Nu Online
Momenteel zijn er 189 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

als je niet samen gaat aangifte doen op gemeente

  10-1-2010 14:26:38
"Als de aangifte gebeurt door een van de aanstaande echtgenoten, dan moet de aangever een gelegaliseerd schriftelijk bewijs voorleggen, waaruit het akkoord met de aangifte blijkt van de afwezige aanstaande echtgenoot."

Is dat gewoon een tekstje waarin staat wie je bent en vermeldt dat je toestemming geeft aan je partner om de aangifte te doen, en dat je dan ondertekent ?

Of moet dat nog formeler, zo'n "gelegaliseerd schriftelijk bewijs"

Wouter
23-10-2010
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1079


rebekka
20-3-2010
 Meld misbruik10-1-2010 14:52:57

Wij dachten dit eerst ook te doen omdat het voor mijn vriend en ik ook niet altijd evident is om tegelijk naar het gemeentehuis te gaan.
Ingeval ik alleen zou gaan, zou mijn vriend een attest moeten vragen op zijn gemeentehuis, maar ik denk niet dat je echt een tekst moet formuleren.
Normaal gaan we morgen tesamen, omdat ik nu toch verlof heb.



lizi
21-8-2010
 Meld misbruik10-1-2010 15:24:39

bij ons staat zo'n tekst op de website van onze gemeente. het is een standaart tekst.
mss kan je eens kijken op de site van de gemeente Borsbeek: www.borsbeek.be
diensten/burgerlijke stand/huwen/huwelijk aangifte en dan helaal onderaan kan je dat document downloaden.
succes!
groetjes,
Lizi



Alexandra
1-5-2010
 Meld misbruik10-1-2010 15:45:12

Toen ik belde naar het gemeentehuis ivm. de aangifte en zei dat ik mss alleen ging komen (mijn vriend is in een andere gemeente gedomicilieerd), zeiden ze mij dat je moest beschikken over een volmacht waarin de andere je de toestemming geeft om het huwelijk aan te geven en een kopie van zijn identiteitskaart, beiden gelegaliseerd op de gemeente waar de andere woont. Dus volgens mij moeten er zegels en een stempel op geplakt worden om het een gelegaliseerde kopie te maken.



evy
1-3-2009
 Meld misbruik10-1-2010 16:20:29

Mijn (ondertussen) man schreef een papier met tekst: Ik wil dolgraag met.....(mijn naam) trouwen. Daaronder zijn naam en handtekening. Bijgevoegd nog een kopie van paspoort en 't was in orde :-)

Groetjes
Evy
527 dagen getrouwd



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik10-1-2010 18:28:28

Je kan zo'n volmacht ophalen op het stadhuis. Dan moet hij enkel tekenen. Je moet wel zijn identiteitskaart (of een kopie) meehebben.

Groetjes,

Véro



Annika
10-9-2010
 Meld misbruik15-4-2010 16:58:53

Wij hebben ook zo'n papier gekregen op het stadhuis. We waren wel samen, maar we moeten nog een keer terug omdat ze eerst mijn geboorteakte moeten opvragen (indien je in een andere gemeente bent). Ik kan gemakkelijk alleen gaan, omdat ik vlakbij werk, maar zelfs dan nog heb ik zo'n volmacht nodig.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...