Nu Online
Momenteel zijn er 179 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Suite - Ceremoniemeester - ....

  23-2-2010 16:25:17
Hoi iedereen!

Ik vroeg mij af of er iemand onder jullie geen ceremoniemeester heeft en of die "suite" echt nodig is!
Ik wil heel graag trouwen en wil er een fantastische dag van maken, maar zie het niet echt zitten om het "chique" te doen!

help :)

Liselotte
25-6-2011
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 12309


Kathleen
24-7-2010
 Meld misbruik23-2-2010 16:34:20

Hey,

wij hebben geen ceremoniemeester, zelf zou'k 't liever hebben omdat ik bang ben dat 't dan in honderd zou kunnen lopen ofzo, maar mijn ventje vindt dat overbodig omdat tegen dan alles wel helemaal uitgestippeld is enzo. (Dus denk dat het sws zou losstaan van "chique willen doen".)

Een suite, welja, wat is dat hé? Er zullen mensen zijn die er al van 's morgens zijn, de kerngezinnen en grootouders wellicht, en we voorzien daar 's middags broodjes voor, maar geen ceremonievervoer en bijgevolg zullen zij ook niet over loper gaan. Op die manier kan je de suite ook moeilijk een "chique bedoening" noemen. Dit alles met uitz. van bruidskindjes, omdat die bij ons in wagen passen. ;)

Wil maar zeggen... 't zijn ook maar "woordjes" en je vult zelf in hoe je dat ziet, dus héél chique tot héél sober, en wij gaan dus eerder voor sober.



kristien
25-6-2010
 Meld misbruik23-2-2010 17:20:04

wij hebben geen ceremoniemeester, omdat het duur is en we ook veel liever zelf alle voorbereidingen doen. Zo leuk dat het tot hiertoe al geweest is! Op de dag zelf gaan we wel aan een vriendin vragen de tijd wat in t oog te houden...
Wij hebben geen suite, onze mama's doen we wel suitekledij aan omdat ze dat zelf graag wilden. Maar wij komen overal samen binnen, de rest volgt wel. Ik vind het anders al snel een stijve bedoening...

Ook al doen heel wat mensen wel een suite en hebben ze een ceremoniemeester, doe wat bij jou past en waar jij je goed bij voelt!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik23-2-2010 18:15:51

Wij hadden wel een suite, maar geen ceremoniemeester.
Uiteindelijk zijn er genoeg mensen bij je dag betrokken om de tijd in het oog te houden e.d. (de suite, de fotograaf, de man van het vervoer). In het stadhuis heb je trouwens (gratis!) de bode die je aan de ingang ophaalt, begeleidt naar de trouwzaal, zegt wanneer je moet rechtstaan of naar voor moet komen,... In de kerk doet de pastoor dat.
Ik heb geen enkel moment gehad dat ik de nood voelde om een ceremoniemeester te hebben.
Wel moet je er voor zorgen dat je de bloemen in de kerk kunt doorgeven aan iemand die ze naar het vervoer brengt (bij ons waren dat de getuigen).

Groetjes,

Véro



Deborah
17-7-2010
 Meld misbruik23-2-2010 19:38:15

Wij hebben een ceremoniemeester genomen, die van 9uur 's morgens erbij is tot enkele uren na de mis... Ik ken mezelf en zou me er veel te druk in maken of alles wel op tijd gebeurt en ik wil er niemand mee opzadelen om de tijd voor ons in de gaten te houden.

De ceremoniemeester vertrekt van bij de bruidegom naar de bruid thuis, samen met de suite. Bij mij thuis wordt er dan nog een klein uurtje uitgerokken om te praten, foto's te nemen en iets gedronken, mijn mama moet alles gewoon in de keuken klaarzetten en hij schenkt alles uit en zorgt ervoor dat de tijd in de gaten gehouden wordt (zo moet niemand anders iets doen)...

't is gemakkelijk en een al iets oudere maar toffe man, die het echt met plezier doet! Mocht je geinteresseerd zijn, kan ik je altijd zijn gegevens doormailen (deborah.debbaudt@telenet.be), hij is van Sint-Niklaas.

Groetjes
Deborah 17/7/10



angela
2-10-2010
 Meld misbruik24-2-2010 8:33:20

WIJ HEBBEN OOK GEEN CEREMONIEMEESTER. DE SUITE DAT ZIJN OUDERS,ONZE TWEE KINDJES, BROERS EN SCHOONZUSSEN EN DAN MIJN ZUS EN WIJZELF NATUURLIJK. (HET KOST ALLEMAAL ZOVEEL GELD HE OM EEN CEREMONIEMEESTER TE NEMEN) WIJ WILLEN HET OOK SIMPEL HOUDEN.



Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik24-2-2010 8:43:02

Dankjullie allemaal voor jullie reactie!

Ik dacht écht dat we de enige waren die geen ceremoniemeester willen!
We houden het graag simpel! Zoals je zegt véronique, er zijn genoeg mensen die op de tijd in het oog kunnen houden! Ik hou zal trouwens ook mijn uurwerk aanhebben (omdat die emotionale waarde heeft!
Ik ben iemand die alles graag zelf doet :)!

Tja, de suite... mijn schoonouders vragen nu al (we trouwen in juni 2011) om te kiezen wat de getuigen moeten dragen, of de mannen allemaal hetzelfde moeten dragen, of de vrouwen allemaal dezelfde kleur moeten dragen, ...
Mijn antwoord is altijd: "iedereen draagt wat hij wil" en dan zie ik aan hun gezicht dat hen dat niet aanstaat!
Mijn verloofde zijn broer is een paar jaar teurg getrouwd, zijn vrouw en hij zeiden altijd ja op vraag van de ouders... suitekledij: ja, ceremoniemeester: ja, zelf de zaal hebben ze niet zelf gekozen!

Nu moet ik het ja-patroon doorbreken en dat komt vaak slecht over!

Nuja, het is onze dag! niet hun dag :)

nog eens bedankt voor jullie antwoorden!



Timmy
27-3-2010
 Meld misbruik31-3-2010 22:05:57

Wij hadden op ons trouwdag vorige zaterdag geen suite en geen ceremoniemeester. De fotograaf heeft het uur wel mee in de gaten gehouden.
Ons voornaamste doel voor kleding van gasten, ouders, getuigen, zelfs bruidskindjes was COME AS YOU ARE! In het begin deed iedereen hier ongemakkelijk over van oei oei ik kan toch moeilijk in een jeansbroek komen, een kostuum moet toch blabla maar uiteindelijk had iedereen iets gemakkelijks en moois aan wat ze nog kunnen afdragen en vooral wat gemakkelijk is! In het begin kregen wij net dezelfde reacties als jullie maar wees gerust hou voet bij stuk en ze zullen wel bijkeren en achteraf zelfs héél blij zijn met jullie keuze!

De voornaamste reden van geen suite bij ons was 1, mijn bruid had een stiefmoeder en een moeder en 2, wij wilden geen grote chique gebeurtenis. Een ceremoniemeester is ook totaal overbodig als je alles zelf in de hand wilt houden
Het belangrijkste van jullie dag is dat jullie trouwen! Niet wat iedereen aandoet of wat de mensen zullen denken! :-) hou dat voor ogen en het zal prachtig zijn



Odile
7-5-2011
 Meld misbruik20-4-2010 11:41:30

Wij hebben wel een ceremoniemeester in de arm genomen, voornamelijk omdat "vreemde ogen dwingen" en er nogal wat dominante (lees ik-weet-alles-beter-types) in de familie zitten. Kosten vielen ons 100% mee (675€ incl. BTW). Dat lijkt mss veel geld, maar als ik zie wat we er allemaal voor terugkrijgen is het dat zeker waard. Onze ceremoniemeester is een superrelaxte mens met een goed gevoel voor humor en staat ons (al meer dan een jaar op voorhand) met raad en daad terzijde.
Nu moet ik eerlijkheidshalve toegeven dat wij zeer op etiquette gesteld zijn en dus een zeer traditionele trouwdag zullen hebben, maar als je het allemaal wat informeler wil is dat zeker bespreekbaar.
Ik vind het vooral prettig dat ik advies kan vragen over van alles en nog wat.
Wat betreft de suite: normaliter bestaat die alleen uit de wederzijdse ouders, getuigen, en evt. broers/zussen met hun partners en de kinderen van deze mensen.



Peggy
18-6-2011
 Meld misbruik6-9-2010 17:11:23

hey, wij trouwen ook op 25 juni. geen ceremoniemeester, geen suite, geen chique gedoe. We trouwen omdat we van elkaar houden, niet om te laten zien aan iedereen of we geld hebben of niet :-) we hebben iedereen al verwittigd dat de dresscode die dag " come as you are " is. het zal ook al warm weer zijn ( hopelijk he ) dus wat heb je er aan iedereen te verplichten in een kostuum rond te lopen? iedereen zal veel ontspannender zijn en de sfeer zal er meteen inzitten als de gasten zich goed voelen. Hoe de familie reageert trekken wij ons niet aan. WIJ trouwen en WIJ vieren feest, op de manier hoe wij dat willen. Ik zou me niet te veel aan de regeltjes houden en die dag ontspannen en gelukkig meemaken ipv onder de stress.



Roos
19-2-2011
 Meld misbruik5-10-2010 14:04:21

Wij kozen niet voor een ceremoniemeester.
Om alles in goede banen te leiden, spraken we een vriend van mijn ventje aan.
Het lijkt ons gemakkelijk dat een 'buitenstaander' de planning wat in het oog houdt, dan moeten wij ons daar geen zorgen in maken.
Die manier van werken bespaart ons toch wat geld.
Roos




Sarah
2-7-2011
 Meld misbruik14-3-2011 1:07:28

Hei,
Trouwen jullie voor de kerk? Wij hebben een vrijzinnige viering en dat is volledig gratis, dus ook een ceremoniemeester die indien gewenst ook op voorhand alles kan regelen en ook op het moment zelf dus. (info http://unievrijzinnigeverenigingen.be/nl)
En als het in de kerk is vraag anders een betrouwbare vriend(in) of kennis?
lijkt me wel interessant om te hebben anders moet je zelf zoveel in de gaten houden, en tegen vreemden spreken mensen inderdaad minder tegen ;)



Jolien
27-8-2011
 Meld misbruik4-7-2011 12:04:30

Beste bruidjes

Het is inderdaad hoe je het zelf allemaal invult...
Wij hebben ook een ceremoniemeester, maar ikzelf neem alle voorbereidingen op mij. De ceremoniemeester staat ons tijdens de 'grote' dag gewoon bij om de timing in het oog te houden, etc. alles dus een beetje te coördineren (zorgen dat het 'mobiel' boeket op de juiste plaats op tijd ergens geraakt, aansturingen maken tijdens de misviering, etc.) En het is niet onze bedoeling om het 'chique' te maken hoor. Het leek ons gewoon - praktisch gezien - positief!
Ieder zijn wensen dus!

Groetjes


Jolien



Liselotte
25-6-2011
 Meld misbruik4-7-2011 14:01:34

Euhm, dit is een topic van een jaar geleden! We zijn ondertussen al getrouwd... zonder ceremoniemeester :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...