Nu Online
Momenteel zijn er 251 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

een einduur op avondfeest?

  24-2-2010 17:14:12
dag iedereen,
zijn er mensen die een einduur zetten op hun uitnodigingen? omtrent het avondfeest dan? Wij zijn overeengekomen dat we wel zien hoelang het duurt, zet ik er dan in tot in de vroege uurtjes? of zet ik gewoon een begin uur en niets anders? Hoe doen jullie dit??xxx

Jennifer
30-7-2010
Meld misbruik



Reacties: 19 | Gelezen: 13244


Hannelore
7-8-2010
 Meld misbruik24-2-2010 17:27:09

Wij zetten enkel het beginuur.
Een einduur hebben we ook wel voor onszelf vooropgesteld owv de kosten maar het kan altijd vroeger gedaan zijn of er kan nog 100man zijn op ons einduur, dus dat uur zet ik er zowiezo niet op.



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik24-2-2010 18:31:22

Wij hebben enkel het begin uur erop gezet. Wij hadden een all-in tot 5u maar we hebben het feest laten stoppen iets na 4. De groten hoop was vertrokken enkel nog de vrienden en enkele familie leden. We hadden het gemakkelijk tot 5 uur kunnen laten duren maar het was goed geweest. We hebben een beetje voor 4 tegen de DJ gezegd dat hij mocht uitbollen. Hij heeft het dan aangekondigt...

groetjes, Carolina



Gwen
14-5-2010
 Meld misbruik24-2-2010 19:44:43

Wij hebben er enkel een begin uur op gezet, we zullen wel zien hoe laat het word.Onze Dj speelt ook niet per uur dus al een voordeel sommige vragen na 03.00 u geld bij dus.

Gwen
14.05.2010.



joke
1-8-2009
 Meld misbruik25-2-2010 13:47:05

hey!

Ik heb nog nooit op een uitnodiging een einduur zien staan... Ik zou dat zelfs een beetje vreemd vinden...
Wij hebben wel al van vrienden mondeling de mededeling gekregen (naast de uitnodiging dus) dat we op tijd op de dansvloer moesten gaan staan want dat het om drie uur eindigde. dat was een heel leuk feest :
- iedereen op tijd op de dansvloer
- de meesten zijn gebleven tot drie uur (als je anders om half drie was doorgegaan, bleef je nog een halfuurtje) en dus absoluut geëindigd in schoonheid

groetjes!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik25-2-2010 20:25:30

fiogf49gjkf0d
Wij hebben ook geen einduur vermeld. Als de dansvloer nog vol staat, laat je jouw feest nog niet stoppen, maar als er nog maar enkelen opstaan... Hangt allemaal af van jouw gasten, vind ik.



veronique
13-9-2008
 Meld misbruik26-2-2010 1:34:29

fiogf49gjkf0d
Hmm, effe wennen dit nieuwe forum...
Ik wou maar zeggen dat je gerust een einduur kan bepalen, maar ik denk niet dat je dat op de uitnodiging moet zetten als het drie/ vier/ vijf uur is.
In onze zaal ging het zowiezo maar tot vijf uur, we hebben dat tegen de gasten die plakkers zijn, gezegd en de DJ wist met welk liedje we wouden eindigen: zo eindig je in een mooie sfeer ipv met zatte mensen die niet meer beseffen waar ze zijn.
Maar het hangt van de situatie af: als jullie een vroeg feest willen en je hebt een heleboel late fuifgasten, kunnen ze maar beter verwittigd zijn.



Jessica
5-11-2010
 Meld misbruik27-4-2010 0:10:52

Hoi!
Ons avondfeest stopt omstreeks 1u30 omdat de muziek maar tot dan mag spelen :-(
Dat was een beetje een domper op de feestvreugde! Maar we beginnen vroeg met eten 17u00 en hopen rond 20u-20u30 het feest te openen met de openingsdans. Ik ben nog nooit naar een groots trouwfeest geweest, dus weet ook niet goed tot hoe laat het kan duren. Ik weet alleen dat wij geen zatte en ambetante mensen willen en als je lang doorzakt, dan zit die kans er natuurlijk dik in! Op de uitnodiging zou ik geen einduur zetten, das zo precies een domper van...dan MOET ge echt naar huis! Wie weet is het ook helemaal niet nodig en zit er nog maar een handjevol mensen tegen dan? Voor onze situatie ga ik wel mondeling doorgeven dat het omstraaks 1u30 gedaan is. Maarja...na een hele dag 'feesten' met een ceremonie, 3a 4 uurtjes tafelen, zo'n 4 uurtjes dansen,...ik denk dat ik tegen het einduur wel zelf in mijn bedje ga willen kruipen...De nacht is dan nog jong ;-)

Groetjes,
Jessica



M.
18-6-2011
 Meld misbruik28-9-2010 23:46:19

Hoi Jessica,
amai 1.30h dat is wel vroeg om te eindigen precies....

Wij zijn 2-tal weken geleden naar een huwelijksfeest geweest, en er stond bij hen op de uitnodiging een einduur ( 03.00h)

In het contract dat wij van onze feestzaal hebben gekregen is er vermeld dat de muziek om 04.00h moet stoppen.... We gaan dit niet op de uitnodiging zetten, maar we zullen tegen onze dj zeggen om onze openingsdans nogmaals te spelen om 04.00h en hij zal er dan bijzeggen dat dit de laatste dans is ....




Sophie
13-4-2012
 Meld misbruik1-3-2011 14:53:52

wow, zo laat eindigen? Gaan jullie zelf wel eerder weg?
Ik kom uit nederland en ons feest begint om 20.30 tot 01.00 maar dan zijn wel al lang weg. Het liefst zou ik ook om 20.00 eten met de familie en het feest om 22.00 laten beginnen maar dan gaat echt iedereen steigeren.
Als wij het feest tot 3 uur zouden laten duren, hou komt dan iedereen heel thuis??



lieselot
23-7-2011
 Meld misbruik8-4-2011 21:57:01

Ik zou er geen uur opzetten, maar als je ziet dat het bijna gedaan is laat je de DJ je openingsdans nog eens spelen en erbij vermelden dat het de laatste dans is.
Ik zou trouwens ook nooit eerder weggaan op mijn eigen trouwfeest!



Severine
24-9-2011
 Meld misbruik23-6-2011 22:55:51

man man man, weer stof om op na te denken.
heb er eigenlijk totaal nog niet bij stil gestaan om er een einduur op te zetten.
vind ik ook een beetje te zien van situatie tot situatie. als je idd nog een heleboel volk op je dansvloer hebt, waarom dan al stilleggen?
heb wel zoiets van eens het 4u gepasseerd is, kan het stilletjes uitdoven. want uiteindelijk is het ook 'n lange dag hé.
Denk best op het moment zelf bekijken.



timmy
2-9-2011
 Meld misbruik11-8-2011 10:16:31

Iedereen beslist dat voor zijn eigen maar zou dat er persoonlijk niet opzetten , meestal duurt dat tot in de vroege uurtjes maar hangt natuurlijk veel af van de gasten en hun sfeer die ze bij hebben he .

mvg




Stéphanie
1-6-2013
 Meld misbruik30-9-2011 10:00:53

Bij ons staat er geen einduur op...



Tom
25-8-2012
 Meld misbruik22-7-2012 17:17:30

bij ons staat tot in de vroege uurtjes, we hebben dit in samenspraak met de feestzaal beslist, als we zien dat er om 4uur nog mega ambiance en volk is gaan we gewoon verder, als er nog vijf man aan de toog hangt dan had je mss vroeger moeten stoppen, wij denken er aan om ev. rond vier uur nog met de dan nog aanwezigen een wensballon op te laten of één of ander cozy ritueel.

Groetjes



Jessie
20-7-2013
 Meld misbruik23-10-2012 10:22:00

Lien en Tom, zijn jullie Chiro-leiders (geweest)? Ik herken jullie logo'tje :-)
Jullie ideetje om op het einde met een gezellig ritueel te stoppen vind ik ook wel tof! Mind if I steal it? :-)
Ik denk ook dat je dat einduur een beetje zelf moet in de gaten houden, als er nog veel volk is den boel stilleggen is jammer, als er geen kat meer is is het precies de boel rekken,...



sharon
22-6-2013
 Meld misbruik27-11-2012 22:59:34

hey!
bij ons staat er ook geen einduur op... de muziek stopt bij ons om 05.00 en vanaf 03.00 wordt er nog enkel retromuziek gedraaid... onze vrienden zijn echte plakkers en pervente retrofans. leek ons wel leuk om de 2 laatste uurtje in retrostijl te eindigen :-)



Melanie
5-9-2014
 Meld misbruik28-12-2012 18:17:10

Wat grappig dat in België je lekker lang door mag gaan. Hier in Nederland is dat wel anders. Hier is het van 20.00u tot 01.00u of van 20.30u tot 01.30u Bij ons zal er daarom wel een eindtijd op komen. Maar anders zou ik zeggen tot in de vroege uurtjes



INFINITY.be (DJ Peter)

 Meld misbruik22-1-2015 19:23:26

Het sluitingsuur van bijna alle feestzalen in West-Vlaanderen is 5 uur 's morgens.



Marruk

 Meld misbruik22-11-2016 17:10:48

Wij hadden gekozen voor een dagfeest, dus het feest stopte tegen de avond (was ook ideaal omdat we kinderen hebben en meer van de natuur en de locatie wouden genieten, zijn zelf geen dansers en houden niet zo van dj-toestanden, maar ieder zijn ding natuurlijk!).

Op onze uitnodiging en website stond ook duidelijk dat het een dagfeest was en er stond dus een duidelijk eind uur. Hebben daar toch veel positieve reacties op gekregen. Ik vind toch dat elkeen daar zelf kan voor kiezen?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...