Nu Online
Momenteel zijn er 55 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Nu al stress! (man man nog 59 dagen) welk pilletje doet me de avond ervoor goed slapen?

  23-3-2010 13:29:31
Hoi, ik ben nu al ongelooflijk ah stress geslagen, ik weet zelf niet goed waarom. Ik heb bijna alles geregeld en heb nog voldoende tijd. Maar het zit dus gewoon in mijn karakter. Ik kan de stressknop blijkbaar niet uitzetten.
Ik slaap nu al soms heel slecht, maar wat gaat dat dan geven de avond voordien?
Vandaar mijn vraag aan de andere stresskippen: wat nemen jullie van anti-stresspilletje of slaappilletje in?
En is het vooral straf genoeg

monica
22-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 17 | Gelezen: 1735


Eva
10-7-2010
 Meld misbruik23-3-2010 13:38:20

ik denk dat je beter een kalmeringspil neemt dan een slaappil (ben dit zelf ook van plan )
Een slaappil kan soms nevenwerkingen hebben

Een algemene tip om goed te slapen is gewoon op een vast uur gaan slapen, en op een vast uur opstaan. Klinkt simpeler dan gedaan, dat kan ik je verzekeren. Hier nog 108 dagen en ik begin stilaan oververmoeid te geraken, en mijn verlof is maar na de trouw.





Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-3-2010 13:51:21

Ik heb de nacht voor onzen trouw ook nie veel geslapen...
De dag ervoor was het mijn verjaardag en hadden we een schieting. Om half 12 hadden we iedereen buitengesjot en nam ik afscheid van mijn toen nog verloofde (hij ging bij zijn ouders slapen, ik bleef in ons huis). Dan nog een beetje opgeruimd om dan om half 1 in mijn bed te liggen draaien en keren. Uiteindelijk toch even in slaap gevallen, maar om half 4 was ik weer klaarwakker. Ik ben dan maar opgestaan en ben ballons beginnen opblazen om 's morgens aan de voordeur te hangen. Toch maar even weer in bed gedoken en om 6u kon ik het niet meer aan en ben opgestaan! Hihi!
Ach ja, dat hoort er bij zeker? Was nochtans niet moe hoor, heb op het feest zelfs ook geen 'klopke' gekregen. Die dag is je adrenaline zo hoog dat je alles aankan!



Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik23-3-2010 13:57:06

Hallo,

Hier nog 51 dagen op de teller en ik had ook verwacht dat ik al slapeloze nachten zou hebben gehad maar dat valt heel goed mee.
Je zegt het zelf alles is zo goed als geregeld, probeer je dus niet al te druk te maken, maak een lijstje wat je nog te doen hebt en probeer het te spreiden zodat je elke week iets hebt om je mee bezig te houden.

Veel succes nog.





kitty
11-9-2010
 Meld misbruik23-3-2010 14:11:38

Sedinal! Nam ik als puber tijdens de examens. Ik nam dit 8 jaar geleden in druppeltjes maar het zou nu ook in tabletjes bestaan. Je word er een beetje rustiger van... maar het is zeker geen slaapmiddel. Krijg je zo bij de apotheker. Ik denk dat dit je eerder bewust maakt van wat er tussen je oren zit: 'dat je je zorgen maakt voor niets' !

x Kitty



Kim
21-5-2011
 Meld misbruik23-3-2010 14:53:56

Er is blijkbaar een verschil tussen een slaappil en een inslaapmiddel. 't Laatste zou geen bijwerkingen hebben .. Eens horen bij je dokter. Onze fotograaf gaf mij alvast het advies om zeker zoiets in te nemen de nacht voor het huwelijk om "stralend" op de foto's te staan ;)



monica
22-5-2010
 Meld misbruik23-3-2010 15:05:43

bedankt alvast voor de reacties.
ik wil echt vermijden dat ik lig te woelen in mjin bed.
ik ben al snel moe (schildklier werkt te traag) en heb daardoor ook makkelijk wallen rond mijn ogen. Als ik daarbovenop geen oog toedoe snachts kom ik met ogen tot aan mijn knieen naar de trouw en dat zou echt allesbehalve leuk zijn voor de foto's! ;-)
Dus..ik ga het verschil tussen dat inslaapmiddel en slaappil of anti-stresspil wel eens vragen aan de huisarts. Ze kent me al wel, ze weet dat ik een stresskonijn ben :-)





Friedl
2-7-2010
 Meld misbruik23-3-2010 16:52:42

Een écht slaapmiddel is idd niet aan te raden. Maar er bestaan genoeg lichte 'inslapers'. Dat heb ik een periode genomen, een pilletje genaamd Zolpidem. Werkte erg goed bij mij in een stress/zorgeperiode (en ik ben sowieso een slechte slaper !), en soms heb je genoeg aan een halveke. 't is een echt lichte pil, niet verslavend en geen bijwerkingen.

Je kunt echter wel eerst iets natuurlijk proberen, dat is altijd beter. Sedinal is voor vele mensen een goed product. Maar je kunt eventueel ook valeriaantabletjes nemen. Dat werkt algemeen rustgevend, en helpt je beter te slapen. Als je nog 59 dagen op de teller staan hebt, zou ik dat eerst eens proberen. Een maandje voor de trouw kun je dan nog kijken voor iets zwaarders indien nodig ;-)




Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik23-3-2010 18:09:55

Toch even zeggen dat àlle medicatie bijwerkingen kan hebben. Zolpidem is een benzodiazepine-achtige, en mist inderdaad de grote verslavende werking van de echte benzodiazepines, maar het blijft medicatie, waar je overigens wél aan kan wennen.
't Werkt wel minder lang dan een ander slaapmiddel als loramet (lormetazepam) en kan dus inderdaad een beter idee zijn zo vlak voor je trouwdag.

Als je niet gewoon bent om iets te nemen zou ik inderdaad eerst eens proberen of sedinal of valeriaan al niet voldoende is, en zo niet kan je nog naar de huisarts voor een zolpidem!

groetjes,
Karolien




Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik23-3-2010 19:34:43

Ik heb tijdens m'n studies ook Zolpidem genomen als ik slecht sliep tijdens m'n examens. Ik heb dit ooit 2weken aan een stuk genomen en ben toen een dag zooo ziek geweest,precies of ik had een megakater, en da was midden in m'n examens dus niet echt fijn.
Nu heb ik dus 'n schrik gepakt van zo'n pilletjes. Maar voor die bewuste 2weken had ik het al een paar keer voor 1 of 2 nachten gepakt en dan deed het wel z'n werk en had ik niets bijwerkingen. Dus Zolpidem is mss wel een optie, zeker als de dokter hierboven ook pro is:-)



Christa
11-6-2010
 Meld misbruik23-3-2010 19:49:50

Hallo Monica

Ook ik heb last van mijn schildklier (werkt te hard) en weet dus als geen ander dat ik mijn energie maar beter goed gebruik en moet doseren waar nodig. Ik heb altijd Bachbloesem rescue bij de hand. Is verkrijgbaar bij de apotheker en je moet er maar enkele druppels op je tong doen en je voelt je al veel rustiger bij stressmomenten.
Veel succes en een mooi huwelijksleven samen.

Christa



kristel
20-10-2010
 Meld misbruik23-3-2010 21:27:41

vraag bij de apotheek voor dormi plant of kalmiplant voor te kalmeren en bij stress en eens goed van te slapen, ik neem ze nu al 2 weken en moet zeggen helpt voor kalmer te worden

ik neem ze voor de drukte met onze 7 kinderen en de voorbereidingen van de trouw. is op platen basis geen geeneesmiddel vrij verkrijgbaar dus.



Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik23-3-2010 22:06:10

ik weet ni wat er in dormiplant of kalmiplant zit, maar sowieso, als je bij de apotheker een vrij verkrijgbaar geneesmiddel haalt kan je best vermelden of je nog andere medicatie/homeopathische middelen neemt (ook de pil!!!), ook al is het op basis van planten en kruiden want dat kan interacties geven waardoor bv je pil niet meer goed werkt.
't is ook niet omdat iets op basis van kruiden/planten is dat het per se gezonder is dan iets dat in een farmaceutische fabriek gemaakt is, maar swat, da's een andere discussie.




Annelies

 Meld misbruik24-3-2010 7:30:56

Onze fotograaf zegt dat meer dan 50% van de bruidjes geen oog dicht doet de nacht voor hun huwelijksdag. Hij raad een inslaapmiddel als LORAMET aan. Maar dat moet voorgeschreven worden door een huisarts. Alle kalmerende producten die je vrij kan komen bij een apotheker helpen totaal niet als je onder hoge stres staat.



Joke
19-6-2010
 Meld misbruik24-3-2010 10:43:55

Dat is ook een beetje kort door de bocht hé Annelies?
We kunnen misschien meteen alle geneesmiddelen die je vrij kan verkrijgen vernietigen, want ze helpen toch niet volgens jou?

Toch heb ik zelfgoede ervaringen met vrij verkrijgbare medicijnen.

Ik neem bvb Sedinaldruppeltjes als ik met het vliegtuig reis (vliegangst) en ik moet zeggen dat dat heel goed helpt. Ik voel in ieder geval het verschil als ik de druppeltjes vergeet in te nemen.
Als het nodig is zal ik die dus ook gebruiken om wat rustiger te zijn de laatste dag(-en) voor de trouw.

Ik vind het ook heel vreemd dat fotografen bruidjes zomaar aanraden om bepaalde geneesmiddelen te nemen, terwijl ze niets van achtergrond weten over de persoon in kwestie.

Mijn raad:
- Als je het gevoel hebt dat je de stress niet aankan; vraag dan je dokter of apotheker om raad. Die mensen kunnen je nog het beste inschatten.

- Wat je ook gebruikt: test het vooraf eens uit! Zo weet je op voorhand of je last hebt van één of andere bijwerking en kan je onnodige problemen vermijden op de dag zelf.

- Probeer ook een beetje te ontspannen zonder middeltjes, door bvb een lange wandeling te maken, eens naar de sauna te gaan, een namiddagje met vriendinnen te spenderen,...




R.

 Meld misbruik24-3-2010 10:58:48

Zou het ook niet lukken met gewoon wat later te gaan slapen of de dag ervoor vroeg op te staan?




Laura
11-7-2009
 Meld misbruik24-3-2010 12:11:17

Ik heb kei zalig geslapen de nacht voor onze trouw...
Werd gewekt door mijn wekker



Doorke
23-8-2010
 Meld misbruik24-3-2010 12:28:25

Hey,

Ik neem af en toe passiflora van Dr. Vogel. Helpt mij goed om te kalmeren en de 'krop' in mijn keel weg te krijgen. Is ook homeopathie en volledig plantaardig.

Ik zou je zeker aanraden om eerst iets plantaardigs te proberen voor je naar zwaardere medicatie gaat.

Mijn dokter raad mij ook altijd aan om veel te sporten als ik mij te zenuwachtig maak... Het probleem is mezelf te overtuigen dat ik daar tijd voor heb ;-) Maar als je moe bent van het sporten kan je over het algemeen beter slapen.

Veel succes.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...