Nu Online
Momenteel zijn er 172 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwringen

  23-2-2010 14:27:06
geeft er iemand ervaring met deuxx of koopt er nog iemand zijn ringen bij deuxx? We krijgen de kans om de ringen rechtsstreeks bij de groothandel te kopen. Maar nu vraag ik mij af zouden zij ook de namen en datum er in graveren en zou je er ook een soort garantie krijgen? Wat ik me ook af vroeg ik hoorde van een collega dat witgouden ringen tegenwoordig na een tijdje wat geel uitslaan. Omdat ze er een product niet meer mogen in verwerken. Klopt dat of geeft er daar iemand ervaring mee?
grtjs

ilse
28-8-2010
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 12117


nele
17-7-2010
 Meld misbruik23-2-2010 14:42:39

Hey Ilse,

Zie hieronder voor extra info.

Wit goud .
Goud is van nature uit geel, om wit goud te bekomen zal m'n het goud legeren met palladium welke het goud wit kleurt.
De bekomen legering is echter gebroken wit. Hoewel sommigen deze kleur verkiezen zal vaak de wit gouden juwelen behandeld worden door een afwerkingslaag van rhodium.
Dit rhodieren geeft de wit gouden juwelen zijn zuivere witte kleur.
Bij slijtage kan de ring terug wat donker (geel) worden, dit kan altijd verholpen worden door de ringen opnieuw te laten rhodieren.
Nog niet zo lang geleden gebruikte m'n nikkel voor het legeren van goud om zo een witte kleur te verkrijgen.
Hoewel nikkel het goud een wittere kleur geeft dan met palladium waardoor rhodieren overbodig wordt, is dit bij wet verboden en af te raden, nikkel leidt immers vaak tot hevige allergische reakties.

Waarom wordt witgoud geel ?
Omdat de legering bestaat uit 75 % zuiver geel goud.
Hierdoor komt het dat een witgouden legering niet zuiver wit is maar een klein beetje gelig-grijs.
Het is deze rhodium-laag die er met de jaren kan afslijten en daardoor krijg je een gele schijn.
De juwelen kunnen steeds terug in nieuwe staat gebracht worden en voorzien van een nieuwe laag Rhodium.

Roodgoud ( roze )
Roodgoud ontstaat door de toevoeging van koper en witgoud door aan de legering koper of palladium toe te voegen.

Groetjes

Nele



Sara
20-8-2011
 Meld misbruik25-7-2010 13:05:31

Mijn verlovingsring is van witgoud, en die slaat ook geel uit. Het verhaal dat Nele verteld klopt dus volledig. Hen mijn ring twee maand geleden laten rhodieren en hij zag er weer uit als nieuw. Krasjes en al zijn er uit... Ik ga dit wss elk jaar laten doen. Kost 15euro.



Stephanie
10-6-2011
 Meld misbruik30-11-2010 18:55:35

Hey,

Ik heb ook intresse in de trouwringen van deuxx... Hebben jullie ringen van hen gekozen?
Mag ik onbeleefd zijn en vragen hoeveel jullie voor ringen van deuxx betaald hebben via de groothandel? Is het makkelijk om rechtstreeks van de groothandel te kunnen kopen?
Ik hoop da je dit bericht nog krijgt en dat je kans ziet om mij te helpen. Je mag me eventueel ook rechtstreeks een mail sturen naar: stephanieputs@hotmail.com.

Bedankt alvast en nog een late proficiat met je huwelijk!




Elke
7-6-2014
 Meld misbruik13-2-2015 20:37:08

Bruidjes, wij zijn reeds 251d gehuwd en hebben ook gekozen voor trouwringen van deuxx. Hebben geelgouden gekozen met witgouden randje rond en voor de bruid met diamantje erin. Deze hebben ons bij de juwelier tezamen 1800 euro gekost. Gravure was gratis en op maat zetten. SR2826BI +SR2825BB (zie site deuxx)Ons witgouden randje is tot nu toe nog altijd even wit


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...