Nu Online
Momenteel zijn er 58 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kleding schoonmoeder

  18-7-2005 10:29:55
Hallo,

mijn schoonmoeder heeft afgrijselijke kleren gekocht voor het huwelijk. Iedereen die ze tot nu toe heeft gezien heeft dezelfde mening. Is het niet beter dat we gewoon rechtuit zijn tegen haar? Ik wil niet dat ze die dag voor aap wordt gezet door genodigden...

Elkje
7-7-2007
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1399


Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik18-7-2005 10:40:22

Oei, delicaat!! Moest het om je eigen moeder gaan, zou ik het sowieso zeggen. Ik weet natuurlijk niet hoe je band met je schoonmoeder is? Als ze daarvoor op haar tenen getrapt gaat zijn, zou ik zwijgen. Het is een ruzie niet waard. Je moet maar denken: smaken verschillen....

Ik ga zoiets proberen op te lossen door met de 2 moeders samen 'gezellig' kleren te gaan kopen, dan heb je het toch iets beter in de hand en kan je het zeggen voor ze iets kopen.

Succes in ieder geval.




sofie
18-2-2006
 Meld misbruik18-7-2005 11:13:13

Als zij ze gekozen heeft, zal ze die ook wel super mooi vinden niet? Ieder zijn smaak zou ik zeggen. Zij zal anderen hun kledij misschien ook afgrijselijk vinden? En de commentaar die erop komt, dat is uiteindelijk toch door haar eigen keuze... Ik zou het niet zeggen dus...
sofie



kathleen
3-12-2005
 Meld misbruik18-7-2005 11:27:57

O jee ... lijkt me inderdaad heel delicaat!!!

Heb je geen toekomstig schoonzusje die het haar voorzichtig kan zeggen?

Ik ga het 'probleem' ook oplossen door met zijn drieën gezellig samen te gaan shoppen.

veel succes
kathleen
03.12.05



elke
13-8-2005
 Meld misbruik18-7-2005 11:28:05

hallo
Mijn toekomstige schoonmoeder had ook kleren gekocht die ik niet echt passend vond (ze waren wel mooi, maar niet echt voor een trouw). En dat vond ook iedereen.
We hebben het opgelost door te zeggen dat we twijfelden of de kleur wel echt paste bij de kostuums van de heren... En toen heeft ze toch nog iets anders gehaald.
Ik had haar overigens al gezegd dat ik gerust mee wou gaan, net als mijn toekomstige schoonzus trouwens...
Wat ze nu gekocht heeft is helemaal anders; erg feestelijk enzo (al twijfelt mijn schoonvader nu wel een beetje of het echt mooi is, maar ik vind alleszins van wel en zij ook en haar dochter ook)
Ze lijkt nu wel content dat we dat zoveel maanden geleden gezegd hebben.
veel succes nog



Valerie
3-9-2005
 Meld misbruik18-7-2005 16:01:56

Mijn schoonmoeder heeft ook net haar kleed gekocht, maar ik wil het niet zien. Als ik het niet weet, kan ik me er ook geen zorgen over maken;zij moet er zich goed in voelen. 2 weken geleden ging ik naar een huwelijksmis en daar had de mama pas iets afgrijselijks aan. Een satijnen vuurrode jurk en een zwarte hoed. Dat kost dan € 1000 om van iedereen te moeten horen dat heel lelijk is, als het zo erg is, dan zou ik het overwegen om het haar te zeggen. Eerlijk duurt het langst.



Els
1-4-2006
 Meld misbruik18-7-2005 16:22:53

Je schoonmoeder kiest toch zelf wat ze graag aandoet?? als ik eerlijk moet bekennen... ik heb al vaak bruiden gezien waarvan ik dacht: wat een walgelijk kleed, maar dat ga ik dan ook niet zeggen, als zij dat draagt, dan zal ze dat wel mooi vinden, toch??



Sabine
1-7-2007
 Meld misbruik18-7-2005 16:49:58

ik vind dit wel grappig om te lezen...
Ik denk dat ik ook niet zou willen weten wat mijn schoonmoeder gaat dragen. Je moet ook eens denken dat oudere mensen vaak een minder slank figuur hebben en daardoor erg beperkt zijn in wat ze kunnen kiezen. Heb onlangs zoiets meegemaakt met toekomstige schoonmoeder voor een ander familiefeest. Ze vroeg me hoe ik haar outfit vond, heb maar gezegd dat het mooi was (maar eigenlijk dacht ik het is te oud voor je en past niet bij je figuur)maar ik kon het echt niet over mijn hart krijgen om dat ook te zeggen, want ze heeft er wel wat voor betaald. ach ja zoals hier al is gezegd: smaken verschillen en vooral die van jong en oud.



Wendy
10-6-2005
 Meld misbruik18-7-2005 20:49:11

Hallo,

Delicaat onderwerp, maar het klinkt zo bekend in de oren. Mijn schoonmoeder en schoonzusje zijn hun kleren gaan kopen in de winkel waar ik mijn trouwkleed gekocht hebben, maar dat is meestal echt suitekledij voor veel geld. Nu moet ik zeggen dat toen ik hoorde dat mijn schoonmoeder in het turkooi zou zijn en mijn schoonzusje in het oranje ik mijn hart ook wel even vast hield. Mijn schoonmoeder was heel mooi en droeg iets wat je nog kan afdragen, maar mijn schoonzusje daarentegen!!! Zij had een oranje kleed aan wat net zo goed een trouwkleed kon zijn, in dezelfde gemeente is in de namiddag zelfs iemand getrouwd in exact dat kleed. Iedereen zei tegen mij dat ze het schandalig vonden, en zij maar stoefen dat iedereen het zo mooi vond. Ik ken haar echter wel en had wel gedacht dat ze zo iets zou doen. Iedereen vond mij prachtig en dat heb ik vooral onthouden.
Groetjes Wendy



Tine
6-8-2005
 Meld misbruik19-7-2005 8:50:39

eerlijk duurt het langst...
waarom niet op een rustige manier zeggen dat je het niet zo mooi vind ?
Succes !



Maïté
22-7-2005
 Meld misbruik20-7-2005 20:17:57

Waarom iets zeggen? Als zij het graag ziet, waarom dan niet? Als mensen haar belachelijk zouden vinden op het feest, dan is het tijd dat ze volwassen worden. Ik hoop ook van harte dat de gasten komen voor het trouwkoppel en niet voor de kleren van de schoonmama.


Voeg een reactie toe:

Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...