Nu Online
Momenteel zijn er 99 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

danwoord naar de ouders toe

  23-2-2010 17:42:47
Wij zijn opzoek naar een mooie en orginele tekst om ons ouders te bedanken. Orgineel is het pas echt als we dit zelf zouden schrijven maar zo goed kunnen we dat ni. Wie kan er ons helpen

Femke
8-5-2010
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 13059


Nele
28-2-2009
 Meld misbruik23-2-2010 17:53:57

Er was eens een boom, een grote boom, die met zijn brede takken langs de waterkant stond. Op een zekere dag, kwam er een man, gewapend met een mes. De boom hield van schrik het ruisen in; maar er was geen ontkomen aan. De man sneed de mooiste tak van de boom weg en nam hem mee naar huis. Drie dagen later kwam hij terug, en opnieuw werd de boom angstig en bezorgd en dacht: "Welke tak is er nu aan de beurt?"
Maar de man ging zitten aan de voet van de boom en blies op een fluit die hij van die tak had gemaakt. De boom luisterde en verstond het lied: "Hoor je mij, herken je mij nog? Ik ben van jou, uit jouw hout gesneden. Ik zing voortaan mijn eigen lied, maar jou vergeten doe ik niet. Ik leef en zing en ik dank het aan jou."

Wij hadden dit tekstje, we hebben er dan nog een kleine meer gerichte bedanking met een verwijzing naar de tekst bijgeschreven (wij zijn uit jullie hout gesneden, gaan nu onze eigen weg, maar vergeten jullie niet!)...

groetjes
Neel




Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-2-2010 18:10:57

Wij hadden ook onderstaande tekst!

Groetjes,


Véro



Benedikte
28-8-2010
 Meld misbruik23-2-2010 22:42:15

Wanneer ga je het dankwoord vertellen?
Onze ceremoniemeester zei dat aan het einde van de mis hééél emotioneel is. Het kan ook op het avondfeest maar dan zit je daar een ganse dag mee...
Wij weten het nog niet.
Groetjes,



angela
2-10-2010
 Meld misbruik24-2-2010 8:29:22


Vaders handen... Moeders handen,
Wij kennen die handen,
wij hebben er als kind vaak met bewondering naar gekeken. Wij hebben ze gevoeld aan ons lichaam wanneer we ondeugend waren.
Maar ze hebben ons ook gedragen toen we klein waren.
Ze hebben ons getroost in ons klein verdriet en ons gestreeld in momenten van innige vertedering.
Ze hebben zich zegenend op ons hoofd gelegd.
Zie hoe ze voor ons hebben gewerkt.
Hebben ze niet bijna de halve aarde getild?

Vaders handen.... Moeders handen,
daarin staat hun leven, hun leven gegraveerd.
Ze hebben zich gevouwen in gebed, ze hebben zich vaak opstandig tot een vuist gebald.
En toch hebben ze zich weer ontsloten, gestreden en gezwoegd, om s avonds het blanke brood uit te delen, om elkaar overeind te houden in de storm, om van elkaar te houden.

Dank je lieve ouders,
voorhet leven dat jullie ons geschonken hebben.

Dank je
voor alles dat jullie ons gegeven hebben in ons leven: liefde, goede raad, genegenheid en begrip.

Dank je
voor jullie kommer en zorg om van deze dag een vreugdevolle dag te maken.

Dank je
voor alles dat ons meer mens gemaakt heeft.

Bedankt lieve ouders!


GROETJES ANGELA



heidi

 Meld misbruik24-2-2010 8:44:19

wij hadden zelf een tekst geschreven maar opgenomen op dvd, dit werd afgespeeld op groot scherm (was een clipje aan zee, zeer leuk), er werden veel tranen gelaten en het was eens iets anders.



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik24-2-2010 14:49:50

@Benedikte: bij ons was dat aan het eind van de viering, voor het slotgebed en de zending en zegen.

Groetjes,

Véro



Isabelle
14-6-2014
 Meld misbruik4-8-2014 22:01:55

Bedankt lieve ouders van vader Abraham!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...