit. Wij betalen onze bruiloft volledig zelf (enkel kleding niet) en wonen al lang niet meer thuis. Moest dit nu niet zo zijn zou ik me er in kunnen vinden om onze ouders het te laten aankondigen, nu al iets minder. Het idee van Els spreekt me wel aan, dus zelf aankondigen en dan vanonder het adres van beide ouders en dat van ons in het midden. Hopelijk gaan ze hiermee akkoord.
Groetjes, Ellen en Tom



Barbara
4-11-2005
 Meld misbruik3-1-2006 8:43:56

Wij kozen ook niet voor de "ouders kondigen aan"-formule, er stond gewoon "wij trouwen op ... etc.", maar onderaan stond wel vermeld "Onze ouders: " en dan hun namen en tel.nrs, geen adressen. Dat was idd omdat er op de receptie ook vrienden en kennissen van hen waren, en die konden hun komst dan rechtstreeks aan hen bevestigen, adres lijkt me voor niets nodig. Mijn man zijn ouders waren ook net aan het scheiden (nog lastiger dan: al gescheiden) toen, dus zij stonden elk apart vermeld.
Groetjes,
Barbara - 4.11.2005



An
24-9-2005
 Meld misbruik3-1-2006 8:51:48

Wij wilden ook graag onze ouders vermelden op de uitnodiging, maar zonder die stijve formule van Dhr. & Mevr. X hebben de eer u aan te kondigen dat hun dochter An in het huwelijk treedt met Jongeheer Tom Y.

Wij hadden volgende tekst:
I en F D-E zijn blij dat Tom hun schoonzoon wordt
C & H DV-A zijn blij dat An hun schoondochter wordt

en daaronder dan An en Tom ....

met ons adres in de rechteronderhoek en het gelegenheidsadres in de linkeronderhoek.

Of je ouders nu betalen ja of nee, zonder hen stond je er niet hé.
En zoals al w gezegd, dat is voor sommige mensen gemakkelijker om jullie te plaatsen als ze jullie ouders kennen.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info