Nu Online
Momenteel zijn er 82 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

planning huwelijksdatum

  20-7-2005 13:13:22
Hoi iedereen

Vorige zaterdag heeft mijn vriend me op mijn verjaardag ten huwelijk gevraagd. Natuurlijk heb ik "ja" gezegd, ik zat er immers stiekem al enkele maanden op te wachten.

Nu we de trouwdatum aan het plannen zijn, stuiten we op een nogal volle agenda waardoor we er niet goed uitgeraken. Het is namelijk zo dat we begin februari ons eerste kindje verwachten en in het voorjaar zouden we willen starten met de bouw van ons droomhuis. Enerzijds zou ik nog graag willen huwen voor de geboorte zodat het echt een verbintenis tussen ons tweetjes wordt, maar dan moet alles wel zeer snel geregeld worden en ik weet niet of dat kan. Anderzijds zou ik alles liever wat rustiger willen voorbereiden en lijkt de zomer van volgend jaar een beter moment, maar dan zitten we in het midden van slapeloze nachten en bouwperikelen...

Heeft er iemand goede raad?

Groetjes Annelies


annelies
11-10-2005
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1073


Ingrid
21-5-2005
 Meld misbruik20-7-2005 13:46:08

Annelies,

Dat is geen makkelijke keuze, maar weet dat zelfs als het snel moet gebeuren, het zeker mogelijk is. Ik ken mensen die op 6 maanden getrouwd zijn en mijn collega heeft haar kleed slechts 1 maand voor haar trouw gekocht. Je vindt altijd wel een zaal en trouwjurken zijn er genoeg, hoor. En daarbij, ik ben een jaar op voorhand met de trouw begonnen en op een bepaald moment hadden we niks meer te doen, bij jullie zou alles op elkaar aansluiten. En niks stress, helemaal ni nodig, hebben wij ook niet gehad. Ik denk eigenlijk een beetje als jij: een verbintenis met zijn tweetjes in leuk en een trouwkleedje met een buikje heeft ook zijn charmes en is zeker speciaal ;-)

In ieder geval, heel veel plezier met de voorbereidingen, gefeliciteerd met je zwangerschap en veel bouwplezier :-)

Liefs,
Ingrid



Els
1-4-2006
 Meld misbruik20-7-2005 13:47:42

dan zou ik opteren voor: ofwel alles voor het kindje en het huisje, ofwel echt na het huisje, want inderdaad, midden in de bouw :-( maar goed, ik denk dat je een trouw ook nog wel kan regelen voor het einde van het jaar, het is een beetje wat je er zelf van wil maken... qua feestzaal en zo is er nog wel keuze denk ik als je niet in het hoogseizoen zit

Veel succes in elk geval!



An
24-9-2005
 Meld misbruik20-7-2005 15:23:04

Ik zou ook zeggen voor de geboorte. Valt zeker nog wel te regelen, maar voel zlef aan of dat gaat. Als je 7 maand zwanger bent is trouwen niet evident. Je bent rap moe, moet voortdurend plassen, de kans bestaat dat je misselijk blijft, dat je heel wat niet mag eten, ... Dus als je een groots feest wil geven, moet je er ook zelf van kunnen genieten.



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik20-7-2005 17:21:26

Mijn mening: nog voor de geboorte of nadat het huis af is. En aangezien ik zelf niet zou kunnen wachten, toch maar voor de geboorte. Het is nog mogelijk. Vrienden van ons hadden beslist om te trouwen nadat hun kindje geboren was en drie maand later waren ze al gehuwd. Het is zeker mogelijk.En om nog een zaal,... te vinden, de meesten trouwen in de lente of de zomer, dus je zal zeker nog iets vinden. En voor je kleed is het misschien ook het makkelijkst, dan moeten ze geen 10000 keer aanpassen omdat je buikje dikker wordt. En dan kunnen jullie samen genieten van de baby zonder dat er nog veel moet worden voorbereid, want je zult wel wat anders aan je hoofd hebben zeker.

Groetjes
Valerie



Tanja
1-8-2005
 Meld misbruik21-7-2005 11:39:19

Das inderdaad een hele boterham, maar daarom niet onmogelijk. Wij zijn ook aan het verbouwen (ligt nu allemaal stil)
Wij zijn beginnen plannen eind maart 05 en trouwen 6/8 as. Da's soms wel wa stressen (we hebben allebei een zeer drukke job), en we hebben op dit moment nog niet alles klaar, maar hoe verder onze takenlijst vordert, hoe meer we in de details gaan, begrijp je.
Uiteindelijk heb je niet zoveel nodig om een goed feest te hebben (achteraf gezien)..en natuurlijk heb je heel veel hulp en tips van de andere bruidjes hier;-)
1 ding hebben we wel ondervonden, als je veel zelf wil doen, heb je meer tijd nodig.Wanneer wij achtergeraakten op schema, hebben we een aantal zaken gewoon uitbesteed.Maar het is dus zeker nog te doen!!!




annelies
11-10-2005
 Meld misbruik23-7-2005 15:43:02

Bedankt voor jullie tips!

De beslissing is gevallen: we trouwen op zaterdag 15 oktober. Het gemeentehuis en de kerk liggen vast. Voor de feestzaal hebben we deze week enkele afspraken. Hoewel het nog druk zal worden, hebben we er hoop in dat alles wel tijdig in orde zal komen.
En dan kunnen we ons nadien rustoig voorbereiden op de geboorte.

Duimen he!
Annelies



Connie
8-10-2005
 Meld misbruik28-7-2005 11:18:34

Hey Annelies
Proficiat! Wij hebben een klein maandje voor jullie beslist om te trouwen en wij trouwen op 8 oktober. Dus het is zeker mogelijk. Gedurende 1 week hebben we alles eens op een rijtje gezet wat er moest gebeuren en ook proberen effectief te doen. En dit lukt perfect! We hadden direct de ideale zaal, ik heb reeds een bruidsjurk, we hebben zelf een uitnodiging ontworpen, de lijst opgesteld. Gewoon even bij neerzetten en goed plannen en je geraakt er wel! Succes!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...