Nu Online
Momenteel zijn er 35 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

tot hoelaat blijven ouders op feest?

  3-3-2010 15:08:57
Ik vraag me af of het de gewoonte is dat de ouders van het koppel tot de laatste blijven.
MIjn schoonmoeder is moeilijk ah doen over het vervoer. Ze wil nog extra auto's omdat ze denkt dat haar man rond 2u misschien al moe zal zijn en naar huis wil..
Ik ben me momenteel ah opwinden, maar kweet niet of ik overdrijf..kvind dat je toch tenminste wat moeite kan doen om het langer uit te houden, niet?
(Hij is 65 (jonger dan mijn ouders) en is niet ziek of zo)

GRRRRR schoonmoeders..t enige dat de mijne op dit moment doet is (nooit rechtstreeks maar altijd via mijn ventje) vanalles dwarsbomen...

monica
22-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 15 | Gelezen: 1222


Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik3-3-2010 15:33:33

Bij ons zijn onze ouders tot het einde gebleven. Maar ik zou me daar niet in gestoord hebben, moesten ze vroeger doorgegaan zijn... Uiteindelijk sta jij zelf de hele tijd op de dansvloer of zit je met mensen aan tafel om bij te praten. Je ziet je ouders al een hele dag + zit er meestal mee aan de eretafel. Ik vind dat 's avonds jouw aandacht dan naar de andere gasten mag gaan.
Dus nee, ik zou er geen problemen van maken.



tanja
20-8-2010
 Meld misbruik3-3-2010 15:37:41

hey

Je bent niet de enige met een lastige schoonmoeder, ik heb ook zo'n exemplaar rondlopen.
Ik kan je enkel adviseren om je het niet aan te trekken en ieder zijn zin te laten doen, zolang jij je maar amuseert. Het is uiteindelijk jullie trouw!
Ze zeggen wel dat ze vroeg naar huis willen, maar uiteindelijk als het zover is, zullen zij degene zijn die "buiten gestoken" moeten worden.

Schoonmoeders zijn er enkel en alleen maar om te dwarsbomen ;-)

Geniet zoveel mogelijk en trek u niets aan van uw schoonmoeder!

T.



B
25-9-2010
 Meld misbruik3-3-2010 15:50:20

Hey Monica

Don't worry; je weet niet hoe het gaat uitdraaien - misschien wil hij inderdaad "al" om 2u vertrekken, misschien zijn ze er tot op het laatste. Wat betreft auto's 'regelen'; ik vind dat na het avondfeest jullie verplichtingen tov gasten en familie wel ophoudt, wat betreft het regelingen treffen. Dus: niet drinken of taxi nemen, lijkt me.

Groetjes
B

(Trouwens: grrr schoonmoeders? Het zou toch je schoonpa zijn die vroeger naar huis zal willen, volgens haar? ;))



Petroeska & Christophe 16/04/2010
16-4-2010
 Meld misbruik3-3-2010 15:57:06

Heykes

Ik ken dat , mijn schoonouders doen ook moeilijk. Eigenlijk gans mijn schoonfamilie maja.
Mijn schoonouders vonden dat ik zelf moest instaan om een hotel te zoeken voor hen + dit te financieren, idem van mijn schoonzus. Daarnaast komt er nog eens bij dat ze zelf mijn suite samengesteld hadden. Ik had die al helemaal klaar , maar zij vonden dat meme ( de moeder van mijn aanstaande zijn vader) ook maar in de suite moest lopen samen met een oom en een tante. Dus ben ik eens uit men sloefen geschoten en gevraagd wie het allemaal moest bekostigen. Sindsdien doen ze minder moeilijk, maar toch.

Kzou zeggen je het gewoon niet aantrekken, als zij een extra wagen willen of dergelijke moeten ze er zelf maar voor instaan. Het is uwen dag, dus probeer er van te genieten ;)

groetjes
Petroeska





Tina
1-5-2010
 Meld misbruik3-3-2010 16:09:35

Hey mensen,

Probeer jullie vooral niet te druk te maken over die schoonmoeders.
Ik trouw binnen 2 maand en zal spijtiggenoeg nooit een schoonmoeder hebben ...

Klinkt misschien heerlijk voor sommige onder jullie, maar wou dat het anders was voor mijn vriend. Zijn moeder is vorig jaar in juni heel onverwacht overleden ...
Ik weet dat hij daar op onze trouwdag zowiezo gaat van afzien, dus zou bijna geld geven om ze erbij te hebben.
Gelukkig zijn we nu 9 jaar samen en heb ik haar gekend, maar wou dat het toch anders was.

Nu ja, dat veranderd jullie frustraties niet ...
Doe dus gewoon jullie ding en maak er het beste van ! Uiteindelijk zal elke schoonmoeder toch wel het beste voor haar zoon willen hé

Groetjes,

TINA



Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik3-3-2010 16:54:44

Da ze is zelf voor die extra auto zorgt wasmedanu! (Ik zie mijn schoonouders zo ook nog iets zeggen he. Als ik nog maar denk aan die mensen begint m'n bloed al te koken...)
Tis heel simpel: als jullie alles moeten betalen, bepalen jullie alles. Als zij iets extra willen moeten ze het zelf betalen.

Sterkte alvast met je schoonouders!




frida
6-2-2010
 Meld misbruik3-3-2010 17:12:17

he,

ik begrijp Tina volledig hoor, ik heb geen moeder en schoonmoeder meer.
Wij zouden er alles voor over gehad hebben mocht ze op onze dag aanwezig zijn maar helaas konden we alleen de dag er na bloemen op hun graf leggen..
Dus het zal wel los lopen. Maak je niet druk opvoorhand als ze naar huis willen dan is dat toch hun recht???

Groetjes Frida



Sylvie
11-9-2010
 Meld misbruik3-3-2010 20:54:59

Meestal blijven de ouders toch tot één van de laatsten... zij nodigen toch ook een deel van de mensen mee uit (allé, bij ons toch). Mijn schoonouders zijn gewoon van plan om een taxi naar huis te nemen ('t is niet zo ver) en verwachten helemaal niet dat wij voor vervoer zorgen. Mijn vader mag om medische redenen geen alcohol drinken dus mijn ouders kunnen gewoon naar huis rijden.

Ik heb wel heel toffe schoonouders, dus ik heb geluk.

groetjes,
Sylvie



heidi

 Meld misbruik4-3-2010 9:19:07

onze beide ouders zorgden zelf voor hun vervoer (chaufeur want vooral de papa's gingen een glas drinken en de mama's rijden niet), ze gingen naar huis wanneer ze zelf wilden.
ook al waren ze niet meer goed te been (een beetje teveel in het glas gekeken) zijn ze toch nog tot het laatste gebleven, om 6uur lieten we aan onze gasten ook blijken dat het laat genoeg was, en ook deze vertrokken dan, maar ze begrepen het want we moesten om 9uur al op de luchthaven staan.



Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik4-3-2010 9:22:32

Mijn ouders zijn mijn vervoer waarschijnlijk.
Wij krijgen al de overschot van het eten mee naar huis en omdat ze thuis een monovolume hebben, zijn mijn ouders de pineut.
Op elk feest is dit ook anders. Van mij moeten ze niet tot de laatste blijven, maar wil ook niet dat ze als eerste naar huis gaan.
Maar mijn ouders kennende is dit ook zo niet, mijn schoonouders normaal ook niet. Maar dan moet de muziek naar hun zin zijn. Dat hebben ze al laten verstaan.



ANNELIES
21-5-2010
 Meld misbruik4-3-2010 9:28:47

Als ze vroeger naar huis willen moeten ze zelf maar een oplossing zoeken.
Dat geldt bij ons niet enkel vr de ouders maar voor alle andere gasten ook.
Wij hebben veel gasten die van ver moeten komen en dus 's nachts niet meer naar huis gaan maar op hotel.
Ik veronderstel dat de meesten een taxi gaan nemen of dat 1 vd 2 wel nuchter zal blijven.
Groetjes




monica
22-5-2010
 Meld misbruik4-3-2010 12:24:42

Bedankt voor de reacties allemaal.
@ B: ik begrijp wat je wil zeggen met grrr schoonmoeders terwijl het over schoonpa gaat..
maar..wie zegt uberhaupt dat die mens inderdaad om 2u naar huis wil? Tis "zij" die het nu al precies wil incalculeren..dat noem ik gewoon een beetje moeilijk doen zonder aanleiding..
enfin, ik heb wel een grrrrrrrr schoonmoedersgevoel, das duidelijk, tis gewoon een moeilijke (op velerlei vlakken)



Kristien & Karolien
25-6-2010
 Meld misbruik4-3-2010 16:44:09

Hey,

bij ons komt iedereen, om vervelende situaties te vermijden, met eigen vervoer naar de feestzaal. Als zij een taxi willen nemen om te kunnen drinken is dat hun zaak, ik ga daar in elk geval niet voor opdraaien!
Enkel voor onze getuigen moeten we het nog even bekijken, eentje woont vrij ver, heeft zelf geen rijbewijs en zal ook met ons in de auto zitten de rest van de dag. De vriendin van de andere getuige zal waarschijnlijk onze chauffeur zijn...
Er zijn aan onze feestzaal wel hotelkamers, dus mogelijk zullen we die aan onze getuigen aanbieden als cadeau, als zij dit zelf willen natuurlijk!
Voor de ouders is dit ook een optie, maar dat zullen ze dan wel zelf bekostigen.
Bij mijn broer zijn trouwfeest zijn mijn ouders en ikzelf rond 2u vertrokken, we hadden het wel gehad, ook al omdat er de dag voordien al een feest was geweest voor de suite, we waren echt allemaal doodmoe.

Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je er zelf voor zorgt dat je thuis geraakt, of dat nu betekent dat je wacht op het koppel of dat je zelf rijdt of een taxi belt, dat hoeft niet de zorg van het koppel te zijn vind ik!


groetjes,

Karolien



Eva
10-7-2010
 Meld misbruik4-3-2010 16:58:16

niets van aantrekken zou ik zeggen, maar ik heb dan ook wel heel lieve schoonouders
Maar dit wil dan ook niet zeggen dat we overal overeenkomen (idem met mijn ouders), heb al af en toe moeten zeggen 'hallo, onze trouw!" - ik zou haar gewoon duidelijk maken dat ze steeds een taxi kan bestellen als ze naar huis willen, dat dit goedkoper uitkomt dan extra vervoer, maar dat ze dit wel nog steeds zelf moet betalen

Na wat praten hebben wij beslist om een aantal hotelkamers (eigenlijk 2 kleine hoteletjes in de buurt) te reserveren voor ouders, broers, zussen, getuigen, vrienden die van ver komen en voor onszelf natuurlijk, maar iedereen moet zijn eigen kamer betalen. Het voordeel is wel dat, aangezien wij het hele hotel reserveren de eigenaar ons met plezier komt halen aan de feestzaal om ons dan aan het hoteletje af te zetten. 's middags kunnen we dan allemaal gezellig samen ontbijten en kaartjes lezen

veel succes nog!



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik5-3-2010 12:43:25

Kan je het niet regelen door op voorhand hun wagen al aan de feestzaal te zetten? Zo kunnen ze naar huis wanneer ze dat willen.

Ik zou er niet op rekenen dat ouders tot de laatsten blijven. Ik ben van mening: als het niet plezant meer is, of je bent moe, ga dan naar huis. Zelf zou ik het ook lastig vinden moest iemand mij 'dwingen' ergens tot de laatsten te blijven, wat mijn band met het koppel ook is. Soms lukt me dat, soms ook niet, en ik ben nog maar 33, dus aan de leeftijd ligt het niet.

Ik begrijp het dus wel een beetje. Langs de andere kant... als ze constant tegenwringt kan ik ook begrijpen dat het bij jou irritatie oproept.

Groetjes,
Lieve


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...