Nu Online
Momenteel zijn er 186 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Pil stoppen - 2 maanden voor trouw?

  15-3-2010 17:55:51
Hallo,

Zouden jullie nu met de pil stoppen, 2 maanden voor de trouw?
De kans dat het van de eerste keer lukt is klein, maar uiteraard niet onbestaand.
Je lichaam kan al stilletjes aan beginnen 'ontpillen'...
Moest het echt snel gaan, dan zou je op de trouw toch nog niets zien (qua veranderingen aan je lichaam), veronderstel ik?

Groetjes!



Sophie
22-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 14 | Gelezen: 1941


ellen
4-7-2009
 Meld misbruik15-3-2010 18:42:00

hey,

De gyneacoloog heeft mij wel aangeraden om na het stoppen met de pil 1 maand met condoom te vrijen...

Inderdaad, ge zou moeten geluk hebben dat je van de eerste keer zwanger wordt; maar indien wel kan je waarschijnlijk wel misselijk zijn. 2 van mijn vriendinnen waren vanaf de eerste maand pilvrij zwanger...
Kan je nog niet 2 maand wachten, dat gaat het toch niet uitmaken he.




Kathleen
24-4-2010
 Meld misbruik15-3-2010 18:55:41

Hey,

Wij waren dit ook eerst van plan. Maar aangezien wij malariapillen moeten pakken om op huwelijksreis te gaan raden ze dat ons heel hard af. Maar ik was zelf ook al aan het twijfelen want ik heb geen zin om ongesteld te zijn op mijne trouw.

Groetjes



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik15-3-2010 19:05:17

Ik zou het niet doen. Wat maken die 2 maanden nu nog uit?



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik15-3-2010 19:06:44

Ik stop ook met de pil zo'n 3maanden voor de trouw. Op het forum raden de meesten dit af, maar onze kinderwens is gewoon te groot. In mijn omgeving zijn de meesten direct zwanger maar gemiddeld is dit 6maanden tot een jaar dus de kans dat het snel prijs is is toch eerder klein.



Petroeska
16-4-2010
 Meld misbruik15-3-2010 19:14:23


Ik laat mijn staafje na de trouw uithalen. Ons kinderwens is ook heel groot,maar ik zie het nu eenmaal niet zitten om misselijk aan mijn trouwdag te beginnen. Dus nog een maandje wachten en daarna gaan we voor de kinderwens.



Ilse
10-4-2010
 Meld misbruik15-3-2010 19:35:16

Ik ben ook al een aantal maanden gestopt. Ik wou ook al wat ontpillen en mijn cyclus op gang laten komen (na meer dan 10 jaar de pil had ik geen idee of dat er snel zou zijn). Zwanger zal ik ondertussen waarschijnlijk niet zijn op de trouw, maar mijn cyclus weet ik wel, dus kunnen we na de trouw wat gerichter 'mikken' :-) Dus ik zou zeggen, doen! :-)
grtz




Ellis
19-6-2010
 Meld misbruik15-3-2010 21:04:39

Wij wilden ook eerst stoppen met de pil enkele maanden voor de trouw maar uiteindelijk maken die paar manden echt niets uit, ondanks onze grote kinderwens.

Ik wil gewoon het risico niet lopen om mijn maandstonden op onze huwelijksdag te krijgen (met alle ongemakken van dien) of om misselijk te worden want gemiddeld moet je idd 6 maanden rekenen om zwanger te worden maar ik ken toch meerdere koppels waarin het binnen de eerste 3 maanden prijs was...
Deze keuze hangt natuurlijk van koppel tot koppel af maar ik vind toch dat jij als vrouw hierin zelf een keuze moet kunnen maken en naar jouw gevoel/lichaam zou moeten luisteren...



ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik15-3-2010 21:46:28

Ik ben al een tijdje gestopt met de pil maar wij gebruiken nu nog steeds een condoom, ik wil echt niet zwanger zijn op mijn trouwdag.
Groetjes




heidi

 Meld misbruik16-3-2010 8:01:11

wij waren telkens direkt zwanger, 2keer voor onze trouw en nu binnen 4weken verwachten we ons derde kindje, het was steeds van de eerste keer raak, maar zo juist stoppen voor je huwelijk, als je dan niet zwanger bent kan je nog kans hebben dat je die dag je regels hebt, en dat kan je wel missen zo een ongemakkelijk gevoel op zo'n speciale dag



Katrien
10-9-2010
 Meld misbruik16-3-2010 9:01:00

Wij zijn ook al een tijdje gestopt (ondertussen al bijna een jaar), maar dat komt omdat we voor onze trouwplannen al zwanger aan het proberen te worden waren.
Toen mijn vriend me dan opeens ten huwelijk vroeg en we dus verloofd waren, hebben we besloten om onze kinderwens terug even op te bergen tot na de trouw waardoor we nu enkel met condoom vrijen. Wonderwel komt het mooi uit dat ik op onze trouwdag niet ongesteld zal zijn, tenminste als ik mooi regelmatig blijf (wat nu meestal toch wel het geval is).
Ik zit echter toch ook nog heel vaak te piekeren of we er toch al niet voor zouden gaan vanaf 2 maanden voordien, maar mijn verstand neemt nog altijd de bovenhand dus voorlopig wachten we tot op onze huwelijkreis (waar mijn vruchtbare periode dan weer mooi in valt).



Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik16-3-2010 11:07:08

Wij zijn al van november gestopt met de pil en nog niet zwanger.
Hangt van vrouw tot vrouw af.

Ik zou zeggen ga afop julli egevoel.

Gwen



Joyce
17-4-2010
 Meld misbruik16-3-2010 14:23:02

Een collega van mij had heel veel last (misselijk zijn, ...) door met de pil te stoppen. Misschien ook wel een risico voor je trouwdag?



Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik16-3-2010 21:49:13

zou niet weten waarom, met andere voorbehoedsmiddelen kan het even duren voordat je zwanger kan worden, maar bij de pil niet. stoppen met de pil is kans hebben:) zou ze dus gewoon blijven nemen, zit je ook niet met de kans op ongesteld zijn op je trouw...



vicky
8-5-2010
 Meld misbruik6-4-2010 10:33:36

Ik ben in februari gestopt met de pil en was direkt zwanger. Op 8 mei trouw ik en dan ben ik juist 12 weken zwanger. Als je kindjes wil waarom wachten. Groetjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...