TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
s
1-6-2007
|
15-12-2008 10:55:24
Ik ga er eigenlijk altijd vanuit dat een avondfeest met eten is. Ik zou er niet aan denken om op de uitnodiging expliciet te vermelden dat er eten is voorzien.
|
|
Filip
19-9-2009
|
15-12-2008 10:59:13
Inderdaad s. Als je avondfeest schrijft, weet een goed verstaander dat hij het diner aangeboden krijgt. Dan weten de gasten normaal dat ze niet moeten eten, he :-)
|
|
Filip
19-9-2009
|
15-12-2008 10:59:14
Inderdaad s. Als je avondfeest schrijft, weet een goed verstaander dat hij het diner aangeboden krijgt. Dan weten de gasten normaal dat ze niet moeten eten, he :-)
|
|
Caroline M.
12-9-2009
|
15-12-2008 11:05:34
Aan het uur kan men ook weten of er eten zal zijn. Als je mensen om half 7 of zeven zou uitnodigen, dan denk ik dat bijna iedereen er wel vanuit zal gaan dat het om te eten is. Groetjes, Caroline
|
|
daisy
25-9-2009
|
15-12-2008 13:23:14
hallo, ik dacht dat het avondfeest allen maar het dessert was of zelfs geen. wij geven ons avondfeest om 21u30 alleen met dessert.
Daisy en Lieven 25/09/09
|
|
Evelien
17-10-2009
|
15-12-2008 13:25:06
tegenwoordig zijn de meeste trouwfeesten toch gewoon met drinken? De laatste 3 trouwfeesten van vrienden waar ik ben geweest was het 'trouwfeest' vanaf 20.00 uur en bij 2 was er niks te eten en bij 1 kregen we om 24u broodjes kaas en hesp. Dus ik wil toch dat mensen echt wel doorhebben dat ze bij ons wél eten krijgen. groetjes Evelien
|
|
Evi
30-5-2009
|
15-12-2008 14:34:30
Als er op de uitnodiging staat "uitgenodigd voor het avondfeest" dan ga je er normaal van uit dat het met diner is (en ben je idd meestal gevraagd rond 19u). Als er staat "uitgenodigd voor het dansfeest" dan gaan wij er van uit dat het enkel dessert is ofwel zelfs na dessert en dus niet met eten (dan ben je meestal gevraagd rond 22u30). Zou ook nooit expliciet op uitnodiging zetten dat het met eten is. Ben ook nog nooit voor 22u gevraagd geweest op een trouw waar je dan geen eten krijgt. Zou ik persoonlijk heel raar vinden als je om 20u gevraagd bent en er vanuit gegaan wordt dat je al gegeten hebt.
|
|
Nathalie
4-4-2009
|
15-12-2008 15:26:28
Hoi Evelien, ik snap dat helemaal, want ik ben zowel al eens uitgenodigd voor een avondfeest en heb toen niets te eten gehad en heb zelfs eens een uitnodiging gehad met enkel sprake van een dessertbuffet en toen stond er een volledig buffet ! Ik heb er bij opgezet dat ze welkom zijn voor zowel de receptie en voor het diner. Om alle misverstanden te vermijden. Gewoon duidelijkheid. Er staat gewoon 'u bent van harte welkom op de receptie om 16u en achteraf ook op het diner.' Groetjes, Nathalie
|
|
Leen
25-4-2009
|
15-12-2008 16:47:16
hallo,
Wij hebben het zo op onze uitnodigingen staan (we hebben 3 verschillende) - U bent uitgenodigd op de receptie met aansluitend avondfeest - U bent uitgenodigd op het avondfeest - U bent uitgenodigd op het dansfeest (met dessertenbuffet).
Bij het dansfeest hebben we er expliciet bijvermeld dat het met dessertenbuffet is, zodat ze weten dat ze nog iets te eten krijgen. Voor het avondfeest (18u30) gaan we er van uit dat de mensen dit wel doorhebben.
Moest je nu pas de mensen uitnodigen later dan 19u30 voor het eten zou ik het er toch bijzetten, als gast zou ik dan denken dat ik al gegeten moest hebben.
groetjes Leen
|
|
Vera
22-8-2009
|
15-12-2008 19:14:15
Ik vind dit ook een terechte vraag. Ben ook al een aantal keer naar een trouwfeest gegaan waar we ofwel erg laat (rond 23u) iets te eten kregen en op een ander feest mochten we aan een zeer vreemd buffetje aanschuiven: een saté met turks brood, schijven tomaat en ui (allez, ik vind dat toch een beetje vreemd). Tegenwoordig zijn er zoveel formules en ik vind ook dat je duidelijk op een uitnodiging mag vermelden wat de gasten mogen verwachten. Ik had gedacht om dit met symbooltjes te doen: eerst een glaasje schuimwijn, dan een tekeningetje met een saté oid (aangezien we een BBQ geven) en daarna een feesthoedje of dansende mensen.
|
|
Heidi
13-9-2008
|
16-12-2008 0:22:47
wij wilden dit ook aan de mensen laten weten op voorhand, want we hadden dat jaar al zo'n misverstand gehad. Bij ons stond er: met BBQ, muziek, drank en vrienden hopen wij onze huwelijksdag een mooie afsluiting te kunnen geven samen met jullie. Wij hadden wel geen stijve uitnodiging, dus kon dit zinnetje zeker.
groetjes Heidi
|
|
greet
21-3-2009
|
16-12-2008 8:47:55
Wij hebben gewoon op onze uitnodiging staan "Greet en Raf en hun ouders nodigen u van harte uit op het avondfeest om 18.30 uur in feestzaal ..." Er zit ook een kaartje bij van de feestzaal en daar staan in het klein enkele heel mooi gevulde borden op. Zo zien gasten direct dat het avondfeest met eten is. Met de kaartjes van je zaal moet je natuurlijk geluk hebben. Indien ze niet mooi zijn kan je misschien zelf kaartjes maken met de naam+adres + routebeschrijven + dan nog een mooie afbeelding/foto van een bord, een bbq-menu. Op internet zijn er wel honderde mooie fotokes te vinden.
Wij hebben gekozen voor een zeer klassieke, chique uitnodiging. Want ik ben van mening dat je vaak aan de stijl van de uitnodiging ook al kan zien wat voor soort feest het gaat zijn. Indien je bijv. gewoon een feest met drinken en broodjes geeft zal je hoogstwaarschijnlijk voor een ander soort uitnodiging opteren dan een heel chique feest met alles erop en eraan. (welke beide goed zijn hoor)
Verder zijn we onze gasten persoonlijk gaan uitnodigen. Zo kan je het eventueel tegen jullie gasten zeggen dat je hen komt uitnodigen voor een eet- en feestfestijn. Op de uitnodiging heb ik het ook nog nooit zien staan, maar als je dat echt liever erbij opzet denk ik wel dat je op het internet leuke korte gedichtjes kan vinden. maar dan hangt het er natuurlijk vanaf of je een speelse, moderne, klassieke,... trouwuitnodiging + feest hebt.
Groetjes en hopelijk was ik een beetje een hulp voor je
|
|
Stephanie
4-10-2008
|
16-12-2008 11:42:29
wij hadden een wedding-party iedereen kwam om 21u kregen ze tortilla-chips met verschillende dips groeten van de gasten ,dan was de openingsdans en om 22uur hebben we de buffetten geopend (mexicaans en chinees) om middernacht hebben we dan met een treintje de dessertbuffetten zelf bnnengereden hadden niet specifiek op de uitnodiging iets vermeld maar wel al gezed tegen de famillie dat ze zeker geen honger zouden krijgen
xxx Stephanie alleenvanmij@live.be
|
|
Isabelle
4-10-2008
|
16-12-2008 12:26:42
Wij hadden er ook opgezet: u bent uitgenodigd op het avondfeest om 18u30. Het hangt voor een deel af van het uur van uitnodiging. Als je op een feest uitgenodigd wordt om 18u30 bv weet je toch ongeveer dat dit met eten is.
|
|
Liesbeth
17-5-2008
|
16-12-2008 13:58:13
hey Evelien
Als je feest start op de gebruikelijke uren waarop er gegeten wordt (17.30 - 19u) dan gaan hebben de mensen zelf wel door dat er een diner opgediend wordt. Ik zou het er pas opzetten als ze net enkel voor het dansfeest uitgenodigd worden en dus wel al gegeten moeten hebben.
|
|
Peter
6-6-2009
|
22-12-2008 20:00:46
Evelien, Wij nodigen onze gasten als volgt uit: receptie vernoemen we niet, wel "klinken en drinken" avondfeest vernoemen we niet, wel "tafelen en dansen" nog veel plezier met het zoeken naar de gepaste woorden!
|
|
veerle
5-9-2009
|
7-2-2009 9:30:46
Wij geven dit aan als volgt: - receptie en avondfeest - avondfeest - trouwfuif
Normaal gezien weten de mensen wel dat een avondfeest voorzien is van warm eten.
|
|
|
|
Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart.
in Deurne |
Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres!
in Merksem |
Toffe kaarten, die hartjes raken
in Herentals |
Originele trouwkaarten van CartaRosa
in Brasschaat |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires
in torhout |
|